2017-11-16, 07:54
Medlem
tegeltaks avatar
Robban jagar "rasister" igen: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QG6yA/har-konfronteras-hon-om-natlognen-sag-ut-som-en-man

Var ligger rasismen?
Citera
2017-11-16, 08:13
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Robban jagar "rasister" igen: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QG6yA/har-konfronteras-hon-om-natlognen-sag-ut-som-en-man

Var ligger rasismen?

" Rasismen " är ett kulturellt spöke och tillika uttryck som måste matas av diverse tyckare, som Robban med flera. Sedan skall ordet " rasism " underhållas i diverse MSM publikationer tills alla begriper det är fult att använda detsamma. De som anser sig goda i samhället, som Robban och skribenterna på AB, behöver något buzzword som triggar känslorna hos lättpåverkade människor som batikhäxor, vänsterfolk samt lattesörplande idioter på Södermalm.

Kanske BRÅs nästa rapport, beställd av M, kanske kommer lyfta ögonbrynen ett hack över horisonten för de klenbegåvade personerna som stödjer landets fördummande politik.
Citera
2017-11-16, 08:51
Medlem
Vari ligger det allmänna intresset i att Åsa är hårfrisörska?
Robert beter sig precis lika stigmatiserande som de han förmodligen brukar kritisera för att ha betett sig stigmatiserande.
Hade han möjligen en bad hairday?
Citera
2017-11-16, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
6 986 afghaner har fått asyl i år, varav 3 371 är ensamkommande.
DET RÄCKER NU!
Ges det amnesti åt de överallt omskrivna och omhuldade hazarerna, har våra styrande klart och tydligt visat att unga hazarer betyder mer mer än landets befolkning i övrigt. Farliga signaler rent allmänt. Det gäller att hålla oss, som ska försörja dem och deras stora familjer som kommer på anhöriginvandring så snart de fått sin amnesti, på gott humör.
Annars får SD ett uppsving som heter duga.
Och det vill ni väl inte S och MP?
S och MP är på väg att skapa horder av "rasiter med rötter i nazismen" - och det vill ni väl inte?
Citera
2017-11-16, 09:29
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:

Var ligger rasismen?

Ganska enkelt att se det som förtal åtminstone, rasistiskt för den som vill. Den där "Åsa Westerberg" är en jubelidiot av rang hur som helst som inte direkt hjälper den sak som hon uppenbarligen agerar för.
Det är något som gäller generellt för de som verkar publikt mot invandring, hade de varit smartare så hade de varit mer framgångsrika. SD till exempel är ett parti som försöker tvätta av sig rasiststämpeln men när större delen av partiet består av bottenskrap a´la Kent Ekeroth så har de lång väg att gå.
Senast redigerad av GlennGBG 2017-11-16 kl. 09:32.
Citera
2017-11-16, 09:30
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
Vari ligger det allmänna intresset i att Åsa är hårfrisörska?
Robert beter sig precis lika stigmatiserande som de han förmodligen brukar kritisera för att ha betett sig stigmatiserande.
Hade han möjligen en bad hairday?
Han kanske försöker få Virtanens plats på våldtäkts blaskan
Citera
2017-11-16, 09:39
Medlem
Helt otroligt att MP *både* öppet kampanjar för (de facto) amnesti åt hazarerna och (i nästa steg) för papperslösa och försöker tvinga igenom denna politik i en regering där de bara är lilleputtebror. Anförda av PK-broilern Maria Ferm försöker muppis-partiet tvinga regeringen i sin helhet att backa, under lösa hänvisningar till att "de ensamkommande har roitat sig i Sverige". Haha!

What the everloving fuck? När man sitter i regeringen ställer man sig bakom de överenskommelser och rambeslut som fregeringen träffar, internt eller (i synnerhbet) med oppositionen. Om man faktiskt inte längre kan stå för regeringens politik så är det bara att lämna den. Frågor på det, Maria Ferm och Åsa Pommesson?
Senast redigerad av HepCat-X 2017-11-16 kl. 09:56.
Citera
2017-11-16, 10:02
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Den där "Åsa Westerberg" är en jubelidiot av rang hur som helst som inte direkt hjälper den sak som hon uppenbarligen agerar för.
Det är något som gäller generellt för de som verkar publikt mot invandring, hade de varit smartare så hade de varit mer framgångsrika.

Ja, strategin att stigmatisera har varit framgångsrik i att ge jubelidioter en framträdande roll bland de som verkar publikt mot invandring.

Inte för att Robert Aschberg och Maria Ferm tillhör begåvningsreserven direkt.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-11-16 kl. 10:05.
Citera
2017-11-16, 11:44
Medlem
eternussermos avatar
Citat:

Var ligger rasismen?
Det är du som säger att han jagar rasister, står ingenstans i artikeln. Jag kan dessutom bjuda på lite citat från då det är brukligt när man citerar

På bara några dagar spreds lögnen till tusentals Facebookanvändare:
Ung i Sveriges talesperson Fatemeh Khavari, 17, finns inte. Hon är en man, påstods det.
200 sekunder har granskat spridningen – som började med ett inlägg av hårfrisören Åsa Westerberg.
– Jag trodde det, säger Åsa Westerberg när hon konfronteras med lögnen.

Att sprida lögner och falska nyheter är lättare än någonsin och används för att smutskasta personer på nätet. En av dem som utsatts för detta är 17-åriga Fatemeh Khavari, talesperson för Ung i Sverige som i augusti och september sittstrejkade på Medborgarplatsen i Stockholm för att stoppa utvisningarna till Afghanistan.
– Efter demonstrationen fick jag massor av hot och hat. De fokuserade på att jag inte är tjej, säger Fatemeh Khavari.
Uppgiften att Fatemeh Khavari inte finns och att hon egentligen är en man – närmare bestämt sin egen bror – nådde även Aftonbladets redaktion i form av nyhetstips.
Men alltihop är en lögn.

Däremot har han väl rätt i att denna hårfrisörska är en lögnare, jag tror dessutom att hon är rasist och dessutom idiot, men det är mina egna tankar.
Citera
2017-11-16, 12:06
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det är du som säger att han jagar rasister, står ingenstans i artikeln. Jag kan dessutom bjuda på lite citat från då det är brukligt när man citerar

På bara några dagar spreds lögnen till tusentals Facebookanvändare:
Ung i Sveriges talesperson Fatemeh Khavari, 17, finns inte. Hon är en man, påstods det.
200 sekunder har granskat spridningen – som började med ett inlägg av hårfrisören Åsa Westerberg.
– Jag trodde det, säger Åsa Westerberg när hon konfronteras med lögnen.

Att sprida lögner och falska nyheter är lättare än någonsin och används för att smutskasta personer på nätet. En av dem som utsatts för detta är 17-åriga Fatemeh Khavari, talesperson för Ung i Sverige som i augusti och september sittstrejkade på Medborgarplatsen i Stockholm för att stoppa utvisningarna till Afghanistan.
– Efter demonstrationen fick jag massor av hot och hat. De fokuserade på att jag inte är tjej, säger Fatemeh Khavari.
Uppgiften att Fatemeh Khavari inte finns och att hon egentligen är en man – närmare bestämt sin egen bror – nådde även Aftonbladets redaktion i form av nyhetstips.
Men alltihop är en lögn.

Däremot har han väl rätt i att denna hårfrisörska är en lögnare, jag tror dessutom att hon är rasist och dessutom idiot, men det är mina egna tankar.

Du menar att det är en tillfällighet då.. att Expo i samma program redogör för bakgrunden hos dessa individer? Att dom har sina rötter i rasism och nazism. För det var precis det Stasi-killen på Expo påstod. Och då vill jag veta var rasismen ligger när man påstår att nån är en man? Haschberg är också idiot och rasist och kommunist-svin. Men det är mina egna tankar.
Senast redigerad av tegeltak 2017-11-16 kl. 12:11.
Citera
2017-11-16, 12:27
Medlem
InflatableBoppos avatar
Robban undviker helt anledningen till att Khavaris könsidentitet ifrågasätts pengarna från insamlingen som går in på ett privat konto, en dubbelgångare som sitter i Afghanistans parlament. Hur tillåter män en kvinna vara talesperson? Män från ett land där flickor hålls isolerade därav uppkomsten av fenomenet bacha bazi. Flickor hålls inlåsta så vi klär småpojkar som flickor och knullar småpojkar Artikeln bevisade ingenting gav bara upphov till fler frågor.
Citera
2017-11-16, 12:37
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Du menar att det är en tillfällighet då.. att Expo i samma program redogör för bakgrunden hos dessa individer? Att dom har sina rötter i rasism och nazism. För det var precis det Stasi-killen på Expo påstod. Och då vill jag veta var rasismen ligger när man påstår att nån är en man? Haschberg är också idiot och rasist och kommunist-svin. Men det är mina egna tankar.
Det är ingen tillfällighet att de beskriver bakgrunden, det är väl bra att det gör det, men kopplingen mellan könsanklagelserna och rasismen är det du som gör, inte dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in