2017-11-16, 14:42
Medlem
tZx-73Rqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Finns det någon användare här som påstår sig "ha alla fakta" eller motsvarande? Det här med att kalla alla här för schizofrena och liknande är så lågt så det finns inte. Att du precis som dina meningsfränder bakar in lite väl valda nyckelord som "flat earth", "rymdödlor" och "schizofreni" i olika konspirationstrådar är allt för uppenbart. Har du så svårt för oss foliehattar?

Älskar foliehattar. Ingen skulle bli gladare än jag om jag har fel. Men liksom att en Podesta/HRC/Holywood-elit-pedofilring, kungligheter som begraver sitt eget blod för makt, Trump som får äta i förbjudna staden och att Kennedymordet allt skulle hänga ihop är bara alldeles för fantastiskt för min smak. Jag kan erkänna att jag kanske bygger en halmgubbe av vad olika användare här säger; men allt kan liksom inte hänga ihop.
Citera
2017-11-16, 14:51
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tZx-73Rq
Älskar foliehattar. Ingen skulle bli gladare än jag om jag har fel. Men liksom att en Podesta/HRC/Holywood-elit-pedofilring, kungligheter som begraver sitt eget blod för makt, Trump som får äta i förbjudna staden och att Kennedymordet allt skulle hänga ihop är bara alldeles för fantastiskt för min smak. Jag kan erkänna att jag kanske bygger en halmgubbe av vad olika användare här säger; men allt kan liksom inte hänga ihop.

Exakt. Du bygger en halmgubbe och lutar dig mot den. Enkelt och bra va? Klart du älskar foliehattar. Vad skulle du annars håna? Se på Snake här tex, han platsar liksom inte i något annat underforum så han bor i princip här på KOAT och umgås med folk han ser ner på hela dagarna.

Den enda användaren jag vet om som blandar och ger med konspirationerna som du beskriver det är "DödOchÅterfödd" och jag tror inte han hittat hit till tråden ännu.

Mvh
Citera
2017-11-16, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tZx-73Rq

Skulle det sedan stämma så skulle vi Aldrig få reda på helheten då det skulle utmynna i revolution eller världskrig så att hoppas på det "stora avslöjandet" av den enande konspirationsteorin kan vi förhoppningsvis glömma.

Men, precis som med en bra bok kan man ha mycket underhållning ändå, och få jäkligt intressant fakta i saker man aldrig kunnat tro, jag blev intresserad efter men who stare at goats eller vad den hette-
Det finns sanningar i konspirationsteorier idag med, man får bara välja vilka och inte förvänta sig någon upplösning.
Citera
2017-11-16, 14:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75

Misstaget du gör är att du jämställer sealed criminal cases etc med sealed indictments. Indictments är grand jury. De övriga är allt möjligt annat. Det som diskuteras är sealed indictments.

Ska man gå på reglerna för grand jury indictments så kan du lika väl hävda att allihop är sealed - det är de nämligen tills man fastslår att personen/personerna ska efterlysas och då bestäms om "sealen" ska lyftas eller behållas.. Alla grand jury indictments är alltså sealed i ett skede, eller permanent..
While a court reporter transcribes the grand jury proceedings, the resulting record is sealed until such time as the court un-seals it. In many cases, a secret indictment made by the grand jury, formally charging the accused of a crime, is kept sealed until the accused has been arrested, notified of the charges, or released from jail pending trial. A secret indictment is also referred to as a “sealed indictment,” or a “silent indictment.”
men jag länkar det igen: Här är en artikel från februari 2017 om 78 sealed indictments bara i Martinsville (en stad med endast 14.000 invånare).. det handlar mest om så grova brott som t.ex. innehav av mariujana..
http://www.martinsvillebulletin.com/news/martinsville-officials-unseal-remaining-indictments/article_e0a04ae2-7792-5d02-961f-9cc4d0718643.html

Att det skulle kunna varit 250 sealed indictments i hela USA 2016 när en stad på 14.000 lyckats skrapa ihop 78 stycken i februari känns ju rätt långsökt..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-11-16 kl. 15:04.
Citera
2017-11-16, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Exakt. Du bygger en halmgubbe och lutar dig mot den. Enkelt och bra va? Klart du älskar foliehattar. Vad skulle du annars håna? Se på Snake här tex, han platsar liksom inte i något annat underforum så han bor i princip här på KOAT och umgås med folk han ser ner på hela dagarna.

Den enda användaren jag vet om som blandar och ger med konspirationerna som du beskriver det är "DödOchÅterfödd" och jag tror inte han hittat hit till tråden ännu.

Mvh

Om du uttrycker en önskan för respekt bör du även ge den. Jag tycker Snake tillför en hel del här. Han verkar intresserad av ämnet och försöker hålla en balanserad kritisk inställning precis som alla andra. Alla använder sig inte av samma metoder för att uppnå det dock; en del sväljer allt de läser, andra inte men det som förenar dem är ett intresse i ämnet. Se det som att Snake sitter på motsatt sida dig på gungbrädan i önskan att ni ska kunna gunga fram och tillbaka. Båda delar behövs och tillslut kanske både gungat av den massa som hindrar er från jämvikt.
Citera
2017-11-16, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ska man gå på reglerna för grand jury indictments så kan du lika väl hävda att allihop är sealed - det är de nämligen tills man fastslår att personen/personerna ska efterlysas och då bestäms om "sealen" ska lyftas eller behållas.. Alla grand jury indictments är alltså sealed i ett skede, eller permanent..
While a court reporter transcribes the grand jury proceedings, the resulting record is sealed until such time as the court un-seals it. In many cases, a secret indictment made by the grand jury, formally charging the accused of a crime, is kept sealed until the accused has been arrested, notified of the charges, or released from jail pending trial. A secret indictment is also referred to as a “sealed indictment,” or a “silent indictment.”
men jag länkar det igen: Här är en artikel från februari 2017 om 78 sealed indictments bara i Martinsville (en stad med endast 14.000 invånare).. det handlar mest om så grova brott som t.ex. innehav av mariujana..
http://www.martinsvillebulletin.com/news/martinsville-officials-unseal-remaining-indictments/article_e0a04ae2-7792-5d02-961f-9cc4d0718643.html

Att det skulle kunna varit 250 sealed indictments i hela USA 2016 när en stad på 14.000 lyckats skrapa ihop 78 stycken i februari känns ju rätt långsökt..

Jo, men du blandar fortfarande äpplen och päron. Förståeligt då US rättsystem är en jävla röra 😁. Artikeln du länkar till rör city indictments, statistiken du även länkade till rör federal indictments. En jäkla skillnad. Men i ärlighetens namn är jag osäker på om det är federal indictments snubben i USA listar upp Jag föreställer mig att det rör sig om det, då man betonat just att de största antalen låg i anslutning till FBI-avdelningar runt om i landet som utrett Clinton Foundation och mailskandalen tidigare. Men jag är som sagt inte 100 på om de pratar om federal cases.
Citera
2017-11-16, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Jo, men du blandar fortfarande äpplen och päron. Förståeligt då US rättsystem är en jävla röra 😁. Artikeln du länkar till rör city indictments, statistiken du även länkade till rör federal indictments. En jäkla skillnad. Men i ärlighetens namn är jag osäker på om det är federal indictments snubben i USA listar upp Jag föreställer mig att det rör sig om det, då man betonat just att de största antalen låg i anslutning till FBI-avdelningar runt om i landet som utrett Clinton Foundation och mailskandalen tidigare. Men jag är som sagt inte 100 på om de pratar om federal cases.

Underbart när man börjar komma någonstans i jämviktens namn. Det här bör utredas, men inte av mig. Som objektiv åskådare måste jag låta alla andra göra det jobb jag så hårt njuter av
Citera
2017-11-16, 15:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVZ
Men du har själv länkat till siffror som anger 284 sealed indictments år 2006 när det gäller criminal cases. Gäller inte dokumentet från regeringen du länkade till längre? Stämde det inte med din agenda? Är det Martinsville bulletin som kommer med sanningen nu enligt dig? Ska vi tro på dom helt plötsligt eftersom du känner att det är långsökt annars?

Det känns som du får betalt för att sitta här.

Nej, du läste inte ordentligt.. Det är 284 REMAINING sealed indictments när undersökningen gjordes, dvs 2008: Så av t.ex. de 1077 "Sealed criminal cases" som redogjordes för så är det alltså 284 som ännu inte har blivit "unsealed" - det betyder inte att de andra 793 avhandlade ärendena, aldrig har varit sealed....

Så Martinsville OCH dokumentet om år 2006 är högst relevanta båda två..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-11-16 kl. 15:44.
Citera
2017-11-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagosand
Så du skulle alltså köpa politiker om du kunde? Hur skiljer det här sig från händelserna över lång tid i vår värld?

Om det är pedofiler eller typer som Soros som styr alla våra politiker så skulle jag definitivt försöka utmana det om jag hade den finansiella möjligheten. Jag skulle vara öppen med det också, och även varför jag gjorde det.

Rent principiellt dock så anser jag att du är bättre på att fatta beslut över vad som är bäst för ditt liv än vad jag någonsin kommer att vara. Du får avgöra själv vad du tror på.
Citera
2017-11-16, 18:59
Medlem
fluffypuffys avatar
Trumps tweet igår kan ju tolkas,

May God be with the people of Sutherland Springs, Texas. The FBI and Law Enforcement has arrived

...kan ju iofs bara vara att karln är lite slö och tweetar om gammal skåpmat i brist på annat fabulous amazing att skriva
Alzheimers kanske? Eftersom han skrev ungefär detsamma den 5e november
Senast redigerad av fluffypuffy 2017-11-16 kl. 19:20.
Citera
2017-11-16, 19:13
Medlem
https://twitter.com/TrumpsBlonde/status/931220150724059136

Citat:
Sealed indictments opening! Former Procurement Officer at Federally Funded Nuclear R & D Facility Indicted on Wire Fraud, Major Fraud, & Money Laundering! First of 44 out of Albuquerque

Verkar som några av dessa Sealed indictments börjat öppnas nu.
Citera
2017-11-16, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusan
https://twitter.com/TrumpsBlonde/status/931220150724059136

Verkar som några av dessa Sealed indictments börjat öppnas nu.

Intressant.
Ska bli kul att se hur det här utvecklar sig.

Dränering av träsket in the early stage?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in