2017-11-18, 13:18
Medlem
Dagens vänster är bortskämda, de behöver bara öppna käften om nåt arrangemang så kommer pengar från allmänna arvsfonden som ett brev på posten. De kan ironiskt nog köpa sig det de behöver för ett lyckat vänsterarrangemang. Det råder en enorm bostadsbrist men ändå sker inga ockupationer, den ekonomiska klyftan mellan arbetarklass och eliten ökar men inget hörs, de har lämnat klasskampen helt för att enbart ägna sig åt anti-vit identitetspolitik.

De som stod för motståndet under EU-toppmötet 2001 var mer idealister som trodde på vad de kämpade för, inte bara posörer för en kvart i rampljuset.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2017-11-18 kl. 13:30.
Citera
2017-11-18, 13:26
Bannlyst
ha ha det sitter nog många arbetslösa grabbar här som fastnat i pojkrummet och som hoppades se lite kravaller
Citera
2017-11-18, 13:29
Medlem
REEEEEs avatar
Jag har fått bilden av att identitetsvänstern inte har särskilt mycket emot EU. Det handlar inte om kapitalism och arbetares rättigheter längre utan fokuset ligger uteslutande på att montera ned nationalstaterna där EU är ett steg på vägen.

Jag blev faktiskt otroligt förvånad över hur många vänstermänniskor som kritiserade Brexit. Rörelsen är infiltrerad, man dansar helt efter storkapitalets pipa under parollen "No Border, No Nation, Stop Deportations!" men reflekterar inte alls kring vad detta egentligen innebär.
Senast redigerad av REEEEE 2017-11-18 kl. 13:32.
Citera
2017-11-18, 14:01
Medlem
EU går just nu globalisternas ärenden och därför sponsrar inte Soros för protester.
Citera
2017-11-18, 14:32
Medlem
En liten titt på Schweiz (vs Österrike) som av någon anledning inte gick med i EU, så ser man ganska lika tendenser mellan Norge och Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=EjSViOH9T_c
Citera
2017-11-18, 15:19
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeqqo
Haha du är otrolig som lyckas hitta på sådan här skit.

Dina resonemang är ju påhittade, tror du även på en judisk världskonspiration mot alla vita i Europa?

Merkel kommunist? Hennes pappa jobbade med "all säkerhet" åt STASI? Fronter för en kommunistisk infiltration?

Och det är alltså av dessa anledningar som det inte blev några demonstrationer? För att EU nuförtiden är en kommunistisk organisation som springer ärenden åt judarna (enligt en annan idiot i denna tråd)?

Starka påståenden, minst sagt. Och nej det är inte jag som ska bevisa motsatsen.

EU har själva visat vilken väg de vill ta. Samtliga personer jag har nämnt har ett ansvar att värna frihandeln utan att föra EU mot en superstat. Tar man det ansvaret? Lever man upp till bilden som liberal-konservativ? Svar: Nej. Man låter dörrarna stå öppna för utomeuropéer för att medvetet skapa en underklass. Utan en underklass finns det inget incitament för en stark stat där redan nämnda kan styra och ställa hur de vill långt borta från den vanliga människans insyn. Jag struntar i vad man säger att EU är. Jag tittar på vad det faktiskt är.
Citera
2017-11-18, 15:40
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherLife
Hahahah ja du, jag har levt tillräckligt länge för att veta vilka är idioter av dom två sidor, det är solklart för alla självförsörjande vuxna.

Du ser hur du tänker med: "Fick du inte lära dig det i skolan?" du får lära dig vad DU ska tänka i skolan, du har ingen hjärna att tänka själv!
Om du tror du kan fatta vettiga beslut utan kunskap är det inte mycket du bestämmer över.
Kunskap är liksom grunden för förnuftet.

Högmod, det du uppvisar har sin grund i obildning och dåligt omdöme.
Svårare än så är det inte.
Citera
2017-11-18, 17:09
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherLife
Hahahah ja du, jag har levt tillräckligt länge för att veta vilka är idioter av dom två sidor, det är solklart för alla självförsörjande vuxna.

Du ser hur du tänker med: "Fick du inte lära dig det i skolan?" du får lära dig vad DU ska tänka i skolan, du har ingen hjärna att tänka själv!

Faktiskt inte helt sant i vårt land jmfrt med många andra länder.
Svenska skolor och eftergymnasiala utbildningar lär i första hand ut konsten att lära sig.
Kvittot från en högre utbildning är inte i första hand att man har en massa gedigen kunskap utan att man har en hög förmåga att lära sig, ofta på egen hand.
Denna egenskap kan man givetvis ha även utan en akademisk examen.
Men djupt obildade människor är för alltid hopplösa fall. Trist man sant.
Citera
2017-11-18, 17:36
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Är EU och AFA polare nu för tiden?

Japp. George Soros betalar för de båda. Det viktiga är ju globalismen.
Citera
2017-11-18, 17:56
Medlem
Soros gav inte pengarna för att förstöra hans EU.

Thats why
Citera
2017-11-18, 18:54
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Vid EU-toppmötet 2001 satte extremvänstern centrala Göteborg i brand.

Fotograferna som bevakade kravallerna beskrev situationen som en fullständig krigszon. Tiotusentals vänsterextrema demonstranter löpte amok och slog sönder staden, medan gatstenar haglade ner över både kravallpolis och räddningstjänst. Sammanlagt skadades 53 polismän, 90 demonstranter och såväl staden som privatpersoner åsamkades omfattande materiella skador.

Bilder från 2001.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/se-bilderna-fr%C3%A5n-g%C3%B6teborgskravallerna-1.2761742

Idag hölls ett nytt EU-toppmöte, även denna gång i Göteborg. Men den här gången lyste AFA och övriga vänsterextremister med sin frånvaro. Inte en enda sten har kastats, och polisen rapporterar att allting har gått lugnt till. Det har knappt varit några demonstrationer ö.h.t.

https://www.expressen.se/gt/nu-borjar-eu-toppmotet-sa-paverkas-du-i-dag/

Hur kan detta komma sig? Vart tog alla arga vänsterextremister från 2001 vägen? Det är ju inte så att extremvänstern dött ut. Tvärtom så verkar dom vara minst lika många idag, och minst lika psykotiska som under år 2001. Är EU och AFA polare nu för tiden?

Missförstå mig rätt. Jag avskyr både EU och vänstern, och skulle helst vilja se dom ha ihjäl varandra.

Tiotusentals EU-kritiska demonstranter totalt, javisst. Men de som brukade våld? Ett hundratal, inte mer.
Citera
2017-11-18, 18:59
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
ha ha det sitter nog många arbetslösa grabbar här som fastnat i pojkrummet och som hoppades se lite kravaller
Och hårt beskattade vits män som vill se sina skattepengar omsättas i batongslag mot parasiterande vänster extremister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in