2017-11-17, 23:46
Medlem
Trist som fan, jag tycker han var riktigt begåvad! Svårt att inte gilla honom i Änglagård.

Morsan spelade alltid Pojken På Månen och den skivan har följt med mig i hela mitt vuxna liv.
Citera
2017-11-17, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Sålde sin bostadsrätt för nån månad sen för 12-13 miljoner, så rik var han. Polaren såg när han tog ut pengar från bankomaten och gav en tusenlapp till zigenerskan som sitter vid COOP zinken.

Antar att han klistrade ihop två 500-lappar då, för några tusenlappar går ej att ta ut i bankomater.
Citera
2017-11-17, 23:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Den gamle ultra-kommunisten är död! Ryktena som förföljt denna man är att han hade en förkärlek för pojkar (vi snackar 13-15:årsåldern). Nu har han avlidit, vilket alltid är tråkigt. #metoo-kampanjen har sina tentakler ute åt alla håll, samband?
Citera
2017-11-17, 23:54
Medlem
Loliizhs avatar
Så oerhört tråkigt. Han var en rolig och fantastisk människa, vila i frid!
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spettekewken
Trist som fan, jag tycker han var riktigt begåvad! Svårt att inte gilla honom i Änglagård.
Begåvad? Åka motorcykel, gå omkring och verka svår och mystisk i svarta kläder, är det stort skådespeleri?
Citat:
Ursprungligen postat av Spettekewken
Morsan spelade alltid Pojken På Månen och den skivan har följt med mig i hela mitt vuxna liv.
Tycker texten är fullkomligt obegriplig:

"Det sitter en pojke på månen, han sjunger stilla sin sång
Älska, älska för kärlek, älska en endaste gång, endaste gång, en endaste gång"

Vad fan betyder det?
Citera
Medlem
[quote=Sqrbanken|62366531]
Citat:
Ursprungligen postat av conradcox

Inte heller så mycket koll på karln men har för mig han ett tag efter millenieskiftet hade en 19-årig toyboy till och med. Sen får mer insatta FB:are bekräfta eller dementera detta.

Stämmer. André hette han väl.
Citera
2017-11-17, 23:56
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Den gamle ultra-kommunisten är död! Ryktena som förföljt denna man är att han hade en förkärlek för pojkar (vi snackar 13-15:årsåldern). Nu har han avlidit, vilket alltid är tråkigt. #metoo-kampanjen har sina tentakler ute åt alla håll, samband?
Stackarn, har han blivit kommunist nu också? Ultrakommunist dessutom.
Citera
2017-11-18, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Antar att han klistrade ihop två 500-lappar då, för några tusenlappar går ej att ta ut i bankomater.
jaja så var det givetvis , enklare än skriva tusen kr
Citera
2017-11-18, 00:04
Medlem
Ja han var tillsammans med André (Christenson) i några år till och från. Tror Andr'e var lite under 20 år då de träffades och Richard bör har varit i femtioårsåldern.
Han gillade yngre pojkar/män men hölls sig nog inom lagens regler efter vad jag vet.
Citera
2017-11-18, 00:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Begåvad? Åka motorcykel, gå omkring och verka svår och mystisk i svarta kläder, är det stort skådespeleri?

Tycker texten är fullkomligt obegriplig:

"Det sitter en pojke på månen, han sjunger stilla sin sång
Älska, älska för kärlek, älska en endaste gång, endaste gång, en endaste gång"

Vad fan betyder det?

Längtan?
Citera
2017-11-18, 00:21
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Han såg faktiskt ut att vara äldre än i 70-årsåldern och det kan ju förstås bero på sjukdomen eller osunt leverne. Jag blev riktigt förvånad att han bara var 59. Nästan jämngammal med Sven Wohlter hade jag tippat. Kanske därför det blev extra äckligt när han förlovade sig med ett barn för ett antal år sedan.

Han dog av lungemfysem. En lång och plågsam död där du under flera år slutligen kvävs till döds. Ansträngningen att få luft gör att kroppen tacklar av. Min mamma dog av samma sjukdom, två år yngre än Rikard. Hon var 57 men såg ut som 77. En död jag inte skulle önska min värsta fiende.
Citera
2017-11-18, 00:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Stackarn, har han blivit kommunist nu också? Ultrakommunist dessutom.

Japp, det var han känd som. Gammal hederlig man var han, men definitivt super-ultra-kommunist, det ska man ha klart för sig. Han anses/ansågs som "trevlig", så var det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in