2017-11-15, 12:47
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Jag vet inte jag, detta känns som en liknande scam som tex Fulford/White Dragon society har kört med i massor av år nu. Man pratar om massgripningar, ny teknik och ett nytt monetärt system men det händer aldrig. Jag ser många likheter här. Varför gör man då såhär? Jo för att man säger åt folk att sitta och vänta och gör folk det har dom köpt sig ytterligare några år att få härska ostört och allt det har kostat är lite fejk videos/fejk text.

Tidslinjen för när jag läste detta första gången har dessutom redan gått ut.
Citera
2017-11-15, 12:51
Medlem
Fizzlors avatar
Jag tror vi kommer se resultatet av allt det här inom kort (sant eller falskt).

"Q" kan inte komma med mystiska frågor i veckor / månader utan att folk tröttnar och tillslut avfärdar allt som trams, även om frågorna är intressanta att följa. När det väl händer så måste han komma med något väldigt konkret för att folk ska fortsätta bry sig.

Det som just nu talar för "Q" är +1100 sealed indicments över hela USA, samt utrensningarna i KSA.
Han sa specifikt i en av sina tidigare posts att Trump skulle tweeta:
"My fellow Americans, the Storm is upon us..."

Återstår att se vad som händer.
Citera
2017-11-15, 12:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast är det något han personligen har sett till eller är det något som polismakten har gjort, har han skapat en ny order eller lag till polisen?
Vet inte riktigt. Den obekräftade siffran säger 6000 men när denna artikel skrevs var de 3000 (januari 2017) och då pratar man om att det var möjligt tack vare Trumps utlovade "crackdown" på pedos
http://www.nnettle.com/features/844-3000-pedophiles-arrested-since-trump-took-office-media-remains-silen

Annan länk:
http://www.social-consciousness.com/2017/03/donald-trump-says-pedophiles-will-get-death-penalty.html
Citat:
Donald Trump has vowed to tackle the child abduction crisis in the United States by giving pedophiles a fast trial resulting in the death penalty. In October of 2012, Donald Trump tweeted that there are “too many incidents” and something “must be done about these perverts.” Read more at: http://www.social-consciousness.com/2017/03/donald-trump-says-pedophiles-will-get-death-penalty.html
Redan 2012, alltså. Fem år sen.

Och i samband med Pizzagate så arresterades över 500 pedos.
Citera
2017-11-15, 12:57
Medlem
Dessa historier som sprids syftat till att kartlägga individer och sociala nätverk som är villiga att sprida desinformation och propaganda.

Denna Q historia är bara den senaste i en rad av liknande fiktiva historier som spridits sedan starten av det amerikanska presidentvalet.

Ju galnare desto bättre. Efter att historien gått i några varv så kan man analysera vilka sociala nätverk som varit delaktiga i att sprida det och vilka som lutar mer åt "fantastiskt" tänkande.

När man väl har kartlagt dessa nätverk kan man sedan nyttja dem för att sprida annan propaganda.

Kan tänka mig att vi kommer att börja se mer och mer av detta här i Sverige i upptakten till valen nästa år då främmande makter med stor sannolikhet vill jävlas.

Vidrigt att se hur lätt det faktiskt är att totalt förvränga en individs verklighetsuppfattning. Med hjälp av samma metoder kan man sakta flytta verklighetsuppfattningen i en ekokammare ända till att få individer att tro på "flat Earth".
Senast redigerad av 2laatu 2017-11-15 kl. 13:04.
Citera
2017-11-15, 12:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vet inte riktigt. Den obeskrivligt siffran säger 6000 men när denna artikel skrevs var de 3000 (januari 2017) och då pratar man om att det var möjligt tack vare Trumps utlovade "crackdown" på pedos
http://www.nnettle.com/features/844-3000-pedophiles-arrested-since-trump-took-office-media-remains-silen

Annan länk:
http://www.social-consciousness.com/2017/03/donald-trump-says-pedophiles-will-get-death-penalty.html

Redan 2012, alltså. Fem år sen.

Och i samband med Pizzagate så arresterades över 500 pedos.

Fast Januari 2017 är det fortfarande utredningar som skedde under Obamas period så det skulle jag personligen ta med en nypa salt som Trumps förtjänst, Pizzagate kommer nog att ses som en blek fis i vinden jämfört med allt skit som vi lär få se nu tack vare MeToo kampanjen speciellt då mycket av Pizzagate visade sig vara rena lögner som satte oskyldiga i direkt fara (tänker på skjutningen inne på en viss pizzeria som sedan stämde Alex Jones för att han hade pekat ut pizzerian som ett näste för pedofiler) men vi får se.

Men det jag finner som talar emot att Trump skulle kämpa extra mycket för att bli av med alla pedofiler är en viss republikansk politiker som nu står misstänkt för att ha tafsat och hånglat med minderåriga inte blir tillsagd av Trump, nu har det uppdagats medan han var på Asienresan så han kanske inte har hunnit sätta sig in i ärendet men om han inte yttrar sig om det så vet vi att det verkligen råder dubbelmoral då det anses hemskt med politiska motståndare som är pedofiler men det är okej om de politiskt allierade är det, men som sagt vi får se under de kommande dagarna hur han agera.
Citera
2017-11-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Jag tror vi kommer se resultatet av allt det här inom kort (sant eller falskt).

"Q" kan inte komma med mystiska frågor i veckor / månader utan att folk tröttnar och tillslut avfärdar allt som trams, även om frågorna är intressanta att följa. När det väl händer så måste han komma med något väldigt konkret för att folk ska fortsätta bry sig.

Det som just nu talar för "Q" är +1100 sealed indicments över hela USA, samt utrensningarna i KSA.
Han sa specifikt i en av sina tidigare posts att Trump skulle tweeta:
"My fellow Americans, the Storm is upon us..."

Återstår att se vad som händer.

Jag tycker det finns mer som talar för att det verkligen händer. Kolla exempelvis in: http://nordic.businessinsider.com/podesta-group-shutting-down-mueller-russia-2017-11?r=US&IR=T

Om det där stämmer så händer just det idag, så kan allt vara en "kött på benen"-dag om man känner sig konspiratorisk. I Usa verkar man ju tämligen övertygad om att något är väldigt fel, typ Lynn Rothchilds, George Saros, John Podesta och Hillary Clintons (Kan hålla på i evighet, kan ju iofs vara samma troll överallt) m.fl twitterkonton är ett bra exempel på det. Jag tror på detta men skulle inte bli jätteförvånad om jag blev överbevisad heller.
Senast redigerad av drsten 2017-11-15 kl. 13:02.
Citera
2017-11-15, 13:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsten
Jag är helt på din linje, det här kommer få svallvågor över hela världen. Det är enkelt att se kopplingar till både Sverige och EU och förklara en hel del av vad som pågår. Vet inte om detta postats i tråden, tycker det är högst relevant iaf: https://twitter.com/Nigel_Farage/status/930368687638564864
Ja. Kombinationen svensk flathet och de här sakerna kan mycket väl ha resulterat i raserandet av nationen.
Citera
2017-11-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Ja. Kombinationen svensk flathet och de här sakerna kan mycket väl ha resulterat i raserandet av landet.

Flathet, absolut. Man får dock inte glömma bort att det är enormt mäktiga personer det handlar om och hur mycket inflytande de har. Tror inte folket i Sverige är för dumma för att inse det om informationen görs tillgänglig för oss. Men när aftonbladet och c/o blir mångas sanning är det svårt. Kritiskt tänkade är inte lika självklart för alla, märker man... Som sagt, det återstå att se vilka av oss som är galna.
Citera
2017-11-15, 13:13
Medlem
Fizzlors avatar
Från länken som nu sprids genom Trump Jr och Wikileaks-"skandalen".

http://wlsearch.tk/

Citat:
You finally found me! I'm the source of the John Podesta/DNC Email hacks. I've been waiting so long for you to join me.

Thanks to Wikileaks and Trump Jr you'll all soon know why Hillary Clinton and John Podesta had me killed.

As you can see I'm no Russian agent. I was just a proud DNC staffer who believed in the system until I found out Hillary Clinton and the DNC rigged the primaries against my candidate Bernie Sanders. That's when I decided to take action and release these emails to Wikileaks.

John Podesta was determined to make an example out of me and had me taken care of. Why did you think they didn't let the FBI examine the DNC servers? Yep, those servers would have lead them straight to me. John couldn't let that happen.

BTW, did you know that John Podesta is a Pedophile? Just ask him about Pizzagate next time you see him for me. Thanks.

Thanks again Wikileaks for upping my reward to solve my murder. I wonder why you'd do that for me? Oh, you are trying to tell the world I was your source. Whoops cat's outta the bag now.

Bilden man möts av är av på hemsidan är av en klocka, tic toc.
Undrar om det är en slump?
Citera
2017-11-15, 13:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2laatu
Dessa historier som sprids syftat till att kartlägga individer och sociala nätverk som är villiga att sprida desinformation och propaganda.

Denna Q historia är bara den senaste i en rad av liknande fiktiva historier som spridits sedan starten av det amerikanska presidentvalet.

Ju galnare desto bättre. Efter att historien gått i några varv så kan man analysera vilka sociala nätverk som varit delaktiga i att sprida det och vilka som lutar mer åt "fantastiskt" tänkande.

När man väl har kartlagt dessa nätverk kan man sedan nyttja dem för att sprida annan propaganda.

Kan tänka mig att vi kommer att börja se mer och mer av detta här i Sverige i upptakten till valen nästa år då främmande makter med stor sannolikhet vill jävlas.

Vidrigt att se hur lätt det faktiskt är att totalt förvränga en individs verklighetsuppfattning. Med hjälp av samma metoder kan man sakta flytta verklighetsuppfattningen i en ekokammare ända till att få individer att tro på "flat Earth".

Mycket bra analys.

Det är skrämmande när man inser hur otroligt lättpåverkade vissa människor är. De har verkligen noll kritiskt tänkande där de sitter i sin slutna ekokammare.
Citera
2017-11-15, 13:19
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsten
Flathet, absolut. Man får dock inte glömma bort att det är enormt mäktiga personer det handlar om och hur mycket inflytande de har. Tror inte folket i Sverige är för dumma för att inse det om informationen görs tillgänglig för oss. Men när aftonbladet och c/o blir mångas sanning är det svårt. Kritiskt tänkade är inte lika självklart för alla, märker man... Som sagt, det återstå att se vilka av oss som är galna.
Jag håller med dig men tänkte mer på vår enorma offentliga sektor och dess anställda. Där är flatheten enorm. Alltså obeskrivligt enorm. Jag menar att det möjligen skulle kunna vara del i förklaringen till varför globalismen kommit så pass långt i Sverige.

Nu tror jag det får räcka med halv-OT även om jag anser det relevant.
Citera
2017-11-15, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Mycket bra analys.

Det är skrämmande när man inser hur otroligt lättpåverkade vissa människor är. De har verkligen noll kritiskt tänkande där de sitter i sin slutna ekokammare.

Nu vill jag inte vara sån men du verkar vara aktiv nej-sägare i varenda konspiratorsteori-tråd. Det här är inte riktigt som Chemtrails eller flat earth. Jag kan snarare tycka att det är konstigt hur du kan anklaga folk för att sakna kritiskt tänkade när bevisen börjar bli överväldigande. Hur menar du att jag, som tror på en stor del av detta, saknar kritiskt tänkade? Det finns tydliga kopplingar, jag menar sådant som faktiskt går att kontrollera själv. Inte någon Lock-nessodjuret bild som nån vevade ihop i photoshop som nån galning på torget står och skriker om är äkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in