2017-11-12, 11:01
Medlem
jacobsingers avatar
Den tar sig :-)

Varför skulle auto vara sämre för inomhus? Det är väl ett bra sett att lära sig precis som han säger.
Citera
2017-11-12, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jacobsinger
Den tar sig :-)

Varför skulle auto vara sämre för inomhus? Det är väl ett bra sett att lära sig precis som han säger.

Ja eller hur Tycket det går hyffsat snabbt. Den kommer säkert stanna lite nu, har nyss toppat henne. Får se när dom andra gror, hoppas att spongepoten fungerer bra!
Citera
2017-11-12, 19:19
Medlem
DirtyNorths avatar
Ska följa detta och hoppas det går vägen för dig!

Vet att auto inte styrs av ljustimmarna men är det inte så att dom mår bättre av att få någon/några timmar mörker också eller har jag fått för mig fel?
Citera
2017-11-12, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth

Vet att auto inte styrs av ljustimmarna men är det inte så att dom mår bättre av att få någon/några timmar mörker också eller har jag fått för mig fel?

Jag har inte hört något om detta, ska kolla upp det!

En av dom har börjat visa gula fläckar.. Kan vara från lampan, läste att de kunde vara järnbrist också. Gav henne lite näring, får se hur de blir. Har även höjt lampan runt 10cm.

Citera
2017-11-12, 22:36
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillegro
Jag har inte hört något om detta, ska kolla upp det!

En av dom har börjat visa gula fläckar.. Kan vara från lampan, läste att de kunde vara järnbrist också. Gav henne lite näring, får se hur de blir. Har även höjt lampan runt 10cm.

Kollade också upp det lite och det går absolut att köra 24/7.
https://www.royalqueenseeds.com/blog-the-perfect-light-schedules-for-autoflowering-cannabis-n319
Du kan läsa och avgöra vad du själv tycker verkar bäst 18/6, 20/4 eller 24/0
Citera
2017-11-13, 21:46
Avslutad
Citat:
Kollade också upp det lite och det går absolut att köra 24/7.
https://www.royalqueenseeds.com/blog-the-perfect-light-schedules-for-autoflowering-cannabis-n319
Du kan läsa och avgöra vad du själv tycker verkar bäst 18/6, 20/4 eller 24/0

Ja dom säger ju även att det är ett bra nybörjar frö Får se hur det blir med dom.
Bladen på 2 plantor har börjat blivit gula, inte mycket men det är lite grann.
Har höjt lampan men de verkar inte hjälpa, dock så kanske dom inte återhämtar sig så snabbt, eller alls av bränna. Ligger på ca 25c också, förstår inte vad det kan vara.. För dålig luftfuktighet kanske.

Citera
2017-11-13, 22:11
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ja dom säger ju även att det är ett bra nybörjar frö Får se hur det blir med dom.
Bladen på 2 plantor har börjat blivit gula, inte mycket men det är lite grann.
Har höjt lampan men de verkar inte hjälpa, dock så kanske dom inte återhämtar sig så snabbt, eller alls av bränna. Ligger på ca 25c också, förstår inte vad det kan vara.. För dålig luftfuktighet kanske.

Har du kollat vad temperaturen ligger på vid bladen?

Plantan på sista bilden, har du bara toppat den eller även bundit ner den?
Citera
2017-11-14, 09:15
Avslutad
Citat:
Har du kollat vad temperaturen ligger på vid bladen?

Plantan på sista bilden, har du bara toppat den eller även bundit ner den?

Ja tempen är runt 25 grader där.
Den största har jag bara toppat, ska försöka binda ner den senare!
Citera
2017-11-14, 18:04
Avslutad
Idag så såg jag att 2 blad började hänga neråt, nästan nere i jorden.. Tog lite blompinnar och snörade upp dom, får se om det blir bättre. Noderna kanske är lite klena. Vissa blad har börjat böja sig neråt på slutet av dom. Osäker på vad det är, måste kolla runt lite.

Citera
2017-11-15, 00:01
Medlem
Citat:

här har du en länk du kan kika lite på https://www.royalqueenseeds.com/blog-the-perfect-light-schedules-for-autoflowering-cannabis-n319
Citera
2017-11-15, 00:04
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clydewaswild
här har du en länk du kan kika lite på https://www.royalqueenseeds.com/blog-the-perfect-light-schedules-for-autoflowering-cannabis-n319
Hade du bara kollat några inlägg senare hade du sett att jag redan postat den
Citera
2017-11-15, 11:32
Medlem
Citat:
Idag så såg jag att 2 blad började hänga neråt, nästan nere i jorden.. Tog lite blompinnar och snörade upp dom, får se om det blir bättre. Noderna kanske är lite klena. Vissa blad har börjat böja sig neråt på slutet av dom. Osäker på vad det är, måste kolla runt lite.

Hängande blad är oftast övervattning. Chilla med vattnet så står snart bladen rakt upp nästan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in