2017-11-18, 16:34
  #60721
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
SD stoppas i Aftonbladet: "Oacceptabla värderingar"

"Sverigedemokraterna kommer inte få annonsera i Aftonbladet i samband med höstens val. Det säger tidningens chefredaktör och vd Sofia Olsson Olsén i Sveriges Radio Ekot."

Goda nyheter för SD. Det är precis sådan här beslut som Aftonbladets chefredaktör och VD, Sofia Olsson Olsén, nu tagit som kommer att reta upp många, ge ökad publicitet till SD och deras politik samt ge dem mer sympati och en skjuts uppåt i opinionen. Hur mycket återstår dock att se, men detta är på intet sätt negativt för SD.

På detta sätt hoppas vi att tokvänstern, ultrafeministerna och de idiotliberala krafterna ska fortsätta "arbeta för SD" utan att begripa vad de gör. De är fanimej dummare än vad jag trodde .

https://www.expressen.se/nyheter/sd-stoppas-i-aftonbladet-oacceptabla-varderingar/

Sedan kommer mainstream medierna att klia sig i huvudet och undra varför SD börjar klättra i opinionen igen... Det är svårt att benämna Aftonbladets chefredaktör för något annat än en svårt ignorant person i nuläget. Hon vill uppnå negativitet för SD i opinionen men kommer i stället att åstadkomma det rakt motsatta - utan att hon förstår det själv
Den "annonsen" skulle ha kostat x antal miljoner att köpa för SD. JÅ lär nog bocka och buga för den reklamen.
2017-11-18, 16:46
  #60722
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Aftonbladet är nu desperata. Det gör vad som helst för att stoppa SD. Men varför inför de detta nu är SD sjunker i opinionen? Jo, för att Aftonbladet vet att deras opinionsundersökningar är fake. Varför annars plötsligt införa denna desperata annons blockad??


Aftonhorans eventuella försök att att påverka det växande opinionsstödet för SD är högst sannolikt utan reell betydelse i varje avseende...
2017-11-18, 17:04
  #60723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
SD stoppas i Aftonbladet: "Oacceptabla värderingar"

"Sverigedemokraterna kommer inte få annonsera i Aftonbladet i samband med höstens val. Det säger tidningens chefredaktör och vd Sofia Olsson Olsén i Sveriges Radio Ekot."

Goda nyheter för SD. Det är precis sådan här beslut som Aftonbladets chefredaktör och VD, Sofia Olsson Olsén, nu tagit som kommer att reta upp många, ge ökad publicitet till SD och deras politik samt ge dem mer sympati och en skjuts uppåt i opinionen. Hur mycket återstår dock att se, men detta är på intet sätt negativt för SD.

På detta sätt hoppas vi att tokvänstern, ultrafeministerna och de idiotliberala krafterna ska fortsätta "arbeta för SD" utan att begripa vad de gör. De är fanimej dummare än vad jag trodde .

https://www.expressen.se/nyheter/sd-stoppas-i-aftonbladet-oacceptabla-varderingar/

Sedan kommer mainstream medierna att klia sig i huvudet och undra varför SD börjar klättra i opinionen igen... Det är svårt att benämna Aftonbladets chefredaktör för något annat än en svårt ignorant person i nuläget. Hon vill uppnå negativitet för SD i opinionen men kommer i stället att åstadkomma det rakt motsatta - utan att hon förstår det själv

För att nu leka djävulens advokat: Jag är inte så övertygad att detta beslut är det sämsta av två onda ting (för 7-klövern). Det hindrar många oinsatta MSM-konsumenter att ta del av SD:s budskap. Vi ser nu att de inte kommer till tals nästan någonstans.

När SD var små var allt galet motstånd positivt för att det bl a genererade uppmärksamhet, men nu måste medelsvensson nås med både politiskt budskap och fakta.

SD har en bra och aktiv Facebooksida med små posters som förhoppningsvis ger en hint om framtida valaffischer.

Men som många har varit inne på så måste rena fakta om kostnader av rekordinvandringen och dess andra konsekvenser fram på ett lättförklarat men inte översimplifierat sätt, samtidigt som det redogörs för varför varken S eller M har några större ambitioner att i realiteten genomföra en politik som löser de problem de skapat. Det var invandringsnivåer lägre än vi har IDAG som lett till alla problem. Inte de vi hade rekordåret 2015 som S och M fuljämför med.

Så hoppas de börjar utnyttja alla sociala medier mer framöver. Samt även annonserar på socialia medier. Är det förbjudet med direkt politiska budskap går det att komma runt genom att länka till en sida via annonsen t ex. Plus privatpersoner som är medlemmar/sympatisörer kan även de börja länka till relevanta fakta och politiska budskap i större utsträckning.

Kör igång på BRED front på FB, Twtitter, Youtube, Pinterest, Instagram, diverse forum m m. Samt gör direktutskick till hushållen. Plus alla gamla vanliga möjliga mediavägar naturligtvis.
__________________
Senast redigerad av kortrockad 2017-11-18 kl. 17:06.
2017-11-18, 17:43
  #60724
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortrockad
För att nu leka djävulens advokat: Jag är inte så övertygad att detta beslut är det sämsta av två onda ting (för 7-klövern). Det hindrar många oinsatta MSM-konsumenter att ta del av SD:s budskap. Vi ser nu att de inte kommer till tals nästan någonstans.

När SD var små var allt galet motstånd positivt för att det bl a genererade uppmärksamhet, men nu måste medelsvensson nås med både politiskt budskap och fakta.

SD har en bra och aktiv Facebooksida med små posters som förhoppningsvis ger en hint om framtida valaffischer.

Men som många har varit inne på så måste rena fakta om kostnader av rekordinvandringen och dess andra konsekvenser fram på ett lättförklarat men inte översimplifierat sätt, samtidigt som det redogörs för varför varken S eller M har några större ambitioner att i realiteten genomföra en politik som löser de problem de skapat. Det var invandringsnivåer lägre än vi har IDAG som lett till alla problem. Inte de vi hade rekordåret 2015 som S och M fuljämför med.

Så hoppas de börjar utnyttja alla sociala medier mer framöver. Samt även annonserar på socialia medier. Är det förbjudet med direkt politiska budskap går det att komma runt genom att länka till en sida via annonsen t ex. Plus privatpersoner som är medlemmar/sympatisörer kan även de börja länka till relevanta fakta och politiska budskap i större utsträckning.

Kör igång på BRED front på FB, Twtitter, Youtube, Pinterest, Instagram, diverse forum m m. Samt gör direktutskick till hushållen. Plus alla gamla vanliga möjliga mediavägar naturligtvis.

Håller helt med dig om detta med att köra fullt ut och gasen i botten på alla sociala medier, det kommer att vara ett absolut måste för SD inför valet 2018. När det gäller mainstream medierna kommer SD att få tillräckligt med publicitet ändå misstänker jag.

På torsdag drar SD:s landsdagar igång, detta kommer att pågå i fyra dagar och direktsändas av SVT Forum och SVT-Play, så helt avstängda blir de inte. Dessutom tillkommer alla utfrågningar, debatter, mini-debatter, Sveriges Radios intervjuer, Expressen-TV, Aftonbladet-TV och annat. Så helt mediemörker blir det ändå inte för SD, även om andra partier som t ex M och S kommer att ha en lättare väg att nå ut (fortare och effektivare) i medierna.

Det som skulle kunna bli extra "positivt" med ett sådant beslut som Aftonbladets chefredaktör och VD nu tagit - med annonsbojkott för SD - är om denna fråga lyfts till andra mediehus och diskuteras där, t ex på SVT. Låt oss säga att denna fråga tas upp som ett av ämnena hos Belinda Olsson i "Opinion Live" eller i något liknande program, eller att det görs en minidebatt i Aktuellt där Aftonbladets VD måste försvara sitt beslut mot t ex Jomshof, då kan denna fråga bli väldigt infekterad för Aftonbladet samtidigt som allt utspelas inför öppen ridå med hela svenska befolkningen som åskådare. En inte så dålig reklam, där SD återigen blir de utfrysta och mobbade. Många kommer att sympatisera med SD, det handlar om öppenhet, rätten för alla demokratiskt valda riksdagspartier att synas, det kommer att bli en fråga om principer. Och detta kommer SD definitivt att gagnas av.

Men självklart måste SD själva göra allt för att synas och nå ut med sitt budskap, där håller jag helt med dig. Man måste troligen fundera på allvar att göra "en Trump" - med Twitter, FB, Instagram etc - för att komma runt medierna när de jävlas med partiet och inte låter dem komma till tals. Detta kombinerat med många torgmöten och resor landet runt är ett sätt att komma runt medieskuggan.
2017-11-18, 18:06
  #60725
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Allra starkast stöd har SD i mindre samhällen ca 100-1000 invånare som drabbats av befolkningsminskning, oftast p.g.a. dålig arbetsmarknad.
Bottenskrapet bland negrer, araber och hazarer har fyllt på lediga bostäder, och en tidigare svag kommunal ekonomi har blivit ännu sämre, samt ovannämnda grupper har alltid förtur till all samhällsservice.

Kan ta valkretsar med SD:s allra starkaste valresultat 2014 som exempel, dessa ligger inte alls i Skåne utan i Bergslagen.
Skulle absolut påstå det finns massor med liknande fall också i Norrland!

http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/18/64/0102/index.html
http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/K/valdistrikt/18/85/0203/index.html

Haha, jag kollade upp några kommuner i Västerbotten som traditionellt brukar vara helröda. Till exempel Dorotea, Malå, Norsjö, samt Vilhelmina där S och V brukar få hela 60-70 procent av rösterna. Där har SD ökat med över 300 procent mellan riksdagsvalet 2010 till 2014.
2017-11-18, 19:11
  #60726
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman

Men självklart måste SD själva göra allt för att synas och nå ut med sitt budskap, där håller jag helt med dig. Man måste troligen fundera på allvar att göra "en Trump" - med Twitter, FB, Instagram etc - för att komma runt medierna när de jävlas med partiet och inte låter dem komma till tals. Detta kombinerat med många torgmöten och resor landet runt är ett sätt att komma runt medieskuggan.


Även om den politiska verkligheten f.n. förefaller arbeta mycket effektivt, måste givetvis SD ändå synas och nå ut med sitt budskap, för att nå maximalt starkt opinionsstöd..
2017-11-18, 19:48
  #60727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Allra starkast stöd har SD i mindre samhällen ca 100-1000 invånare som drabbats av befolkningsminskning, oftast p.g.a. dålig arbetsmarknad.
Bottenskrapet bland negrer, araber och hazarer har fyllt på lediga bostäder, och en tidigare svag kommunal ekonomi har blivit ännu sämre, samt ovannämnda grupper har alltid förtur till all samhällsservice.

Kan ta valkretsar med SD:s allra starkaste valresultat 2014 som exempel, dessa ligger inte alls i Skåne utan i Bergslagen.
Skulle absolut påstå det finns massor med liknande fall också i Norrland!

http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/18/64/0102/index.html
http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/K/valdistrikt/18/85/0203/index.html

Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Haha, jag kollade upp några kommuner i Västerbotten som traditionellt brukar vara helröda. Till exempel Dorotea, Malå, Norsjö, samt Vilhelmina där S och V brukar få hela 60-70 procent av rösterna. Där har SD ökat med över 300 procent mellan riksdagsvalet 2010 till 2014.

Det finns garanterat i Norrland mycket många platser som drabbats av experimentet med mångkultur.
Skulle till och med kunna sträcka mig så långt, att SD:s allra starkaste valkretsar kommer inte vara i Bergslagen som idag, utan i Norrland!
2017-11-18, 19:57
  #60728
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
SD stoppas i Aftonbladet: "Oacceptabla värderingar"

"Sverigedemokraterna kommer inte få annonsera i Aftonbladet i samband med höstens val. Det säger tidningens chefredaktör och vd Sofia Olsson Olsén i Sveriges Radio Ekot."

Goda nyheter för SD. Det är precis sådan här beslut som Aftonbladets chefredaktör och VD, Sofia Olsson Olsén, nu tagit som kommer att reta upp många, ge ökad publicitet till SD och deras politik samt ge dem mer sympati och en skjuts uppåt i opinionen. Hur mycket återstår dock att se, men detta är på intet sätt negativt för SD.

På detta sätt hoppas vi att tokvänstern, ultrafeministerna och de idiotliberala krafterna ska fortsätta "arbeta för SD" utan att begripa vad de gör. De är fanimej dummare än vad jag trodde .

https://www.expressen.se/nyheter/sd-stoppas-i-aftonbladet-oacceptabla-varderingar/

Sedan kommer mainstream medierna att klia sig i huvudet och undra varför SD börjar klättra i opinionen igen... Det är svårt att benämna Aftonbladets chefredaktör för något annat än en svårt ignorant person i nuläget. Hon vill uppnå negativitet för SD i opinionen men kommer i stället att åstadkomma det rakt motsatta - utan att hon förstår det själv


Undrar vilka värderingar som Aftonbladet inte kan acceptera, att man inte får droga och våldta kvinnor eller att SD inte hyllade Hitler som Aftonbladet gjorde kanske?
2017-11-18, 21:34
  #60729
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Grattis att du vet vad Åkesson sa innan valet. Hillary sa också att de skulle vinna amerikanska valet. Samma sak sa Trump.

Jag vet inte varför du svamlar om det amerikanska valet, men när det gäller Åkesson och kyrkovalet så sa han att SD skulle vinna kyrkovalet.
2017-11-18, 22:27
  #60730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag vet inte varför du svamlar om det amerikanska valet, men när det gäller Åkesson och kyrkovalet så sa han att SD skulle vinna kyrkovalet.
Jag vet inte heller varför du svamlar om att Åkesson sa något vid kyrkovalet.
2017-11-18, 22:29
  #60731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag vet inte varför du svamlar om det amerikanska valet, men när det gäller Åkesson och kyrkovalet så sa han att SD skulle vinna kyrkovalet.

"Skulle vinna" som i att få minst 50%?

Eller vad menar du att han har sagt? Källa?
2017-11-19, 01:29
  #60732
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Den "annonsen" skulle ha kostat x antal miljoner att köpa för SD. JÅ lär nog bocka och buga för den reklamen.

Det verkar som om en del "experter" också är inne lite på vår linje om att detta kommer att gynna SD i opinionen.

Marcus Oscarsson på TV4 har lagt ut följande kommentar på sin Facebooksida:

"ANALYS: KONTRAPRODUKTIVT BESLUT SOM TORDE SÅGAS

Nu lär det följa en stor nyhetsjakt där alla tidningar och TV-kanaler kommer att begäras svar på huruvida de kommer säga ja eller nej till SD:s valreklam inför valet.

Aftonbladet har som privat företag juridisk rätt att göra precis som de vill. Det är ett beslut som inte har någon koppling till staten utan varje privatägt företag har rätt att fatta självständiga beslut om vem de vill upplåta annonsplats till. Men min bedömning är att detta kommer att gynna SD då bilden blir att media tar ställning för och emot olika partier och det blir närmast omöjligt för de mediebolag som säger nej till SD-reklam att försöka övertyga läsare och tittare om att det aktuella mediebolaget däremot är objektivt på redaktionsplats, dvs i artiklar, radio- och TV-inslag.

Min bedömning är att väljarna kan ha förståelse för att reklamfinansierad media säger ja eller nej till enskilda annonser eller TV-reklam baserat på hur just den enskilda annonsen ser ut.

Men att säga nej till helt riksdagsparti rakt av - oavsett vilken typ av valreklam de kommer att ha - är enligt min analys ett kontraproduktivt beslut som många väljare torde såga."


Mycket märkligt att mainstream media aldrig lär sig. Aftonbladet, med dess rabiata chefredaktör, tänker inte längre än näsan räcker. Hur fan inbillar de sig att NÅGON efter detta kan ta dem på minsta lilla allvar när de säger att de kommer att vara opartiska i diverse intervjuer och utfrågningar i valrörelsen 2018? Jo tjena...

Nej, denna idiotiska bojkott kommer definitivt att gynna SD i opinionen. Är ännu mer övertygad om detta ju mer jag tänker på det. Det är bara att gratulera SD för gratis reklam via en i övrigt mycket vidrig tidning med hemska värderingar.
__________________
Senast redigerad av Smoothman 2017-11-19 kl. 01:41. Anledning: Rättelse av ord

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in