2017-11-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag upprepar: Åkesson sa att de skulle "vinna" kyrkovalet.
Grattis att du vet vad Åkesson sa innan valet. Hillary sa också att de skulle vinna amerikanska valet. Samma sak sa Trump.
2017-11-16, 14:22
Medlem
SD kan gå upp ordentligt om Åkesson agerar så här mer https://www.youtube.com/watch?v=ZmBw0ZmU4rU Altså mer som han gjorde 2015.
2017-11-16, 15:00
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson

Vad betyder förresten "K-amrat" som du skrivit i vart och vartannat inlägg nu de senaste åren?

K-amrat är en mer exaktare synonym av det på Nätet mer använda begreppet Troll, som även kan innefatta S-vetsarvänner!

Avsaknaden av denna kännedom kan kanske även förklara bristande föraningar, att SD är på väg att bli största partiet 2018...
2017-11-16, 15:03
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Inizio är ju aftonbladet så att dom tar chansen att ta i lite extra förvånar mig inte. Det lär bli jobbigt framöver när Inizio och aftonbladet får höja Sverigedemokraternas siffror rätt kraftigt.

Det här börjar bli löjligt, såna här förändringar varken tidigare eller nu finns inte, utan dessa är samordnade och synkroniserade av opinionsinstituten, samma sak med M:s överdrivna nedgång och centerpartiets uppgång, har aldrig funnits.

Nu överdrivs istället M:s uppgång och SD:s påstådda förändring till det sämre, som givetvis finns men inte alls på det sätt som mätningarna visar, då det är önsketänkande och ett självspelande piano av hur man vill att utvecklingen ska vara inom media och inom opinionsinstituten.

(Min fetning)

Mycket bra sammanfattning av läget. Håller med dig helt. Löjligt är ett mycket passande ord i sammanhanget. Ditt exempel med centerpartiets s k "rusning" i opinionen, där de på allvar "utmanade" moderaterna som det största partiet inom alliansen, är också träffande. Denna "rusning" har självfallet aldrig någonsin existerat, lika lite som att SD nu "rasat" och ligger på 14-16%. Löjligt var ordet! SD har tappat, den saken borde stå klar för alla, men inte några 6-10 procentenheter.
2017-11-16, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Alltför oseriösa företrädare. Det blir pinsamt att rösta SD för medelklassen när de får höra om

Åkessons svärmor i riksdagen
Ryss-horbocken
Hanna Paj - Wighskandalen

Stor pinsamhetsfaktor och icke regerings-fähiga.

När nu Moderaterna tagit över migrationspolitiken tror naturligtvis den hyggliga medelklassen att det går bra att rösta på dem(att M inte vill/ kan genomföra den hårdare politiken förstår man ej). Samtidigt drar man en lättnadens suck över att slippa lägga rösten på ett pajasgäng som SD.
Jag tror att SD inte har tappat så mycket så M har mer en vad de hade förra året. Men de har nog garanterat tappat men frågan är om M lyckas behålla väljarna de har nu.
2017-11-16, 15:47
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
SD kan gå upp ordentligt om Åkesson agerar så här mer https://www.youtube.com/watch?v=ZmBw0ZmU4rU Altså mer som han gjorde 2015.

Fyfan vad nostalgi jag fick när jag såg det klippet.

På den tiden var han mycket mer aggressivare och rakare i debatterna. Det bara lös i ögonenen på honom när han debatterade.

Sen kom rövslicket på M och KD..

SD:s desperata försök att bli en del av etablissemanget verkar ha förstört både SD och Jimmie totalt..
2017-11-16, 15:58
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39

Fast det verkliga hotet mot SD framgång är inte att Åkesson mjuknat utan att både M och S numera låter precis som Åkesson för något år sedan. Om dessa nu för fram tidigare SD-politik som sin egen måste Åkesson visa på skillnaderna och vara det hårda och handlingskraftiga alternativet, annars kommer SDs siffror dala på riktigt. Folk har guldfiskminne och hinner glömma både Reinfeldt, AKB och Löfvens svinerier mot dem innan valet.
2017-11-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Fast det verkliga hotet mot SD framgång är inte att Åkesson mjuknat utan att både M och S numera låter precis som Åkesson för något år sedan. Om dessa nu för fram tidigare SD-politik som sin egen måste Åkesson visa på skillnaderna och vara det hårda och handlingskraftiga alternativet, annars kommer SDs siffror dala på riktigt. Folk har guldfiskminne och hinner glömma både Reinfeldt, AKB och Löfvens svinerier mot dem innan valet.
Det är det jag menar.
2017-11-16, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros

På den tiden var han mycket mer aggressivare och rakare i debatterna. Det bara lös i ögonenen på honom när han debatterade.

SD:s desperata försök att bli en del av etablissemanget verkar ha förstört både SD och Jimmie totalt..
Ja förhoppningsvis kommer han vakna snart.
2017-11-16, 16:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vi får se om detta kan röka ut de hycklande Moderaterna.
Om M röstar för förslaget så får dom skit för att dom stöder SD & splittrar alliansen, om dom röstar mot så visar dom att deras etnicitetsutspel bara är ett spel för gallerierna.

(FB) SD väcker utskottsinitiativ för kartläggning av gärningsmäns ursprung vid sexbrott
2017-11-16, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vi får se om detta kan röka ut de hycklande Moderaterna.
Om M röstar för förslaget så får dom skit för att dom stöder SD & splittrar alliansen, om dom röstar mot så visar dom att deras etnicitetsutspel bara är ett spel för gallerierna.

(FB) SD väcker utskottsinitiativ för kartläggning av gärningsmäns ursprung vid sexbrott
Men om de inte röstar?
2017-11-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros

Kan hålla med om att SD, individuellt, tjänar fler procent i OU på att vara ett renodlat, aggressivt oppositionsparti.

Ett steg i utvecklingen mot att bli ett statsbärande parti är dock att söka samarbeten med andra partier. De som ligger närmast SD ideologiskt är M & KD.

Alliansen har länge pekat på hur de maktkåta Socialdemokraterna inte längre kan regera Sverige själva. Nu när inte ens Alliansen längre kan få egen majoritet så framstår de själva som maktkåta sossar när de envist fortsätter att ignorera SD:s inviter.
Senast redigerad av petzor 2017-11-16 kl. 16:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in