2017-11-18, 12:42
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Jaså han var jude? Det förklarar hur han hade råd med lyxig takvåning och att aldrig arbeta ett helt liv, utan ägna sig åt kuksugeri istället.

Ja sannerligen en svensk hjälte, i denna degenererade tid.

Men herre gud..nog förtjänar han väl ett enda jävla erkännande som skådis? Var han aldrig bra i nåt sammanhang eller hur menar ni?
Citera
2017-11-18, 12:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag har också sett honom. Han var iallafall fall närmare 190 än 180.
Enligt IMDB var han 190 lång. Stämmer med hur jag upplevde det irl också.
Citera
2017-11-18, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Tyvärr hör jag Mona Sahlin sitta i nån jävla morgonsoffa just och prsta om honom. Känns nersolkat eftersom hon är en äcklig kärring, trots att hon hyllar honom.
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Ja aset förstörde hela inslaget om Wolf.
Klick och tittarsiffror är allt, även på bekostnad av RWs minne. En av landets mest avskydda politiker får folk att haja till och klicka, det gjorde även jag på Expressen i morse när jag såg hennes namn. Jag var tvungen att få reda på varför det var tvunget att ge just henne en offentlig kanal för sin sorg. Hittade ingen anledning annat än för klick, inte heller till återgivningen av Lotta Bromés Twitter om RW.

Dock inga uttalanden från Martin Timell eller Jackie Arklöv. Kanske kommer under eftermiddagen.
Klick-klick-klick.
Citera
2017-11-18, 13:02
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Han hade kol också

Vad fruktansvärt:-(
Citera
2017-11-18, 13:14
Medlem
CARACs avatar
Första gången jag såg Rikard Wolff framträda,för många år sedan på TV, gjorde jag denna jämförelse.
Båda genier. Båda hyllade. Tack Rikard för att jag fick vara Din samtida! Oförglömligt!

https://i.ytimg.com/vi/LiFZ5_6QZxE/hqdefault.jpg

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/04/23/01/3325264E00000578-3554782-image-a-43_1461370326393.jpg
Citera
2017-11-18, 13:17
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Hans lgh med böginredning, inkl gungstol, vit soffa och guldspegel.

https://www.skeppsholmen.se/sv/object/index/lundagatan-44-c-889737/

Det gick fort, liket hann ju knappt kallna innan den blev såld.
Citera
2017-11-18, 13:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CARAC
Första gången jag såg Rikard Wolff framträda,för många år sedan på TV, gjorde jag denna jämförelse.
Båda genier. Båda hyllade. Tack Rikard för att jag fick vara Din samtida! Oförglömligt!

https://i.ytimg.com/vi/LiFZ5_6QZxE/hqdefault.jpg

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/04/23/01/3325264E00000578-3554782-image-a-43_1461370326393.jpg
Hahahahaaaa!Vilken rolig inställning!Att jämfõra RW med Shakespeare....🐒
Citera
2017-11-18, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Det gick fort, liket hann ju knappt kallna innan den blev såld.

Han sålde INNAN han dog.
Citera
2017-11-18, 14:03
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymusmannen
Hej!

Just nu är rikard wolff min stora idol!
Min uppfattning av honom är att han verkar jättetrevlig!

Någon som vet lite om honom? Träffat honom? Tycker ni som har träffat han att han är trevlig?

De gånger jag träffade honom, helt orelateral till hans arbete och kändisskap, var han mycket trevlig. (Nej, inget bögeri om nu någon trodde det.)
Citera
2017-11-18, 14:06
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Klick och tittarsiffror är allt, även på bekostnad av RWs minne. En av landets mest avskydda politiker får folk att haja till och klicka, det gjorde även jag på Expressen i morse när jag såg hennes namn. Jag var tvungen att få reda på varför det var tvunget att ge just henne en offentlig kanal för sin sorg. Hittade ingen anledning annat än för klick, inte heller till återgivningen av Lotta Bromés Twitter om RW.

Dock inga uttalanden från Martin Timell eller Jackie Arklöv. Kanske kommer under eftermiddagen.
Klick-klick-klick.

Nej, det kan ju beror på att Mona och Rickard var mycket goda vänner. Jag misstänker att vare sig Arklöv eller Timell var det.
Citera
2017-11-18, 14:10
Avslutad
Citat:
Jaså han var jude? Det förklarar hur han hade råd med lyxig takvåning och att aldrig arbeta ett helt liv, utan ägna sig åt kuksugeri istället.

Ja sannerligen en svensk hjälte, i denna degenererade tid.
Ja. Judisk far och svensk mor. Men det syntes på långt håll.
Citera
2017-11-18, 14:29
Medlem
Orobanches avatar
Rikard Wolff har jag alltid sett som en varmhjärtad och godhjärtad person, med fantastiska skådespelartalanger och sångröst. I Änglagård var han lysande och även de andra skådisarna. Hans närmaste vänner Colin Nutley med familj, Rikard var gudfar för Molly, har mer vett än att sitta i någon tevesoffa och prata om honom. Att LB:s uttalande tas upp i Expressen är bara ett bevis på hur illa #metoo har hanterats. Vissa har hängts ut andra skyddats. Hyckleri på statsnivå.
Mona Sahlin är out and gone, oavsett vad hon mumlar om.
För mig är Lisa Ekdahls låt som han sjöng: Det sitter en pojke på månen, en låt som för alltid är hans, och Lisa Ekdahl skrev den för honom. Vila i frid, du är saknad av många många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in