2017-11-16, 21:54
Medlem
Trollsvanss avatar
Lyssnade på mordpodden och fick upp ögonen för detta mordet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10672625.ab

Vad hände med mörderskan och mordbrännaren Isabella Kielmas efter fängelsestraffet?
Har hon fortsatt sin härliga livsstil efter sin tid i fängelset?
Sitter hon inne på nytt eller springer hon runt bland oss andra och låtsas vara normalt funtad?
Har hon bytt namn?
Osv

Alltid gött å veta vilka mördare man kan snubbla på när man är ute och går en mörk Novemberkväll.
Citera
2017-11-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Lyssnade på mordpodden och fick upp ögonen för detta mordet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10672625.ab

Vad hände med mörderskan och mordbrännaren Isabella Kielmas efter fängelsestraffet?
Har hon fortsatt sin härliga livsstil efter sin tid i fängelset?
Sitter hon inne på nytt eller springer hon runt bland oss andra och låtsas vara normalt funtad?
Har hon bytt namn?
Osv

Alltid gött å veta vilka mördare man kan snubbla på när man är ute och går en mörk Novemberkväll.
Googlade hennes namn, åttonde träffen; https://www.hitta.se/oxforan+2+hov%C3%A5s/personer/2 ovanligt namn så kanske är hon.
Citera
2017-11-17, 06:00
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Googlade hennes namn, åttonde träffen; https://www.hitta.se/oxforan+2+hov%C3%A5s/personer/2 ovanligt namn så kanske är hon.

Jag googlade också. Men var exakt ser du hennes namn i den länken? Eller är det jag som behöver glasögon?
Citera
2017-11-17, 06:04
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Jag googlade också. Men var exakt ser du hennes namn i den länken? Eller är det jag som behöver glasögon?

Ja! Nu fattar jag. Tidigt på morgonen ☺️
Det lär stämma. Hon bor alltså hemma hos sin mamma. Kul att ha sin 34åriga mördardotter hemma vid den åldern.
Citera
2017-11-18, 08:28
Medlem
Trollsvanss avatar
Om man kollar på hitta.se så står hon även skriven vid slätta dam, hisingen.

Hon bor med någon som heter Ur*ula och om man kikar lite på den tjejen så står det Kielman på hennes c/o adress.
Alltså Isabellas efternamn från början.
Hyr hon Isabellas lägenhet, medans Isabella bor hos sin mamma, eller bor dom kombo? Isåfall, vet U*zula om att hon bor eller hyr av en mördare?

Kan man vara skriven på två ställen samtidigt?
Det är samma person. Samma telefonnr osv.

Om man letar vidare tex på lexbase står Isabella under ett helt annat efternamn, men med exakt samma uppgifter.
Efternamnet är Bellarutschi...
är det hennes födslonamn? Är ny på lexbase och inte betalande än.
Men det står att hon inte har någonting på sig i registret där, hur är det möjligt? Är det för att det är fem år sedan hon släpptes?
Senast redigerad av Trollsvans 2017-11-18 kl. 08:51.
Citera
2017-11-18, 08:41
Medlem
Citat:
Om man kollar på hitta.se så bor hon även vid slätta dam, hisingen. Känner hon ingen skam i kroppen alls? Hur fan kan man bo där man mördat?
Psykopat så det bara skriker om det.
Kan man vara skriven på två ställen samtidigt?
Det är samma person. Samma telefonnr osv.
Hitta går väl inte alltid efter bokföring? Hon verkar skriven med Ursula, har ingen särskild adress. Möjligen kan hon ha bott hos föräldrarna när hon muckade och registrerade ett kontantkort på adressen som hänger kvar där.
Citera
2017-11-18, 08:53
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Hitta går väl inte alltid efter bokföring? Hon verkar skriven med Ursula, har ingen särskild adress. Möjligen kan hon ha bott hos föräldrarna när hon muckade och registrerade ett kontantkort på adressen som hänger kvar där.

Okey. Jag är inte så insatt i hitta.se, så det är säkert som du säger. Hon är ju helt klart folkbokförd på Hisingen, kollade igen.

Telefonnrumret stod på båda adresserna. Så hon har väl behållt samma nr.
Försvinner ett så grovt brott från lexbase? Fem år?
Senast redigerad av Trollsvans 2017-11-18 kl. 09:00.
Citera
2017-11-18, 09:01
Medlem
Centauris avatar
Tack TS för att du uppmärksammat mordet.

Alla bör veta vad hon gjort så att framtida pojkvänner vet vad hon är för typ - en bedragare och mördare.
Citera
2017-11-18, 09:08
Medlem
Trollsvanss avatar
Nu hittade jag henne på facebook:

Izza belarustchi
Citera
2017-11-18, 09:14
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Tack TS för att du uppmärksammat mordet.

Alla bör veta vad hon gjort så att framtida pojkvänner vet vad hon är för typ - en bedragare och mördare.

Blir så irriterad över att man kan starta en mordbrand, planera att skära halsen av folk och banka in skallen med en köttyxa på föräldrar när en 9årig pojk ligger och sover, utan att känna någon som helst ånger och sen fortsätta sin kriminella bana med att MÖRDA sin pojkvän och sen kunna gå ute i samhället som om ingenting hänt när man är 34år?????
Det är någonting uppenbart fel med vårt rättssystem när så grovt sjuka människor kan gå lösa.

Vi är i samma ålder, tänk om hon får barn som mina och mina vänners barn börjar umgås med? Med vilka värderingar???
Det gäller att hålla koll. Hon ska inte tro att det blir bortglömt.

Izza Belarutschi
Citera
2017-11-18, 09:30
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Blir så irriterad över att man kan starta en mordbrand, planera att skära halsen av folk och banka in skallen med en köttyxa på föräldrar när en 9årig pojk ligger och sover, utan att känna någon som helst ånger och sen fortsätta sin kriminella bana med att MÖRDA sin pojkvän och sen kunna gå ute i samhället som om ingenting hänt när man är 34år?????
Det är någonting uppenbart fel med vårt rättssystem när så grovt sjuka människor kan gå lösa.

Vi är i samma ålder, tänk om hon får barn som mina och mina vänners barn börjar umgås med? Med vilka värderingar???
Det gäller att hålla koll. Hon ska inte tro att det blir bortglömt.

Izza Belarutschi

Jag håller med.

Det är en sak att hon har avtjänat sitt straff gentemot staten/medborgaren, men det betyder inte per automatik att enskilda medborgare ska se henne som en normal hedersam individ.
Citera
2017-11-18, 09:35
Medlem
Citat:
Okey. Jag är inte så insatt i hitta.se, så det är säkert som du säger. Hon är ju helt klart folkbokförd på Hisingen, kollade igen.

Telefonnrumret stod på båda adresserna. Så hon har väl behållt samma nr.
Försvinner ett så grovt brott från lexbase? Fem år?
Hon dömdes väl 2004/2005? Lexbase har bara "färska" domar vad jag förstått, ca fem år innan de drog igång, en livstidsdömd jag kollade upp finns heller inte med trots att han fortfarande avtjänar straff. Antagligen har hon inte gjort något straffbart, eller klarat sig från fällande dom, sedan hon kom ut.

Hon ser skrämmande bra ut på facebook, fast med redig psychoblick.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in