Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-21, 14:44
  #16729
Medlem
Lyrica är en drog jag fan aldrig mer kommer inta.
Den mest jävligaste skiten jag tryckt !
900mg sen världens äckligaste AT fr helvetet!

Och då har jag tänt av fr många droger
Men ingen har vart lika jävlig som Lyrica
Och beroende blir man också snabbt som fan.
Citera
2017-06-21, 21:53
  #16730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
Tror mig du vill inte veta

Lyr AT fräter på psyket mer än fysiska delen under AT men som sagt AT kan hålla på ungefär 1-6 månader av konstant sjuk om man ligger på över 1g lyrica varje dag.

Lyrica AT känns som man kliver av 3 olika droger SAMTIDIGT :/

Benz,Oxy,Weed ungefär fast kanske 2x värre.

Alla kroppar är annorlunda vissa får AT i 3-4 dagar medans andra får i månader! men den är HEMSK.

Peace out och håll er borta från detta jävla rävgift som äckliga pfizer har skapat.

Tror dig. Har läst ändlöst med erfarenheter av Lyrica at då den fascinerar mig då den är så brutal för många och sitter i så länge.

Jag har tur för efter AT symptomen kommer ganska exakt 48 timmar efter sista dosen, fryser och blir deppig, känns att man vill avsluta livet, irriterad som fan, svårt att sova, även med en medicin som knockat ut mig varje natt i flera år.. under AT så funkar den inte alls.
Efter 72 timmar börjar jag bli återställd och känner mig som vanligt.

Men jag vet en gång när jag körde gramvis med Lyrica under dagen och samtidigt Subutex under några veckor.
Då mådde jag ganska så kasst i en vecka och vaknade helt dyngblöt om natten, minns att jag tyckte det var komiskt att det var lugnt med svetten under dagen men på natten så samlades en stor pöl under mig som jag vaknade utav.
Troligen var det Subutexen som gjorde det så långvarigt pågrund av den långa halveringstiden.

Så jag kan inte relatera till det du har känt alls.

Behöver tillägga att det var under missbruk med gramdoser under lång tid jag får dessa AT symtom, annars har det varit bra mycket mer behagligt,
__________________
Senast redigerad av reltiHflodA 2017-06-21 kl. 22:19.
Citera
2017-06-21, 22:02
  #16731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocoolnamejim
Aldrig vågat prova 48 timmar, har tänkt flera gånger att jag vill trappa ner och tillslut lägga av helt. Men mina smärtläkare anser att jag fortfarande är i behov av den.

Som sagt, en dag under dessa 9 år har jag missat att ta min dagliga dos. Brukade på den tiden ta både på morgonen och kvällen. Så redan vid lunchtid~ började jag känna mig så otroligt dålig, seg, sjuk och allmänt död. Hade vid denna tidpunkt inte en minsta aning att det berodde på Lyrican, då jag inte alls var insatt i vad medicinen gjorde med folk, hade t.ex. aldrig varit inne här och läst. Men efter jag bott på toa en timme med sprut från bägge ändarna, slog det mig, JAG har inte tagit Lyrica.

Svårt ändå att komma ihåg hur dåligt jag mådde denna dag, men det var verkligen brutalt obehagligt. Efter toabesöken hade jag en sådan frossa jag aldrig kunnat föreställa mig, du kunde bokstavligen talat se svetten bara började rinna, AV ATT LIGGA STILL I SOFFAN. Smärtan i lederna var även den brutal, och då går jag ändå med nervsmärtor dagligen men detta var en annan sorts smärta. Så tänk dig en REDIG jävla influensa X10 med en redig jäkla bakfylla. Med denna slutsats kan du nog sätta ihop hur jag mådde kroppsligt men psykiskt..... Tills jag hämtat ut mer Lyrica från Apoteket, då tog det kanske ett par timmar efter intag innan jag mirakulöst började må bättre.

Så nog är det någon sorts "rävgift" allt, men dum som man är hjälper den mig på nå konstigt vis.

Fan va jobbigt. Nej jag var likadan för längesedan när jag testade min första drog och körde på den dagligen för att jag mådde så fantastiskt.
Sedan helt plötsligt när jag var utan den så fick jag massiva myrkypningar och som det slet i skellettet och mådde allmänt kasst. Visste inget utav hur det kunde bli när man använt länge och sedan slutar helt, sedan slog det även mig som du skrev att man började förstå vad det berodde på.

Usch jag är glad att jag inte har erfarat detta som du har men ändå skulle jag vilja känna lite på det för att veta hur jävligt det kan vara. Ja, jag förstår att man nästan blir arg på mig när jag skriver så när ni har känt dessa massiva obehagliga symptom.
Väldigt många som slutat på Lyrica skriver att dom mått så dåligt att dom seriöst trott att dom ska dö.
Det är säkert i klass med extrem alkohol abstinens för där kan man ju dö, och det känns nog så också.

Ja, den händelsen som du var med om kan säkert bli som att trauma för att det är SÅ STARKT att det nästan känns overkligt och att hjärnan förtränger en del av det för att helt enkelt orka med.
Citera
2017-06-21, 22:17
  #16732
Medlem
Ursäkta att jag postar flera gånger i rad, missade multicitera knappen.

Nu har jag använt Lyrica i 13 dagar på raken och första dagen tog jag 300mg+300mg och sedan dess har jag inte varit under 600mg.
Har kört 900mg ganska många dagar nu och vissa dagar mer.
Idag tog jag över 2gram och som många vet så händer inte ett skit rusmässigt när man använt på fel sätt som jag gör. Däremot har jag inte återdoserat under dagen utan låtit det gå ca 24 timmar mellan varje dosering.

Det ultimata borde vara att ta en dos, INTE återdosera under dagen.
Att gång på gång mata hjärnan med Lyrica lär förstöra ens tolerans ganska så kvickt.
Toleransen verkar gå ner väldigt snabbt, kanske lika snabbt som den går upp. Detta är isåfall en väldigt god nyhet, även om att gå en hel dag utan känns lite sisådär.

Vet att jag körde varannan dag ett tag och då fick jag god effekt varje dag.

Det jag ville tala om var att jag nu inte kommer ta något för att sedan se om jag får AT, vilket jag tror att jag kommer få. Det kan vara bra för folk att veta.
Så jag var utan Lyrica 20 dagar, och då var jag mitt vanliga jag. För att sedan använda Lyrica 13 dagar och nu då sluta tvärt.

Jag har Lyrica hemma, sist när jag slutade och inte kunde sova efter andra dygnet utan, så räcker det med att jag tar extremt lite för att sedan somna efter det.. vet inte hur mycket jag tog men det täckte inte ens botten på ett kryddmått för att jag skulle kunna sova den natten.

Även testat Loperamid under AT och det var väldigt lätta 3 dygn tills jag var återställd, dessvärre var det jävligt svårt att sova dagarna jag tog Loperamid. Ja, det var pga. Loperamid jag inte kunde sova.

Uppdaterar hur skiten går.
Citera
2017-06-25, 06:07
  #16733
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reltiHflodA
Ursäkta att jag postar flera gånger i rad, missade multicitera knappen.

Nu har jag använt Lyrica i 13 dagar på raken och första dagen tog jag 300mg+300mg och sedan dess har jag inte varit under 600mg.
Har kört 900mg ganska många dagar nu och vissa dagar mer.
Idag tog jag över 2gram och som många vet så händer inte ett skit rusmässigt när man använt på fel sätt som jag gör. Däremot har jag inte återdoserat under dagen utan låtit det gå ca 24 timmar mellan varje dosering.

Det ultimata borde vara att ta en dos, INTE återdosera under dagen.
Att gång på gång mata hjärnan med Lyrica lär förstöra ens tolerans ganska så kvickt.
Toleransen verkar gå ner väldigt snabbt, kanske lika snabbt som den går upp. Detta är isåfall en väldigt god nyhet, även om att gå en hel dag utan känns lite sisådär.

Vet att jag körde varannan dag ett tag och då fick jag god effekt varje dag.

Det jag ville tala om var att jag nu inte kommer ta något för att sedan se om jag får AT, vilket jag tror att jag kommer få. Det kan vara bra för folk att veta.
Så jag var utan Lyrica 20 dagar, och då var jag mitt vanliga jag. För att sedan använda Lyrica 13 dagar och nu då sluta tvärt.

Jag har Lyrica hemma, sist när jag slutade och inte kunde sova efter andra dygnet utan, så räcker det med att jag tar extremt lite för att sedan somna efter det.. vet inte hur mycket jag tog men det täckte inte ens botten på ett kryddmått för att jag skulle kunna sova den natten.

Även testat Loperamid under AT och det var väldigt lätta 3 dygn tills jag var återställd, dessvärre var det jävligt svårt att sova dagarna jag tog Loperamid. Ja, det var pga. Loperamid jag inte kunde sova.

Uppdaterar hur skiten går.

Har själv exprimenterat och forskat en del i hur många dagar man kan ta för att få at samt hur snabbt toleransen går upp och ned och jag har kommit fram till att ju mer och längre man gått på lyrica, ju lättare och snabbare får man at trots långa uppehåll samt att när man kört i månader så behöver man samma dos i princip även efter uppehåll i två tre veckor men efter uppehåll i ca två månader (plus) så funkar det kanonbra med 600-900mg igen att börja med.

Återdosering är totalt värdelöst vad gäller lyrica och där får man även hitta en gräns där man kan ta lyrica igen och få effekt då alla vet att dagen efter, alltså 24h i princip är lika värdefullt som en värdelös återdosering så enligt mig personligen bör man vänta i ett och ett halft till två dygn innan man tar igen.
Citera
2017-06-25, 13:35
  #16734
Medlem
Hejsan, funkar lyrica mpt insomning? Tar 300 på morgon, bättre och dela upp detta eller hur mycket tror ni skulle räcka mot sömnem? Har grova insomningsbeavär o måste sova inatt, får hämta nocten imorn.
Är detta värt eller fuckar jag upp toleransen? Kan tilläga att jag precis trappat ner från 600 på morgon till 300
Citera
2017-06-25, 13:45
  #16735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Lyrica binder inte på GABA receptorerna.

Lyrica binder gaba a receptorerna.
Citera
2017-06-25, 16:12
  #16736
Medlem
UndeadNinjas avatar
Ska ta ett lyricauppehåll nu då jag absolut inte vill fastna igen och jag kunde under en period ta en gång i veckan vilket är ok, sen två gånger och under en period kunde jag ta kanske tre gånger en månad men mest blev det ett race på 6 dagar följt av några dagar fri sen upprepades det till jag igen är fast i lyrica men lyckades ta ett kortare uppehåll för några veckor sedan så att 1.2g funkade igen men nu har jag kört tre fyra veckor med 2.1g igen vilket gör att jag måste hålla upp för jag vill på ena sidan inte fortsätta och köra 3gram vilket ligger nära till hands å andra sidan vill jag i allmänhet aldrig fastna och ta den abstinensen igen samt att jag vill inte behöva sjukanmäla mig en vecka från jobbet för att gå av och vecka två jobba med lite mindre men fortfarande abstinens. Jobbet får inte förloras eller påverkas pga mitt drogande med lyrica bla igen så uppehåll skall tas några dagar sedan en mild dos på kanske 1.5g sedan uppehåll igen och så fortsätter jag. Kanske kommer jag inte ta efter några dagar utan satsa på längre uppehåll direkt det beror på hur svårt det blir det dagar imovanen inte finns att tillgå.
Jag kommer att ha 2 imovane om dagen att använda och det hjälper nåt otroligt.

Idag är första dagen utan lyrica men abstinensen kommer jag inte märka riktigt innan på tisdag även om måndag kommer att vara jobbig även med imovane.

Mitt mål är att bli fri igen hyfsat smärtfritt så att jag återigen kan ta en lägre dos och ändå snurra mer än jag gör på 2.4g atm eller tom 2.7g skulle eller 3g för när man käkar så ofta så får man inte dom där sköna effekterna man vill ha utan man får skön energi och får bort ångesten.

Men jag vill aldrig mer vara beroende av lyrica utan under uppehållet nu kommer jag kanske ta lyrica nån gång men med många dagars mellanrum till jag når dit så jag kan klara jobb och vardagen utan lyrica igen som jag gjorde när jag hade 3 månaders uppehåll (även om varje dag utan lyrica då sög så har jag andra förutsättningar nu så livet utan lyrica kommer inte att suga), för jag vet att jag inte kommet må så dåligt varje dag som jag mådde de tre månaderna för jag jobbar igen eftet sjukskrivning samt många saker jag hade mycket ångest över de tre månaderna existerar inte nu så ångesten kommer inte vara lika påtaglig även om jag har diagnosen GAD och vet att jag oavsett har ångest men ångest jag kan hantera och till stor del leva med.

Mitt mål med uppehållet är att kunna ta lyrica igen i doser om 600-900-max 1.5g och i början bara ta en gång i veckan kanske inte ens det men ibland ta tre gånger i rad och stoppa för det ger mig ina abs-besvär i ett sånt skede.

Jag älskar lyrica och vill inte sluta berusa mig på den men när folk super slåss och jävlas så tar jag hellre lyrica till helgen och antingen går ut och dricker en kola eller stannar inne för film.

På onsdag iaf, tre dagar utan intag innan ons, så kommer jag not testa från en shop jag beställt ifrån som jag aldrig provat tidigare och för att verkligen kunna avgöra deras kvalite så behövs ett litet uppehåll och jag har lovat att testa för att ge ett omdöme om deras pregabalin på flashback och visar sig kvaliten vara låg så bör ju folk få veta det så snabbt som möjligt och visar den sig vara bra så likaså.
__________________
Senast redigerad av UndeadNinja 2017-06-25 kl. 16:17.
Citera
2017-06-25, 19:31
  #16737
Medlem
Ja mycket tack vare den här tråden har jag inte upplevt nån riktig AT på lyrica. Jag har testat gränserna och tagit några veckor i rad, det var i början av min lyricakarrär. Sen har det blivit kortare och kortare rejs då verkligen känt hur kroppen gått in sig på drogen. Första gångerna jag tog var det svårt att definiera ruset, visdt var det soft och nåt hände, men lite svårt att sätta fingret på. När jag idag tar lyrica känns det nästan som opiater i början, kanske första 2-3 timmarna för att sen få den vanliga slirigheten, även röda ögonlock.

I vilket fall som helst har jag lagt ihop beskrivningarna på AT:n i den här tråden och hur jag svarar på drogen och blir väldigt påmind om hur det var när jag gjorde samma sak på opiater och den obehagliga överraskningen när jag förstod att jag var fysiskt beroende. Jag kan verkligen tänka mig att L är värre att tända av på än tex opiater.

Ja fy fan, jag är tacksam att jag läst på i den här tråden och trots att jag är en missbrukarsjäl aldrig har låtit det gå överstyr med denna pissdrog.

Jag skulle säga att lättare opiater är mer safe än lyrica, om man nu ska använda rekreationellt.
Citera
2017-06-25, 22:13
  #16738
Medlem
Man läser ofta hur bra Loperamid är mot opiat-AT. Tror ni Loperamid även är bra mot Lyrica-AT?
Citera
2017-06-25, 22:32
  #16739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Lyrica binder gaba a receptorerna.

Nej, det gör det inte.
Citera
2017-06-26, 14:53
  #16740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Nej, det gör det inte.

E de så? Aldrig någon som är överens i denna fråga
Men hur funkar den då? Den dödar ju ångesten bättre än benzo, den ultimata ångest dödaren, sedan kan gaba slitas ut toralt av långvarigt missbruk? Nån påverkam på gaba måste den ju ha
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback