2017-11-13, 01:24
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Är det möjligen samma chef som Isabelle Boltenstern nämnt i sin senaste text? För i så fall borde det vara någon med sportkoppling.

Ja. Solklart att det är sportkoppling. När hon var på MTG/Viasat körde hon mycket hockeysändningar från allsvenskan minns jag. Det var ca 4 år sedan och hon var väl runt 22-23. Duktig som fan trots att hon var ny på det. Verkar blivit behandlad som piss enligt blogginlägget som blivit skapligt viralt idag på Twitter. Hon verkar ha/haft stake att säga ifrån men ingen har brytt sig föränn nu under metoo.
Vad är det för chefer på MTG inom sport och främst hockey? Vilka var det för 3-4 år sedan? Fram med några namn nu för fasen. Per N*nstedt är en vet jag iallafall.

Länk till blogginlägget: https://isabel.elle.se/2017/11/12/jag-kan-inte-vara-tyst-langre/
Citera
2017-11-13, 02:19
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Surfat runt lite på Resumé och oddsen sjunker på Per.

Mars 2013.

Citat:
Viasat Sport har gjort klart med Is*bel B*ltenstern som
börjar som reporter med start 1 maj.

Den 21-åriga journaliststudenten från Skåne har trots sin unga ålder redan hunnit kombinera journalistikstudier med ett flertal olika arbetsplatser. På Viasat Sport kommer Isabel Boltenstern främst att jobba med
hockeyn men även få en inblick i andra delar av Viasat Sport.
– Isabel kommer att jobba med flera av Viasats rättigheter.
Men det faller sig naturligt att det inledningsvis blir
med betoning på ishockey eftersom det är den sporten som
hon arbetat mest med de senaste åren, säger Viasat Sports
programchef Per N*nstedt i en kommentar.

Juni 2014, Per blir befordrad från programchef till chef över hela Viasat sport.
Citat:
Per N*nstedt, i dag programchef blir Viasats nya sportchef. Han ersätter Erik Westberg som nyligen lämnade för ATG:s satsning Kanal75.

Vad jag förstått sjukskrev hon sig i slutet av 2014, sa upp sig från viasat i april 2015, och började på discovery ett par månader efteråt:

Citat:
Is*bel B*ltenstern är utmattad och deprimerad.
Tv-profilen är sjukskriven från sitt jobb som programledare och reporter på Viasat Sport.
Källa, artikel från december 2014

Citat:
I april lämnade Is*bel B*ltenstern Viasat.
Nu är hon klar för en annan tv-kanal.
Från och med i höst kommer 23-åringen att jobba som programledare och reporter för Discovery Networks Sweden.
Källa, artikel från juni 2015

Per blir sportchef Juni 2014, Isabel sjukskriver sig i slutet av samma år. Per är/var högsta hönset på viasat/mtg:s sportenhet. Isabel var reporter på samma ställe. Oklart om det finns någon chef mellan dem. Låga odds på Per hur som helst.
Citera
2017-11-13, 08:08
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Surfat runt lite på Resumé och oddsen sjunker på Per.

Mars 2013.

Juni 2014, Per blir befordrad från programchef till chef över hela Viasat sport.

Vad jag förstått sjukskrev hon sig i slutet av 2014, sa upp sig från viasat i april 2015, och började på discovery ett par månader efteråt:

Källa, artikel från december 2014

Källa, artikel från juni 2015

Per blir sportchef Juni 2014, Isabel sjukskriver sig i slutet av samma år. Per är/var högsta hönset på viasat/mtg:s sportenhet. Isabel var reporter på samma ställe. Oklart om det finns någon chef mellan dem. Låga odds på Per hur som helst.

You read my mind. För mig solklart att det är han. Sitter inne på galet mycket makt och landat ett gäng fina avtal åt Viasat. Har inte funnits en chans att flytta på honom, även fast han kanske förtjänat det.
Citera
2017-11-13, 10:06
Medlem
simonvps avatar
I Boltensterns fall verkar det dock som att det främst inte är sexuella trakasserier hon drabbats av, utan vanlig klassisk psykisk nedbrytning (även fast en viss släng av trakasserier ingått). Det tragiska är att hennes historia skulle kunna gälla så många andra. Det är fan ruggigt obehagligt att man går in och medvetet försöker förstöra en annan människa.
Citera
2017-11-14, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hur vet vi det här nu då?

Känns som vi är inne på fördomar här...

Gillar du att bli driven med av någon som du inte gillar?
Citera
2017-11-14, 16:33
Medlem
MTG startar ny utredning mot anklagade chefen.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zRvL4/mtg-startar-ny-utredning-mot-anklagad-chef
Citera
2017-11-14, 16:35
Medlem
Sladjan, som jobbade för viasat förr, skriver såhär på twitter:

"Du är helt jävla värdelös", brukade mtg chefen skrika i öronsnäckan när jag pratade i CL studion. Kanske korrekt, man ta det efter sändning.
Citera
2017-11-14, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Ja. Solklart att det är sportkoppling. När hon var på MTG/Viasat körde hon mycket hockeysändningar från allsvenskan minns jag. Det var ca 4 år sedan och hon var väl runt 22-23. Duktig som fan trots att hon var ny på det. Verkar blivit behandlad som piss enligt blogginlägget som blivit skapligt viralt idag på Twitter. Hon verkar ha/haft stake att säga ifrån men ingen har brytt sig föränn nu under metoo.
Vad är det för chefer på MTG inom sport och främst hockey? Vilka var det för 3-4 år sedan? Fram med några namn nu för fasen. Per N*nstedt är en vet jag iallafall.

Länk till blogginlägget: https://isabel.elle.se/2017/11/12/jag-kan-inte-vara-tyst-langre/

Det är bra att hon berättar om det, men ärligt talat... hade hon haft riktig stake hade hon sagt vem det var och riskerat åtal för förtal och hela skiten. Att berätta vad som hänt utan några namn är ju ingen stor grej eftersom det redan framkommit att chefen är en skitstövel.
Citera
2017-11-14, 23:02
Medlem
guldkorns avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/yeQxg/det-finns-ingen-storre-mobbare

Sladjans chef var Per N, då kanalchef och ansvarig för både PL & CL sändningarna...
Citera
2017-11-14, 23:15
Medlem
Inte direkt förvånad. Själv jobbat på MTG i fem år och den där P@r har alltid framstått som något av en mobbare. Lite lätt självupptagen med stort ego. Bara in o följa honom på insta så förstår man vad han är för typ. Gick väl rykten om att han var en mobbare redan som barn.
Citera
2017-11-14, 23:51
Avslutad
Sladjan skriver på twitter att detta pågick redan 2008, var Nunstedt chef då?
Citera
2017-11-15, 00:42
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Sladjan skriver på twitter att detta pågick redan 2008, var Nunstedt chef då?
"Sedan 2008 sitter Per Nunstedt i ett mediehus som på allvar har tagit upp kampen mot de etablerade sport-TV-jättarna."

https://www.expressen.se/sport/man-passar-sig-for-att-gora-lattjo-lajban-tv/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in