Har några frågor och funderingar till er mer vana användare av lyrica. (jag själv har det på recept men käkar ibland för att det är så jävla nice, alltså ej ur medicinskt syfte) Brukar även ta rätt höga (iaf om man jämför med merparten av doserna som beskrivs de senaste 50 sidorna) doser.
Håller ni med om att det är en väldigt märklig substans? Tycker den slår så fruktansvärt olika. Ibland räcker 1200 med mat i magen till för att man ska bli riktigt svängd, ibland kan jag ta 4 gram på helt tom mage och få kanske t.o.m sämre rus.
En period för ca 2 år sedan åt jag i ca 5 månader 900mg varannan dag(hade då 450mg per dag på recept) och även vid ett såpass regelbundet intag slog det väldigt olika. Upplevde heller inte att effekten avtog vad jag kan minnas.
Nu har jag 600mg/dag och har som mest tagit 2 kartor på en dag. Alltihop samtidigt då JAG tycker att "fylla på" är värdelöst. 28 st. alltså. 8.4 gram. Kände inte mer än dagen innan då jag tog 1800mg. Som sagt, en märklig substans som jag ändock älskar så mycket.
Nu för tiden brukar jag ta onsdagar & lördagar typ. Jag har med åren fått en fruktansvärd respekt (mycket tack vare denna tråden) för lyrica, och jag har som enda mål i livet att ALDRIG bli en slav, vare sig det är under en människa eller ett pulver.
Sammanfattningsvis TROR jag att det finns en gräns för hur mycket man käka för få "sitt" max, dvs det är skitsamma om jag tar 1500mg som ovan nämnda 8.4g, jag blir inte mer påverkad av det (förutom skenande(?) biverkningar) däremot skiftar mellan varje person. Vad är era tankar om det?
Skall även tilläggas att inga andra droger tas, inte ens alkohol längre. Vem fan behöver det när lyrica finns?
Snälla var rädda om er där ute!