2017-11-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Den subtila skillnaden är vetskapen om att bröstkvinnan inte skulle uppskatta skämtet från personen ifråga, ja då är det inte ok. Humor beror mycket på vem kommentaren kommer ifrån, är det Hagamannen eller Soran Ismail som säger det inför vänner till kvinnan så undrar jag om många skrattar?

Om det är en person som kvinnan gillar för personens lite oskyldiga sexistiska humor men i övrigt trevlig, ja då skulle hon nog inte bry sig.

Jag tror inte det finns någon, varken man eller kvinna, som tycker det är ok att någon person man inte gillar driver och skämtar om ens person inför andra.

Hur vet vi det här nu då?

Känns som vi är inne på fördomar här...
Citera
2017-11-08, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenWayne
Kul att se att vänstermaffian och feministerna får känna på stekjärnet. Lattebögarna i Sthlm måste vrida och vända på sig för deras hemlisar.
MTG vänstermaffia och feminister?

Då måste du vara så långt ut på högersidan och kvinnohatarskalan både NMR och IS skakar på huvudet, ärligt talat. Sen att man inte behöver gå i taket för varje 'skojig' kommentar, absolut. Jag bara funderar hur kul ni hetero-killar hade tyckt det hade varit att jobba med ett gäng bögar som kommit med denna typ av kommentarer eller dolda tjuvnyp i röven under arbetstid.
Citera
2017-11-08, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerde
MTG vänstermaffia och feminister?

Då måste du vara så långt ut på högersidan och kvinnohatarskalan både NMR och IS skakar på huvudet, ärligt talat. Sen att man inte behöver gå i taket för varje 'skojig' kommentar, absolut. Jag bara funderar hur kul ni hetero-killar hade tyckt det hade varit att jobba med ett gäng bögar som kommit med denna typ av kommentarer eller dolda tjuvnyp i röven under arbetstid.

Jag en blatte på högerkanten!? Skärp dig brushan. Har inget emot bögar men kan för den delen ändå använda laddade ord. Var inte så typiskt svenskt stel och allvarlig. Ni är pinsamma när ni håller på så.
Senast redigerad av SvenWayne 2017-11-08 kl. 23:20.
Citera
2017-11-09, 10:09
Medlem
Kapten-Booms avatar
Ja, det är väl som med det mesta andra i medias "värdegrund" , de ska predika om hur andra ska tycka och tänka och bete sig men själva lever de rövare och beter sig som svin.
  • Hur många har missat att PK-vänstern ständigt propagerar för mångkultur men samtidigt bor i ett område som är så etniskt rent att det kunnat passa på Hitlers propaganda i Nazityskland?
  • Hur många har missat att PK-vänstern kämpar för jämlikhet mellan könen men samtidigt rättfärdigar islams kvinnoförtryck med att "det är väl inte så farligt"?
  • Hur många har missat att PK-vänstern påstår att kön är en social konstruktion och att det inte finns några skillnader mellan män och kvinnor, "därför är män djur och roten till allt ont"?
  • Hur många har missat att PK-vänstern tycker att svenskar ska inhysa illegala invandrare i sina bostäder men själva kan de inte detta "för de har inte tid"?
  • Hur många har missat att PK-vänstern anser att män och kvinnor är lika mycket värda, därför ska det vara skatt på att vara man?

Välkommen till hyckleriets land. Att påstå att media har en "värdegrund" är ju fan lika mycket ljug som att påstå att Nordkorea är en demokrati.
Citera
2017-11-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerde
Jag bara funderar hur kul ni hetero-killar hade tyckt det hade varit att jobba med ett gäng bögar som kommit med denna typ av kommentarer eller dolda tjuvnyp i röven under arbetstid.

Du kan ta som en regel att det genomsnittliga heterokillarna utsätter en ensam tjej för i ett sådant här sammanhang kan du dubblera eller trippla om killarna i stället är bögar och offret en ensam hetero kille.

Det finns absolut inga gränser för bögars associationsbanor när det kommer till kukar, rövar och rövknull eller i vilka miljöer och umgängen det lämpar sig att ventilera dom.

Men när bögar skojar om att en vas i ett fikarum ser ut som en massagestav eller att ett cykelbud i tights kan följa med in på lagret och titta på ett paket till är det ju bara lite kul och muntert och helt utan någon sexuellanspelning som man kan uppröras över.

Lite thi hi mysigt så där, lite lättsamt fikarumssnack som även ni tjejer kan falla in i.
Citera
2017-11-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Ja, det är väl som med det mesta andra i medias "värdegrund" , de ska predika om hur andra ska tycka och tänka och bete sig men själva lever de rövare och beter sig som svin.
  • Hur många har missat att PK-vänstern ständigt propagerar för mångkultur men samtidigt bor i ett område som är så etniskt rent att det kunnat passa på Hitlers propaganda i Nazityskland?
  • Hur många har missat att PK-vänstern kämpar för jämlikhet mellan könen men samtidigt rättfärdigar islams kvinnoförtryck med att "det är väl inte så farligt"?
  • Hur många har missat att PK-vänstern påstår att kön är en social konstruktion och att det inte finns några skillnader mellan män och kvinnor, "därför är män djur och roten till allt ont"?
  • Hur många har missat att PK-vänstern tycker att svenskar ska inhysa illegala invandrare i sina bostäder men själva kan de inte detta "för de har inte tid"?
  • Hur många har missat att PK-vänstern anser att män och kvinnor är lika mycket värda, därför ska det vara skatt på att vara man?

Välkommen till hyckleriets land. Att påstå att media har en "värdegrund" är ju fan lika mycket ljug som att påstå att Nordkorea är en demokrati.

Är det någon som i den här tråden hycklar, gör agendasättande inlägg och skriver politiskt (flashback) korrekt är det du.

MTG's värdegrund, företagskultur och deras anställdas genomsnittliga partipolitiska sympatier har mycket lite med vänstern att göra.

Där är det nyliberalism, kapitalism och fria marknadskrafter som gäller för större delen av slanten.

Rakt motsatt vad vänsterns kärnvärden är.

Men det är ju inget unikt för den här tråden att varje chans som finns tas för att kleta ner vänstern och ställa den till ansvar för exakt allt som händer.

Men den här gången blev det så stolligt att inte ens pk-samhällets representanter hade kommit i närheten när det gäller att konstruera fakenews.
Citera
2017-11-09, 13:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ja, men frågan är vem som ska fånga upp det?

Om man tar t ex flyktingkrisen som spårade totalt med refugees welcome, hela Sverige skramlar och 100 kändisar i DN, så knöt folk näven i fickan och gick till SD när de fått nog av masspsykosen. Men var bor den tysta protesten mot urspårad metoo? Vem äger den? Det hade kunnat vara en högerpopulistisk magnet, men högern har varit så nöjd och tacksam över att vänstermän har fallit som dominobrickor att den fallit in i metoo-hyllningskören av bara farten. Det är liksom bara Alexander Bard som agerat kärring mot strömmen, och han har stått lika ensam som Lambertz i Quickfrågan...
En mycket intressant frågeställning. Jag startade en tråd just för att försöka bena ut möjliga konsekvenser av det hela. (FB) Mer långsiktiga politiska konsekvenser av #metoo
Citera
2017-11-09, 20:25
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Idiotkommentar. MTG har aldrig rekryterat ur den gruppen. Snarare tvärtom. Tror du att det är PK-stil som Stenbeck letade efter?

Klockrent uttryckt. De man i verkligheten ska akta sig för är de mesiga, "snälla" männen. Det här är uppblåst bortom alla proportioner. Han sade det ju inte till henne heller.

Helt korrekt, åtminstone på min tid inom MTG så var jargongen rejält rå och så långt från PK man kan tänka sig.

Dagens "snöflingor" skulle inte överlevt fram till lunch.

Var väl inte världens roligaste arbetsmiljö, så att säga. Men jag stod ut lite över ett år i alla fall.
Citera
2017-11-09, 20:29
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Helt korrekt, åtminstone på min tid inom MTG så var jargongen rejält rå och så långt från PK man kan tänka sig.

Dagens "snöflingor" skulle inte överlevt fram till lunch.

Var väl inte världens roligaste arbetsmiljö, så att säga. Men jag stod ut lite över ett år i alla fall.

Inte rolig på något sätt? Det fanns väl en viss rebellisk charm? Beror kanske iofs på när man jobbade där.
Citera
2017-11-09, 21:04
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Inte rolig på något sätt? Det fanns väl en viss rebellisk charm? Beror kanske iofs på när man jobbade där.

Jo, visst hade jag mycket kul. Men 70-80 timmars arbetsvecka och en massa utskällningar i korridorerna var inte så nyttigt i längden. Men visst, det fanns en grabbig charm med det hela!
Citera
2017-11-12, 17:43
Medlem
simonvps avatar
Är det möjligen samma chef som Isabelle Boltenstern nämnt i sin senaste text? För i så fall borde det vara någon med sportkoppling.
Citera
2017-11-12, 18:41
Medlem
honeybadgers avatar
P*r Nunst*dt? *=e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in