Citat:
Ursprungligen postat av
Dynamo-Kuken
Vi vet väl kanske inte allt om vad våra partners gjorde 15 år innan vi träffades, och att man betett sig som ett svin på krogen är förmodligen inte något man redogör för på första dejten....
Utan att försvara någon så kan man säkert hävda att historien med CW redan är utagerad när den varit polisanmäld och utredd (nedlagd). Det är en historia med två olika versioner. Svårt som utomstående att kategoriskt ta ställning för endera parten, men i tråden verkar de flesta kunna göra det med stor övertygelse.
Det är där du har så fel. Vi väljer alla partners efter hur de är som människor, utifrån deras personlighet. Personligheten är ju märklig då samma person, denne Virtanen har roat sig med att fortsätta vara tölpig mot kvinnor efter att han våldtog Cissi. Vi har fått veta att han har det i sig, att inte vara normalt hygglig.
Jag ser inte på brott av detta slag som preskriberade, bara för att tiden går ur juridiskt perspektiv. Det jag ser, är endast en person som är kapabel att droga, våldta och förnedra en kvinna för sina egna egoistiska behov. Vad spelar då tidpunkten för roll?
Om man begått ett brott och vill komma in i samhället så ska brottet sonas. Då menar inte jag att man ligger lågt och inväntar preskription så som många brottslingar gör.
Jag ser på brottslighet, elakhet och allt annat, som vi nu fått veta om dubbelmoralen och feminismen, som en karaktärsbrist. Att folk är hyggliga och vänliga och håller sig till lagar och regler är en grundförutsättning för att ha med dem att göra. Alltså ingen merit eller något man fastnar för och beundrar.