2017-11-13, 06:56
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej du såg rätt efter vad jag kunde se, det var Liselotts kompis Filippa som Dennis hade egen tid med när hon kommer och bryter in igen. Ska bli kul att se vad som sker efter det för jag tror ju Filippa kommer vända Liselott ryggen helt och sen borde Dennis märka ilskan hos alla 3 mot Liselott och ta bort henne.

Då såg jag rätt, det blir sannerligen en intressant onsdagskväll för att se vart det bär hän efter det. Jag är medveten om att det är en "tävling" men hade en "lagkamrat" till mig betett sig så för att försvåra mina vinstchanser hade denne inte varit min kamrat längre och detsamma tror jag nog Filippa kommer tycka om Liselott.

Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Vill fortsätta försvara Jörgen lite här, att han vill provdansa tjejerna förstår jag inte vad som skull vara fel med, han har ju dans som största intresse, även Wille dansar ju med flera brudar och Erik drar till folkets park för att just dansa. Vad finns det egentligen för belägg att han låg med Diana, de hånglade på kvällen, precis som Wille gjorde med någon brud. Man såg även att de gick in i samma hus men är det någon som ens vet hur de bor? Jag tror ju inte alla bor i varsitt hus. Sedan såg man honom dra för gardinen i sitt sovrum, det är väl ganska normalt och man såg inte heller någon annan där även om det såklart kunde vara så. På morgonen efter framstår det som att Cattis kommer på dem när hon ska göra frukost men det finns INGET, absolut INGENTING som faktiskt visar detta. Det är bara klippt så man ska tolka det så.

Vad är det damerna inte kan genomskåda? Han säger ju själv att han vill ligga varje kväll så han är ju ärlig alla fall :-)

Enda jag egentligen tycker var svinigt gjort var när han skickade hem den första kvinnan och sa att han ville ha en tajt kropp. Kan förstå att man tycker andra kommentarer är osmakliga men en del kvinnor gillar ju uppenbarligen den gargongen också!

Anledningen till att jag kollar på bonde söker fru är ju just för att se sådana där personer, Adel-Jocke, Tråk-Fredrik och Känslo-Erik är ju inte speciellt spännande att följa.

"Provdansa" är ju, bortsett från att han gillar själva dansen, en metafor för att ligga i detta sammanhang.
Deltagarna bor inte i samma hus som bönderna utan det är uppdelat varvid det faktum att Diana gick in i hans rum tyder på att något mer skedde. Sedan var det ju en viss skillnad i "hångel" mellan Jörgen och Diana och Wille.

Sådana personer som Jörgen gör sig inte bra i BSF, vill man se sådana personer får man välja sexsåpor etc men i BSF skall det vara "finare" så att säga. Det är och har alltid varit programmets styrka.
Citera
2017-11-13, 10:16
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Tror du Erica hade varit mera snäll och ödmjuk ifall det hade varit tjejer i hennes "klass" på Marcus gård eller ännu snyggare?! Ja kanske men tvivlar lite.,.det är ju hennes personlighet att vara så.

Om hon är så här hemsk när hon känner sig ohotad hur hade hon då inte varit i konkurrensen bland snygga tjejer?
Citera
2017-11-13, 15:25
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Då såg jag rätt, det blir sannerligen en intressant onsdagskväll för att se vart det bär hän efter det. Jag är medveten om att det är en "tävling" men hade en "lagkamrat" till mig betett sig så för att försvåra mina vinstchanser hade denne inte varit min kamrat längre och detsamma tror jag nog Filippa kommer tycka om Liselott.

"Provdansa" är ju, bortsett från att han gillar själva dansen, en metafor för att ligga i detta sammanhang.
Deltagarna bor inte i samma hus som bönderna utan det är uppdelat varvid det faktum att Diana gick in i hans rum tyder på att något mer skedde. Sedan var det ju en viss skillnad i "hångel" mellan Jörgen och Diana och Wille.

Sådana personer som Jörgen gör sig inte bra i BSF, vill man se sådana personer får man välja sexsåpor etc men i BSF skall det vara "finare" så att säga. Det är och har alltid varit programmets styrka.
Man kan fråga sig hur fint det är med obildade bondlurkar? Sex är ju som även Linda Lindorff har sagt en stor del av förhållanden och deltagarna är ju inga barn så de kan inte bara gå omkring och hålla handen.
Citera
2017-11-13, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Vill fortsätta försvara Jörgen lite här, att han vill provdansa tjejerna förstår jag inte vad som skull vara fel med, han har ju dans som största intresse, även Wille dansar ju med flera brudar och Erik drar till folkets park för att just dansa. Vad finns det egentligen för belägg att han låg med Diana, de hånglade på kvällen, precis som Wille gjorde med någon brud. Man såg även att de gick in i samma hus men är det någon som ens vet hur de bor? Jag tror ju inte alla bor i varsitt hus. Sedan såg man honom dra för gardinen i sitt sovrum, det är väl ganska normalt och man såg inte heller någon annan där även om det såklart kunde vara så. På morgonen efter framstår det som att Cattis kommer på dem när hon ska göra frukost men det finns INGET, absolut INGENTING som faktiskt visar detta. Det är bara klippt så man ska tolka det så.

Vad är det damerna inte kan genomskåda? Han säger ju själv att han vill ligga varje kväll så han är ju ärlig alla fall :-)

Enda jag egentligen tycker var svinigt gjort var när han skickade hem den första kvinnan och sa att han ville ha en tajt kropp. Kan förstå att man tycker andra kommentarer är osmakliga men en del kvinnor gillar ju uppenbarligen den gargongen också!

Anledningen till att jag kollar på bonde söker fru är ju just för att se sådana där personer, Adel-Jocke, Tråk-Fredrik och Känslo-Erik är ju inte speciellt spännande att följa.

Ja man får tycka som man vill om Jörgen, jag finner honom väldigt osympatisk i alla fall. Man ska väl se lite till det inre också hos en partner men det tycker jag inte han gör. Bara se till hur han uppträdde när Diana kom...."ja du skrev inte så mycket, men där är bilderna och dem är det viktiga" Bara ytan som är viktig för honom.

Sen tror jag precis som många andra att "provdansa" i hans mun betyder "provknullas"
Citera
2017-11-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Om hon är så här hemsk när hon känner sig ohotad hur hade hon då inte varit i konkurrensen bland snygga tjejer?

Då hade hon nog förvandlat hans gård till Paradise Hotel i svensk lantmiljö . Varit än mer vulgär och gjort betydligt mer utmanande saker för att få Marcus.
Citera
2017-11-13, 21:01
Medlem
Citat:

Håller med om att man inte kan jämföra det Wille gjorde med en av sina damer med Jörgen och Diana, det är nog rätt uppenbart att det skedde mer än lite kramar och pussar när dem gick in hos Jörgen och drog för gardinerna. Jörgen borde sökt sig till någon annan typ av såpa, typ Paradise Hotel eller Temptation Island...hans stil hade passat bättre in där än i BSF.

Ja det kommer bli intressant och längtar redan till på onsdag, tror det kommer bli bråk mellan Filippa och Liselott och Dennis kommer bara stå där och inte veta vad han ska göra. Kommer väl sluta med att Linda får komma dit och reda ut saker och ting .
Citera
2017-11-14, 09:37
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Man kan fråga sig hur fint det är med obildade bondlurkar? Sex är ju som även Linda Lindorff har sagt en stor del av förhållanden och deltagarna är ju inga barn så de kan inte bara gå omkring och hålla handen.

Det är klart sex är en del av ett förhållande. Dock kan det skildras på olika sätt. Sedan skall man inte glömma att bönderna har flera på sin gård/att dejta på Siggesta varvid ett dylikt beteende inte är något som är speciellt värdigt en fullvuxen människa.

Fint är ju ett vitt begrepp, dessutom tvivlar jag på att det är "obildade bondlurkar" i någon mening, att driva en gård idag är ett företag och att driva företag gör man inte som "obildad" sedan om utbildningen innebär att ha lärt sig allt från grunden av föräldrar/släktingar med gård eller om man likt en annan suttit med näsan i böckerna på högre läroinrättningar är ju tämligen oväsentligt i sammanhanget. Learning by doing som det ofta är i böndernas fall är ju en bra variant.

Citat:
Håller med om att man inte kan jämföra det Wille gjorde med en av sina damer med Jörgen och Diana, det är nog rätt uppenbart att det skedde mer än lite kramar och pussar när dem gick in hos Jörgen och drog för gardinerna. Jörgen borde sökt sig till någon annan typ av såpa, typ Paradise Hotel eller Temptation Island...hans stil hade passat bättre in där än i BSF.

Ja det kommer bli intressant och längtar redan till på onsdag, tror det kommer bli bråk mellan Filippa och Liselott och Dennis kommer bara stå där och inte veta vad han ska göra. Kommer väl sluta med att Linda får komma dit och reda ut saker och ting .

Linda kommer väl dit och säger "Och här har det hänt grejer minsann" och sedan "Jag lånar Dennis en stund" och sedan går dom iväg och tjötar lite och det tas upp framför alla tjejerna.
Mitt tips och min samtidigt min förhoppning är att den extremt jobbiga Liselott försvinner, hon beter sig inte vettigt för fem öre.
Citera
2017-11-14, 14:45
Medlem
karlsoons avatar
Är Rickis den enda som haft trekant i Bonde söker fru?
Citera
2017-11-14, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Är Rickis den enda som haft trekant i Bonde söker fru?

Vem är Rickis?? Syftar du på Joacim eftersom hans efternamn är Rickling?? Mig vetligt har han inte haft nån trekant?!
Citera
2017-11-14, 18:11
Medlem
Citat:
Det är klart sex är en del av ett förhållande. Dock kan det skildras på olika sätt. Sedan skall man inte glömma att bönderna har flera på sin gård/att dejta på Siggesta varvid ett dylikt beteende inte är något som är speciellt värdigt en fullvuxen människa.

Fint är ju ett vitt begrepp, dessutom tvivlar jag på att det är "obildade bondlurkar" i någon mening, att driva en gård idag är ett företag och att driva företag gör man inte som "obildad" sedan om utbildningen innebär att ha lärt sig allt från grunden av föräldrar/släktingar med gård eller om man likt en annan suttit med näsan i böckerna på högre läroinrättningar är ju tämligen oväsentligt i sammanhanget. Learning by doing som det ofta är i böndernas fall är ju en bra variant.

Linda kommer väl dit och säger "Och här har det hänt grejer minsann" och sedan "Jag lånar Dennis en stund" och sedan går dom iväg och tjötar lite och det tas upp framför alla tjejerna.
Mitt tips och min samtidigt min förhoppning är att den extremt jobbiga Liselott försvinner, hon beter sig inte vettigt för fem öre.

Ja det borde väl bli på det sättet när Linda kommer, ibland önskar man att hon kunde puscha de lite mer tafatta bönderna i "rätt" riktning när det kommer till valen. Jag menar inte att hon ska välja åt dem men hon kanske kan se mer objektivt vem bonde skulle passa med i långa loppet. Har ju varit en del felval genom åren och är rädd att det ska bli så i år med för Dennis, han är ju en bra grabb som jag verkligen önskar allt gott när det kommer till kärlek.

Ska bli intressant att se vem Jörgens nya donna är som dyker upp imorgon. Ifall hon är lika lätt att få med på noterna som Cattis och Diana eller om Jörgen denna gången ska få lite mothugg från en kvinna som inte tycker hans beteende är okej.

Var det en ny manlig brevskrivare som skulle dyka upp i webb-serien också? Tyckte i trailern när Linda sa "i nästa vecka dyker det upp nya brevskrivare" att det var en man som kom gående och inte bara Jörgens tredje donna.
Citera
2017-11-14, 22:41
Medlem
https://www.expressen.se/noje/lindorff-avslojar-bonde-hemligheten/

Linda har ju snackat om att det ska bli ett bondebröllop den här säsongen, tydligen syftade hon först på Leonora och Louise men det sprack ju som alla vet.

Undrar vilken bonde hon pratar om, någon/några som vågar sig på en gissning.

Jag kan ana att det kan handla om Wille....
Citera
2017-11-15, 09:17
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
https://www.expressen.se/noje/lindorff-avslojar-bonde-hemligheten/

Linda har ju snackat om att det ska bli ett bondebröllop den här säsongen, tydligen syftade hon först på Leonora och Louise men det sprack ju som alla vet.

Undrar vilken bonde hon pratar om, någon/några som vågar sig på en gissning.

Jag kan ana att det kan handla om Wille....

"Under inspelningen i höst så kom det nämligen fram att ännu ett bondepar ska gifta sig! Jag vill inte avslöja vilka det är, även om det inte rör som om bönder från årets säsong, utan det får ni vänta på som en härlig julkaramell i december då vår julspecial kavlas ut", skriver hon på bloggen.

Således inte Wille och vem det då är är ett ämne för "historietråden" då det inte rör årets säsong.

Kvällens avsnitt blir intressant dock, såväl webb-versionen som tv-diton.
Man får hoppas att det blir bra val och det vore roligt om Jörgen fick en kvinna som sa ifrån ordentligt mot hans uppförande, mest troligt då är väl att hon får åka hem med vändande tåg dock...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in