Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-04-23, 19:04
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Om man vill tänkt läsa Captain America, var ska man börja i sådana fall om man vill ha en version av honom som liknar den i MCU? I MCU verkar han vara genomgod och drivas av starka ideal. Men i de nummer jag bläddrat i ur volym 5 från 2005 är han mer grym och deppig, och beter sig mer som en militär än en heroisk jag hjälte. Och i de nummer ur Steve Rogers från 2016 som jag tittat på så har han fått sitt minne omskrivet av Red Skull, och har en helt annan agenda än i MCU.
Ed Brubaker brukar klassas som en av de bättre Captain America-författarna. Där har du mycket av den där idealistiska Steve Rogers.
Rekommenderad läsning är Steve Rogers Super Soldier

Sen så måste jag ju också rekommenderar Civil War från Spider-Man-tidningarna. Där har du en av de mest klassiska Rogers-monologerna som finns i modern tid. Doesn't matter what the press says...
Det var den monologen som fick mig att bli ett fan av Captain America.
Citera
2017-11-18, 16:12
Moderator
Popesizes avatar
Marvels Editor in chief Axel Alonso verkar ha fått sparken. (han har slutat relativt plötsligt i alla fall)
Han ersätts av CB Cebulski, som har varit en av Marvels talangscouter och verkar fram tills nu jobbat för Marvels avdelning i Asien.

https://www.cbr.com/c-b-cebulski-marvel-comics-editor-in-chief/
Citera
2017-11-21, 01:02
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Marvels Editor in chief Axel Alonso verkar ha fått sparken. (han har slutat relativt plötsligt i alla fall)
Han ersätts av CB Cebulski, som har varit en av Marvels talangscouter och verkar fram tills nu jobbat för Marvels avdelning i Asien.

https://www.cbr.com/c-b-cebulski-marvel-comics-editor-in-chief/

Tycker detta var bra. Kändes som mycket försämrades under Alonso.

Har du någon uppfattning om den nye snubben?
Citera
2017-11-21, 09:22
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Tycker detta var bra. Kändes som mycket försämrades under Alonso.

Har du någon uppfattning om den nye snubben?
Inte direkt. Men har man varit talangscout, och gett oss storheter som bland andra Steve McNiven och dessutom jobbat för att försöka introducera serien i länder som kanske bara har erfarenhet av filmerna, så måste man ha ett öga för vad som funkar för den stora massan.
Han har även sagt något i stil med att deras uppdrag är eskapism, och att de måste tilltala både nya och gamla läsare. Jag är försiktigt positiv. Har vi tur så kan han vända de riktigt dåliga försäljningssiffrorna som Marvel kämpar med. Såg en video över vad som faktiskt sålts i butiker, och från dessa utvalda butiker, så hade DC samtliga topp-tre platser...

Jag är försiktigt positiv. Men det dröjer nog till mars-april innan vi får se hans fotavtryck i serierna.
Citera
2017-11-21, 11:53
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Inte direkt. Men har man varit talangscout, och gett oss storheter som bland andra Steve McNiven och dessutom jobbat för att försöka introducera serien i länder som kanske bara har erfarenhet av filmerna, så måste man ha ett öga för vad som funkar för den stora massan.
Han har även sagt något i stil med att deras uppdrag är eskapism, och att de måste tilltala både nya och gamla läsare. Jag är försiktigt positiv. Har vi tur så kan han vända de riktigt dåliga försäljningssiffrorna som Marvel kämpar med. Såg en video över vad som faktiskt sålts i butiker, och från dessa utvalda butiker, så hade DC samtliga topp-tre platser...

Jag är försiktigt positiv. Men det dröjer nog till mars-april innan vi får se hans fotavtryck i serierna.

Med tanke på att Bendis gått till DC och Jonathan Hickman uttalat en önskan om att arbeta med en vuxen version av Legion of Super-Heroes (vilket hade varit fantastiskt) kan konkurrensen nog bli hård från det hållet. Men det där med eskapism låter väldigt positivt.
Citera
2017-11-27, 07:54
Moderator
Popesizes avatar
Intressant intervju med Jim Shooter (Editor in Chief mellan 78-87). Här finns delar som CB Cebulski säkert kan ha nytta utav, om han skall lyfta Marvel.
75 titlar och ingen gick under 100.000 ex. Jämför det med nu. Okej, tiderna har förändrats överlag. Men ändå.

http://www.adventuresinpoortaste.com/2017/11/19/interview-legendary-marvel-comics-editor-in-chief-jim-shooter-on-the-current-state-of-marvel-creator -incentives-and-more/
Citera
2018-02-20, 23:05
Moderator
Popesizes avatar
Marvel gör det igen.

En ny omstart! Det är bara några månader sedan Legacy släpptes, och i maj blir det ännu en.
Denna gång dock under CB Cebulskis överseende. Och många verkar tro på honom och hans ledarskap. En del fans är dock av åsikten att vi har sett det förut, och inte mycket har hänt. Andra är mera hoppfulla.

Promo-videon kan ses här: https://youtu.be/X2BfTXIwABo

Jag må vara en naiv optimist, men jag hoppas faktiskt att det skall vända nu. Det här är bild som lockar mig. För första gången på länge så får vi se mutanter igen. Inte inhumans (poor mans mutant) Det är originalkaraktärer som visas upp Ingen She-Thor, Falcon-cap, Iron heart med mera, utan de som varit med sen 60-talet. Och i mitten så ser vi den mest ikoniska karaktären. Spider-Man.

Vad tror ni andra? Hiss eller diss? Vad kan vi vänta oss?
Citera
2018-05-17, 09:46
Medlem
Stan Lee, skaparen av Spindelmannen m fl, stämmer sitt gamla bolag på fantasisumman en miljard dollar. Lee hävdar att hans management bedragit både honom och hans fans genom att, vid en tid när Lee, som idag är 95 år gammal, var deprimerad över sin frus död och dessutom hade problem med sin syn, få honom att skriva på kontrakt som han egentligen inte kunde läsa eller se, förfalska hans underskrift i olika sammanhang, ta kontroll över hans konton på sociala medier och skicka ut tweets och Facebook-uppdateringar i hans namn och med hans bild ("stealing my likeness").

http://www.gdnonline.com/Details/362818/Marvel-icon-Stan-Lee-in-$1bn-lawsuit-against-company-he-started

Rubriken från en annan sajt: "Stan Lee Sues POW! Entertainment for One Billion Dollars" är grym. Känn det underhållande i att få en stjärnsmäll mellan ögonen...
Senast redigerad av HepCat-X 2018-05-17 kl. 09:52.
Citera
2018-05-17, 14:09
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Stan Lee, skaparen av Spindelmannen m fl, stämmer sitt gamla bolag på fantasisumman en miljard dollar. Lee hävdar att hans management bedragit både honom och hans fans genom att, vid en tid när Lee, som idag är 95 år gammal, var deprimerad över sin frus död och dessutom hade problem med sin syn, få honom att skriva på kontrakt som han egentligen inte kunde läsa eller se, förfalska hans underskrift i olika sammanhang, ta kontroll över hans konton på sociala medier och skicka ut tweets och Facebook-uppdateringar i hans namn och med hans bild ("stealing my likeness").

http://www.gdnonline.com/Details/362818/Marvel-icon-Stan-Lee-in-$1bn-lawsuit-against-company-he-started

Rubriken från en annan sajt: "Stan Lee Sues POW! Entertainment for One Billion Dollars" är grym. Känn det underhållande i att få en stjärnsmäll mellan ögonen...
POW! Driver väl en facebooksida i Stan Lees namn, och även webbsidan therealstanlee.com? Dessa sidor har ju blivit mer och mer likt Bleedin cool och CBR med clickbaits och reklambanners som segar ner datorn din på sista tiden. Om han har möjlighet att ta tillbaka kontrollen över sidorna så vore det kanon. Sen Joan dog så har ju hans liv blivit nästan något av en såpa. Så det är ju skönt att läsa att något går åt rätt håll igen för vår käre Generalissimo.
Citera
2018-06-17, 10:55
Moderator
Popesizes avatar
Det verkar som om Marvel har fått för sig att byta riktning.
I ett morgonprogram på den amerikanska TV-kanalen CBS, så intervjuas Marvels chefredaktör CB Cebulski och Marvels "Director of content and character development" (Vete fan hur man skall översätta den titeln), Sana Amanat.

I intervjun så säger Sana Amanat följande:
Citat:
I hope to be very much like a lifestyle brand," Amanat said. "And also, the other big thing that's going to happen at Marvel is, I don't think it's going to be associated as a boy brand. Marvel has always been inclusive and I think it should be a place that anyone looks at that red logo and they realize, 'Oh yeah, that's just a really cool entertainment company.'

Intervjun är intressant överlag att läsa. Men just den här delen har folk reagerat på.
Är det rätt väg att gå?

https://www.cbsnews.com/news/marvel-comics-push-to-diversify-universe-c-b-cebulski-japanese-pen-name/
Citera
2019-04-21, 13:54
Medlem
2005 gavs boken ”Fantastic Four - klassiska serier” ut. Är det någon som har koll på vilka nummer den samlar?
Citera
2019-04-21, 17:41
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
2005 gavs boken ”Fantastic Four - klassiska serier” ut. Är det någon som har koll på vilka nummer den samlar?
Enligt baksidan av boken, så är det John Byrnes första nio äventyr med FF, mellan 1981-1982.
Och på insidan, så kan vi se omslagen till Fantastic Four #232-#240. Vilket gör att jag tror att det är de numrena...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in