2017-11-16, 20:01
Medlem
Alkibiadess avatar
Startlistor Gällivare fredag

http://www.sporteventgellivare.com/wp-content/uploads/2017/11/Startlista_D21_Fredag.pdf
http://www.sporteventgellivare.com/wp-content/uploads/2017/11/Startlista_H21_Fredag.pdf
2017-11-16, 20:16
Medlem
Så ingen Dyvik. Men hon skriver på instagram att hon ska vara med på lördag och är på plats.
2017-11-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Som vanligt när det gäller fristil är det kampen i kampen vem som är bäst av Nathalie och Tchekaleva. Tror faktiskt (utan att ha koll på ryskan) Tchekaleva drar det längsta strået imorgon.

Tar vi väck dessa två plus Kalla är det ett riktigt getingbo med massor av åkare i en klump. Kontrar frankkks svenskpall med en topp-6 inkl alla åkare.

Kalla
Tchekaleva
Falk

Nathalie
Nordström
Dahlqvist

Fast visst är det ovisst

Man undrar hur säsongsupptakten blir för Dyvik, Jonna m fl.

Är det enbart livetiming som gäller imorgon?

Snacka om hopplöst att tippa men att Kalla ska vinna är nog rätt säkert tror även att Falk kommer åka bra... sedan då Ids stabilt lopp runt 30-40 sek efter Nordström Settlin kommer åka bra tror jag... jokrar Sedova och så klart Fähndrich... av unga åkarna är jag nyfiken se var Emma Ribom står.

Men brukar väl aldrig dra för mycket slutsatser av en premiär helg mer än att de är sjuktspännande att de är igång...
2017-11-16, 20:29
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Snacka om hopplöst att tippa men att Kalla ska vinna är nog rätt säkert tror även att Falk kommer åka bra... sedan då Ids stabilt lopp runt 30-40 sek efter Nordström Settlin kommer åka bra tror jag... jokrar Sedova och så klart Fähndrich... av unga åkarna är jag nyfiken se var Emma Ribom står.

Men brukar väl aldrig dra för mycket slutsatser av en premiär helg mer än att de är sjuktspännande att de är igång...

Verkligen sjukt spännande att det är igång.

Fähndrich startar ganska tidigt. Nu vet jag inte om de kör en 2,5km, gör de det hamnar hon mitt bland raketerna på hennes andravarv. En topp-10 hade varit fint. Sedova har väl större chans på lördag?
2017-11-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Inför-premiären-reportage med Kalla på SVT: https://www.svt.se/sport/vintersport/kalla-om-en-vecka-har-ju-gatt-i-mal/
Kalla verkar harmonisk och tror att hon har sitt bästa lopp i karriären framför sig.
Extra roligt att Sofie Elebro får äran att åka med Kalla, hon kan ju behöva teknikträningen om inte annat (Elebro har en väldigt kantig teknik för den som undrar, "Sveriges Julia Ivanova" har jag för mig att rcs myntade).
Tycker Kalla verkade lite virrig i inslaget. Yrade på om hur länge det var till premiären. Men härligt att Elebro fått så fint, om än något yrt, träningssällskap! Elebro är min absoluta favorit av de svenska nationella åkarna.
2017-11-16, 20:55
Medlem
Citat:

Fähndrich startar ganska tidigt. Nu vet jag inte om de kör en 2,5km, gör de det hamnar hon mitt bland raketerna på hennes andravarv. En topp-10 hade varit fint. Sedova har väl större chans på lördag?
Står att det är 5km i startlistan, om det stämmer vet jag ej.

Snöfall att vänta imorgon, eventuellt blåst också. Rätt kallt dessutom.
2017-11-16, 21:06
Medlem
Citat:

WC 5 km är de väl som dom ska åka vad jag hört...
2017-11-16, 21:09
Medlem
Citat:

Nej, det ska vara 5km-slingan som gäller. Skönt att det finns något form av förnuft kvar. Men med TV-sändning hade man säkert kört 2.5, ty SVTs produktioner på nationella skidlopp medvetet inte håller VC-klass till skillnad från NRK's, och förmodligen solida YLE's diton.
2017-11-16, 21:21
Medlem
R.O.S.Hs avatar
5/10 klassiskt i Finland.
Stadlober mot kowalczyk samt en drös frassar på herrsidan.
Finska åkarna är inte med, har väl nån egen cuptävling
2017-11-16, 21:26
Medlem
Thax21s avatar
Ja vad ska man tro egentligen? Kalla spikad på damsidan, som alla andra skriver. Sen kan man verkligen se alla möjliga resultat efter det. Kollade upp Von Siebenthals resultat i VC lite mer noggrant, och i fristil är hon ju oerhört stabil. Nio fristilslopp förra säsongen, sämsta en 17:e plats, fem gånger topp10. Är väl kanske lite frågetecken för formen dock efter det svaga loppet förra helgen som rcs postade resultat för i stora längdtråden, men det kanske samtidigt var precis det loppet hon behövde? Dessutom var det klassiskt, och där är hon ju sämre. Sen Tchekaleva på det. Blir tufft med trippelt Sverige, men chansen finns väl.

Herrsidan tror jag på de tre högst rankade plus Calle. De är helt enkelt bäst. Fan vet ordningen dock. Förresten är ju också Chervotkin sjukt stabil när det är fristil på programmet, och Bollen hade ju show uppe i Finland, och Legkov tillbaka... ajajaj.

Intressanta startnummer för ett gäng unga svenskar, Engdahl, Lageson, Sandström, Ekström och kanske även Westberg kan med lite flyt varva in i någon riktigt bra.

Liten juniorkamp i seniorloppet också redan imorgon.
Damsidan ser Frida Karlsson och Maja Majbäck mot japanskorna Miyazaki och Kobayashi, de var rätt jämna på JVM senast. Herrsidan Jacob Nystedt vs Fredrik Andersson och sedan ett gäng Japaner som borde vara sämre, även om de slog Andersson på JVM... Hoppas att Andersson för övrigt kan komma igång direkt den här säsongen, brukar ju annars dröja till efter jul för hans del pga sjukdomar/skador.
Senast redigerad av Thax21 2017-11-16 kl. 21:33.
2017-11-16, 21:33
Medlem
Tråkigt för Fredrik Jonsson och dennes comeback om det blir snöfall.
2017-11-16, 21:42
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Ida lika bortglömd som vanligt. Min tvåa imorgon

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in