2017-11-13, 00:24
Bannlyst
Rolf Dahlgrens chef vem var det? Denna chef sa att Dahlgren skulle hålla käft till varje pris?
Logik

1.Dahlgren ensam stark pondus heder
2.Media tystar ner detta
HHs tjej som åkte i bilen ingen media frågar henne total tystnad
3.Alltså media vill inte att mordet ska lösas
4.Medias ägare är sponsrade styrda av dels svenska staten men framförallt israel/usa Väst. De gäller med andra ord fortsatt vapenförsäljning
5Om det hade varit Ryssland hade västmedia då varit så tysta och inte följt upp detta
6conclusion väst ligger bakom
7HH ljuger från dag 1
8Varför är han inte klok
9HH är livrädd skaffar pansarglas o kulspruta i dokumentportfölj
10. IC GP SL tre socialdemokratiska ministarar som fullständigt lägger locket på de tycker att 4 miljoner socialdemokrater/vänster trogna röstare inte ska få reda på sanningen tystnaden är viktigare
11 Vad kan vara viktigare för ett sanningsparti socialdemokraterna att ljuga?
12. Möjligen att de ljugit till stora delar för svenska folket om vilka de är vad de hållit på med under alla år och ad deras egentliga planer är.
13. Trolig händelse Delar av staten o näringsliv och militären tar livet av OP därför att som i tidigare nämnts i tråden hade sossarna ett eget säpo där man misstänkte att oegenhetliger föregick
14 Om så varför har man inte kört detta öppet Vi har gjort fel och vi gjorde fel mot svenskarna
15. Men ingenting har kommit ut Total tystnad råder
16.Man måste ha mördat folk i statlig tjänst något annat kan jag inte komma på som är så starkt så att man hellre tar gift än säger sanningen.
17. Vi måste till varje pris ha fram lösningen på mordet och å en sann bild av va fan de haar sysslat med och gör än idag.
18.Ingen svensk borde rösta i protest till hur detta skötts.
19 Jag tror svenskar tål det mesta men nu tror vi inte på samhället och rörelsen.
20. Det var en övning eller hur? Det har ju kommit ut? Några i den inre gruppen som skyddade OP konspirerade mot OP och förådde han. Därför bör hela den innersta skyddskärnan komma ut i offentligheten-Hur många var de? Vad sysslade de med? Finns de än? Alla i säkerhetstjänsten hemlig som dold barbro som leon ska namnen ut annars kan nio inte förvänta ossatt vi ska tro på staten samhället eller följa er massinvandringspolitik-Landet Svewrige är ett sårat barn
Det måste ha varit en övning med Cia/Nato där Palme skulle tas ihjäl frågan är hur många som visste att ett mord skulle ske på riktigt
Hans holmer skuggande runt i bilen här o där tillhörde det övningen eller var han med på mordet?
Kanske OP själv inte tyckte det var landföräderi när han skulle ändra landsgränserna o förbjuda kärnvapen i norden-För vilka skulle nu deep state o vapentillverkarna sälja till om de inte höll uppe hotet om kärnvapenkrig. Det var biljoner som skulle förloras om OP fick sin nedrustning o avspänning,
Helt klart styrs media av ägarnas intressen ägarna är israeliska tillsammans vill de sälja vapen sno åt sig gas olja i mellanöstern Palmes ideer var fel o de skulle förlora pengar. Idag fungerar det bättre med fejkattacker vapenhandeln sker frånkopplat från regeringen ingen ha insyn medierna håller käften när de ska-en sådan organisation blir också sjuk det ser vi på virtanen osin cantwell laul robert mfl Jan hellin
Men jag har förstått det de vill inte h sanningen-de tjänar på att ljuga säga en sak sno med adra handen-Än fungerar det ett litet tag till men samhället börjar krackelera MOP kan ni börja med att tala sanning om innan sionistanglonisterna börja plundra oss med. De har överbelastat oss med vuxna barn,låtit bankerna få låna ut pengar de inte har vilket fåå bostädspriser o ränta skulder vara större än den reela ekonomin 97 % är skulder till rotschilds bamker-Politiker idag är köpta man vill ha in korkade personr som lööv lööwen alice-Att gå med i Eu var det bra? At sälja ut posten och apoteket var det bra?
Svenska staten poliser media tv tycker det är bättre o hålla käften o skydda svenska företagsfamiljer så de kan fortsätta än att lösa mordet-Indirekt betyder det att svenska politker riskerar att bli skjutna för israel cia nato kontrollerar media o staen o polisen.
De kan göra vad de vill o har så gjort de seaste deccenierna-Om ingen annan gör det så gör jag det far åt helvete usa o israel ut ur vårt land. Mördare.
Senast redigerad av janostortan 2017-11-13 kl. 01:24.
Citera
2017-11-13, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
Rolf Dahlgrens chef vem var det? Denna chef sa att Dahlgren skulle hålla käft till varje pris?

Jag antar att det är HH , han syftar på.
Jag hoppas någon rättar mig om jag fattat fel.

Jallai har lite tankar om HH här
http://www.jallai.se/2011/12/vad-gjorde-hans-holmer-kvallen-da-palme-mordades/
Citera
2017-11-13, 03:17
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Om det finns protokoll med honom så har de i varje fall inte släppts. Det som finns är utsagan som Martinger skriver ner. Dahlgren skall också ha berättat samma för Jarl Hjalmarsson, den förre högerledaren. Poliskommissarien Gösta Söderström pratar senare med Dahlgren på telefon och får huvuddragen bekräftade. Platsen som HH hämtas på säger Dahlgren då är Falun. Ännu senare görs en bisarr tv-intervju med Dahlgren genom dennes brevinkast. Har för mig det är då han säger att fråga Holmérs kvinna för hon var ju med, hon vet att jag talar sant.

Men nej, inga kända förhör och HH kommenterar hans berättelse med att det är påhitt. Jag tror inte Dahlgren ljuger men frågan är varför han söker upp riksdagsmannen Martinger i riksdagen och berättar för honom. Att han lämnar en lucka på nästan 5 timmar och vägrar tala om var, hur och på vilket sätt han hämtade HH men kanske kan få lov att säga det senare tyder på att han har fått i uppdrag att berätta för Martinger. Men bara vissa saker. Frågan är av vem.

I radioprogrammet om Palmemordet den förste mars 1992 i P1 påstår Hans Ölvebro att Rolf Dahlgren inkallats till förhör efter att hans historia blev känd.

HÖ hävdar att RD förnekade alla sina uppgifter i det förhöret.

Tyvärr fungerar inte länken till Youtube längre.

https://www.youtube.com/watch?v=qc6H_N1Id2k&feature=youtu.be

Sven Aners version.

http://svenanerpalmemordet.blogspot.com/2011/02/25-ar-efter-mordet-sanningen-maste.html#.WgkDRu9e5es

Citat.
Dahlgren blev efter påtryckningar tvungen att senare i polisförhör ta tillbaka hela historien.
Men han mådde mycket dåligt efter detta. Han blev omplacerad. Slut citat.

Jallai.

http://www.jallai.se/2011/12/vad-gjorde-hans-holmer-kvallen-da-palme-mordades/

Citat.
Senare i december samma år 1990, förnekar Dahlgren i ett polisförhör, att han kört Holmér. Han var inte i tjänst den veckan överhuvudtaget, trots dagboken. Han förnekar t o m att han samtalat med poliskommissarie Söderström. Slut citat.

I samma radioprogram hävdar PU att man har bevis för att HH befann sig på Scandic hotell Borlänge mordnatten. Om Holmer åkte runt med Dahlgren i city så visar det att man var beredda till grov brottslighet för att skydda den förste spaningsledaren.

Kontentan blir att om Holmer var på plats i Stockholm mordkvällen så måste det till varje pris skyddas. Och förekomsten av WT får en helt annan innebörd än om han inte var det.
Senast redigerad av andersaanderssona 2017-11-13 kl. 03:40.
Citera
2017-11-13, 06:21
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Kanske en överdrift i debatten. Varken Ortmark eller Gjeier anser att dessa grupper utgör någon säkerhetsrisk.

När det gäller Barbrogruppen (Sagnell) beskriver han dock ett 10 tal personer som spanar på knarklangare och är en illuster samling.

Angående väpnade grupper som också diskuterades är det nog en skröna inte helt grundlös från några MÖP som ville verka spännande. Det fanns spridda skurar inom frivilligförsvaret "främst Hemvärnet" Bland annat en grupp inom HV-ungdom i Göteborg kanske ett femtiotal personer som mest som var kända att rekrytera udda personer. Visa FBU-föreningar (några nämnda tidigare i tråden varav flera blivit uteslutna) så ja i någon bemärkelse... visst har det funnits mer än 100 möp med konstigare Patriotiska retoriker inom frivilligförsvaret och utanför.
Att de skulle varit organiserade under gemensam ledning oräknat de som prövats genom åren för olovlig kårverksamhet eller i vare sig IB:s tjänst finns det inget som tyder på.

Så steget från Sagnells illustra sällskap i slutet av sextiotalet till OF:s grupper är långt ... mycket långt. Men jag förstår att du är omåttligt motiverad att förvandla de faktiska aktörerna kring MOP till något mera likt en organisering du själv skulle passat in i med blomqvistare som springer runt och antecknar konstigheter för intresseklubben.
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nå vad anser tråden?
Är Ihesos Barbrogrupp med ett tiotal frilansare från 60 talet samma som det OF beskriver från 86 20 år senare eller är det troligare att det är en annan typ av grupp som skyddats med blå duster kring sin närvaro av personer högt upp i maktens korridorer (t ex av Palmes "säkerhetschef")?

Hade Sagnells falang inom FRO utvecklats från illustra Blomqvistare till de hemligaste och mest gömda vi har haft... eller är det en dålig skröna för att dölja sanningen.
I artikeln i Sydsvenska Dagbladet 11/9 -71 framgår av Malmöchefens historia att Barbro är chef för hela gruppen och enligt Ortmark fanns 1971 grupper i Stockholm, Göteborg, Malmö, Boden och Arvidsjaur. I artikeln i Aftonbladet 25/9 -71 kallas grupperna för fria Säpo-grupper men det är uppenbart att det är Barbro Sagnells grupper det är fråga om.

Och dessa grupper bygger alltså upp register inkluderande regeringsmedlemmar, gör inbrott för att stjäla namnlistor och kartotek, har återkommande manövrer i Dalarna, uppges förfoga över en stor vapenarsenal och ska i händelse av krig kunna ställa upp en välorganiserad motståndsgerilla.

Det är märkvärdigt att landets justitieminister sitter i TV och säger att saken genast måste undersökas - men att ingenting i den vägen ändå sker.

Den 11/9 uttalade sig Holmér om att Säpo kanske måste utreda/lagföra gruppen, den 12/9 förlöjligade eller förnekade han gruppen, samma dag som Geijer första gången krävde en utredning. Också samma dag, bagatelliserades grupp Barbro av inrikesminister Eric Holmqvist.

Man skulle nästan kunna tro att du är en medveten desinformatör, men jag tror det är en psykologisk låsning: att din bild av militär underrättelsetjänst är starkt idealiserad. Men militären har fler strängar på sin lyra än vad som framgår offentligt. Skvaller, förtal, prostitution, utpressning, karaktärsmord, mord och sådana skitjobb utförs inte av officerare eller filmagenter.
Senast redigerad av iesho 2017-11-13 kl. 06:26.
Citera
2017-11-13, 06:38
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Jag tror som du att mitt vittnesmål inte riktigt kan accepteras eftersom det är svårkontrollerat. Om någon skulle ha känningar inom PU kan dock man dock kontrollera att jag ringde in tipset två dygn efter mordet. Som jag tidigare skrivit har jag ifrån PU för några år sedan fått infon att tippset är ordentligt undersökt dels av
PU men även av några man kryptiskt kallade för "andra". Skulle gissa på att det då är legionärskopplingar man undersökt men svaret var att man ej kommit vidare med tippset. Tror f.ö. också att det är mig Holmer åsyftar i sin bok där han skrver om en tippsare som var "idrottsofficer ifrån Halmstad". Jag råkade känna de två som hade den befattningen där men det är ingen av dem. Själv var jag idrottande officer på grannregementet.
Vi är nog många som gör bedömningen att du talar sanning, men din pusselbit är lite isolerad ännu.

Den talar för att många kände till ryktet om OP:s förestående död, men att det fanns en hel avgrund mellan de som visste och de som eventuellt skulle ha velat och kunnat göra något för att stoppa konspirationen.
Citera
2017-11-13, 07:50
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nej, personen som stoppar Söderström på Kungsgatan är Anders A., som hörde Delsborns anrop på "taxiradion". s.177 i GRK

Anders A. är som bekant polis.
Citera
2017-11-13, 07:58
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilmerxy
Citat:
Jerry Martingers dokument:
(borttaget av platsskäl)

Citat ur dokumentet Martinger:

”Jag avser inte att vara i Stockholm under kvällen.” Dahlgren vet inte varifrån Holmér ringde, men han utgick från att samtalet kom från Holmérs tjänsterum på Polishuset.

-Alibi?

efter det att kollegorna lämnat Dahlgrens lägenhet kom en annan polisman helt oväntat till Dahlgren. Han kände inte denne polisman närmare men vet att vederbörande jobbade nära Hans Holmér

- Telefon. Var det inte märkligt att han meddelade personligen? Vem var polismannen?

Dahlgren uppger sedan att han och Holmér från ungefär klockan 22.30 kryssade runt i Stockholm på ett sätt som Dahlgren hade svårt att förstå. Holmér gav hela tiden Dahlgren order om att köra runt till olika platser.

Dahlgren minns inte exakt till vilken adress som mannen i fråga transporterades.

steg Holmér ur bilen och gick fram till en husingång invid något slags hotell.

-Har man gjort någon rekonstruktion?

- Holmèr har, vad jag minns, uppgivit att han var i Borlänge vid tidpunkten.
Finns det ingen ledande peson som ifrågasatt HH:s varande under mordkvällen? ( Jag vet att hotellkvittot har diskuterats) Han var ju enligt Dahlgren på mordplatsen men klev aldrig ur bilen!?

1. Har HH utfrågats om detta?
2. Tiden från 17.30-22.30 kan ju vara den tid som det tog för Dahlgren att åka T/R för att hämta upp honom? Sth-Borlänge 5 timmar, fullt möjligt.
3. Är man konspiratorisk och han var med i "övningen", visste han inte om den under dagen (ingen visste det) och därför blir det ju naturligt att han hämtas upp där han nu höll till.
4. Spinner man vidare på ämnet kan jackan som lämnades i bilen senare kanske kopplas till GM

Väldigt konstigt detta. Finns alldeles för mycket oklart. Är inf. från det här dokumentet från tidigare förhör med Dahlgren?
Vill inte tro det men ...

En regel vi statssponsrade mord är att mördarteamet är på-plats/i-landet så lite som möjligt. De kallas in så sent som möjligt och lämnar så fort som möjligt. De är i safe-houset tills minuter innan. Spaningsteamen jobbar i dagar innan.
Järnväg är ett bra transportsätt, vägspärrar kommer ofta innan man spärrar tågen och många sätt att komma undan i samband med tåg. Hade Holmér körningar och hämtningar något att göra med koordinering av mördarteamet. (Nä, troligtvis inte)[/quote]
Senast redigerad av heheho 2017-11-13 kl. 08:01.
Citera
2017-11-13, 08:00
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
Logik

1.Dahlgren ensam stark pondus heder
2.Media tystar ner detta
HHs tjej som åkte i bilen ingen media frågar henne total tystnad
3.Alltså media vill inte att mordet ska lösas
4.Medias ägare är sponsrade styrda av dels svenska staten men framförallt israel/usa Väst. De gäller med andra ord fortsatt vapenförsäljning
5Om det hade varit Ryssland hade västmedia då varit så tysta och inte följt upp detta
6conclusion väst ligger bakom
7HH ljuger från dag 1
8Varför är han inte klok
9HH är livrädd skaffar pansarglas o kulspruta i dokumentportfölj
10. IC GP SL tre socialdemokratiska ministarar som fullständigt lägger locket på de tycker att 4 miljoner socialdemokrater/vänster trogna röstare inte ska få reda på sanningen tystnaden är viktigare
11 Vad kan vara viktigare för ett sanningsparti socialdemokraterna att ljuga?
12. Möjligen att de ljugit till stora delar för svenska folket om vilka de är vad de hållit på med under alla år och ad deras egentliga planer är.
13. Trolig händelse Delar av staten o näringsliv och militären tar livet av OP därför att som i tidigare nämnts i tråden hade sossarna ett eget säpo där man misstänkte att oegenhetliger föregick
14 Om så varför har man inte kört detta öppet Vi har gjort fel och vi gjorde fel mot svenskarna
15. Men ingenting har kommit ut Total tystnad råder
16.Man måste ha mördat folk i statlig tjänst något annat kan jag inte komma på som är så starkt så att man hellre tar gift än säger sanningen.
17. Vi måste till varje pris ha fram lösningen på mordet och å en sann bild av va fan de haar sysslat med och gör än idag.
18.Ingen svensk borde rösta i protest till hur detta skötts.
19 Jag tror svenskar tål det mesta men nu tror vi inte på samhället och rörelsen.
20. Det var en övning eller hur? Det har ju kommit ut? Några i den inre gruppen som skyddade OP konspirerade mot OP och förådde han. Därför bör hela den innersta skyddskärnan komma ut i offentligheten-Hur många var de? Vad sysslade de med? Finns de än? Alla i säkerhetstjänsten hemlig som dold barbro som leon ska namnen ut annars kan nio inte förvänta ossatt vi ska tro på staten samhället eller följa er massinvandringspolitik-Landet Svewrige är ett sårat barn
Det måste ha varit en övning med Cia/Nato där Palme skulle tas ihjäl frågan är hur många som visste att ett mord skulle ske på riktigt
Hans holmer skuggande runt i bilen här o där tillhörde det övningen eller var han med på mordet?
Kanske OP själv inte tyckte det var landföräderi när han skulle ändra landsgränserna o förbjuda kärnvapen i norden-För vilka skulle nu deep state o vapentillverkarna sälja till om de inte höll uppe hotet om kärnvapenkrig. Det var biljoner som skulle förloras om OP fick sin nedrustning o avspänning,
Helt klart styrs media av ägarnas intressen ägarna är israeliska tillsammans vill de sälja vapen sno åt sig gas olja i mellanöstern Palmes ideer var fel o de skulle förlora pengar. Idag fungerar det bättre med fejkattacker vapenhandeln sker frånkopplat från regeringen ingen ha insyn medierna håller käften när de ska-en sådan organisation blir också sjuk det ser vi på virtanen osin cantwell laul robert mfl Jan hellin
Men jag har förstått det de vill inte h sanningen-de tjänar på att ljuga säga en sak sno med adra handen-Än fungerar det ett litet tag till men samhället börjar krackelera MOP kan ni börja med att tala sanning om innan sionistanglonisterna börja plundra oss med. De har överbelastat oss med vuxna barn,låtit bankerna få låna ut pengar de inte har vilket fåå bostädspriser o ränta skulder vara större än den reela ekonomin 97 % är skulder till rotschilds bamker-Politiker idag är köpta man vill ha in korkade personr som lööv lööwen alice-Att gå med i Eu var det bra? At sälja ut posten och apoteket var det bra?
Svenska staten poliser media tv tycker det är bättre o hålla käften o skydda svenska företagsfamiljer så de kan fortsätta än att lösa mordet-Indirekt betyder det att svenska politker riskerar att bli skjutna för israel cia nato kontrollerar media o staen o polisen.
De kan göra vad de vill o har så gjort de seaste deccenierna-Om ingen annan gör det så gör jag det far åt helvete usa o israel ut ur vårt land. Mördare.

Flickvännen/älskarinnan är nuvarande änkan.
Citera
2017-11-13, 08:28
Medlem
ieshos avatar
De första reaktionerna på avslöjandena av Barbro Sagnells grupper är intressanta.

Hans Holmér försökte lugna politiker och allmänhet samtidigt som han varnade gruppen att om de inte var mer diskreta i fortsättningen så skulle Säpo kanske tvingas ta itu med dem. Dagen efter slår han fast att någon sådan grupp Barbro som Ortmark presenterar i sin bok inte finns.

Lennart Geijer begär direkt en utredning men får inget gehör alls trots att han är justitieminister. Jag får intrycket att Eric Holmqvist och Åke Ortmark vet att Lennart Geijer är en av gruppens registrerade regeringsmedlemmar och att de skrattar åt honom och tycker att han får skylla sig själv. LG hade ju smak för unga prostituerade kvinnor, dock inte så unga som karaktärsmördargruppernas rykte senare gjorde gällande. Geijer anar nog också att han finns med i de olagliga registren.

Åke Ortmark och Olof Frånstedt gör gällande att grupp Barbro har något med IB att göra, vilket kan förklara den effektiva mörkläggningen. Barbro kan inte utredas utan att IB avslöjas.
Citera
2017-11-13, 09:12
Medlem
ieshos avatar
Ett annat namn för grupp Barbro var tydligen 'Storsvenska legionen'.

https://drive.google.com/file/d/1h0YVMU6K1x-JBVGT9pX0w8H5xmrXgwYa/view

"Storsvenskar" som går ärenden åt främmande makt när det ger klirr i kassan.
Senast redigerad av iesho 2017-11-13 kl. 09:22.
Citera
2017-11-13, 10:20
Medlem
Klas-Vegass avatar
"Donald Forsberg mötte två personer med walkie-talkies i Stockholms city fredagen den 28 februari 1986. Han kände igen dem som medlemmar ur Stay-behind som i fredstid övade samband tillsammans med Barbrogruppen och FMN".

Av detta korta(?) möte går Donald Forsberg i god för vad dessa två personer gjorde på platsen. Och han har också full insyn i vad hela organisationen sysslar med och kan gå i god för deras goda uppsåt.
Alltså, ärligt talat, pratar inte käre Donald alldeles för mycket här? Gör han inte bort sig och förlorar all trovärdighet. Det finns ju ingen möjlighet för någon människa att få sådan information genom att möta två av medlemmarna på gatan?
Citera
2017-11-13, 11:32
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Om det finns protokoll med honom så har de i varje fall inte släppts. Det som finns är utsagan som Martinger skriver ner. Dahlgren skall också ha berättat samma för Jarl Hjalmarsson, den förre högerledaren. Poliskommissarien Gösta Söderström pratar senare med Dahlgren på telefon och får huvuddragen bekräftade. Platsen som HH hämtas på säger Dahlgren då är Falun. Ännu senare görs en bisarr tv-intervju med Dahlgren genom dennes brevinkast. Har för mig det är då han säger att fråga Holmérs kvinna för hon var ju med, hon vet att jag talar sant.

Men nej, inga kända förhör och HH kommenterar hans berättelse med att det är påhitt. Jag tror inte Dahlgren ljuger men frågan är varför han söker upp riksdagsmannen Martinger i riksdagen och berättar för honom. Att han lämnar en lucka på nästan 5 timmar och vägrar tala om var, hur och på vilket sätt han hämtade HH men kanske kan få lov att säga det senare tyder på att han har fått i uppdrag att berätta för Martinger. Men bara vissa saker. Frågan är av vem.

Frågan är varför Rolf Dahlgren skulle fabulera ihop en sån historia. Enda rimliga anledningen jag kan tänka mig är att han av någon anledning ville svärta ned Hans Holmer. Men det borde funnits betydligt mindre smärtsamma sätt att göra detta på.

Därför kan jag inte avfärda "Dallas" berättelse men skulle väldigt gärna se att någon av de Händelser han beskriver kunde bekräftas .

Jerry Martinger är jag inte lika säker på. Han får infon av "dallas" 88-89 men väntar tio år med att på allvar försöka få dom utredda , varför? Jag kan tycka att granskningskommissionen 96-99 vore ett utmärkt tillfälle att få en genomlysning av vad dallas berättat.

Samma gäller kontakterna med Roland Ståhl som i MOP länge var Tommy Lindström ställföreträdare som Rikskrimchef.

RS påstås säga att "det blev bara skit" när han tog upp saken med HH. Men tidsaxeln stämmer inte. HH var borta från PU februari 87. Fanns med Inofficiellt tills ebbecarlsson affären exploderade juni 88.

Dahlgren kommer med berättelsen till JM den hösten . Då är HH under flera åtal, på 90-talet är han deckarförfattare, omvittnat isolerad från en stor del av sin tidigare vänkrets. Varför ska Ståhl då ta upp Dallas m HH? Det är något som inte stämmer.

Dallas historia är en sak ,Martingers förehavanden en annan. Det kan vara så att den senare är utsatt för någon form av komplott . De märkliga kopplingarna av telefonsamtal till JM har flera vittnat om. Men hans historia behöver ett antal klarlägganden innan jag köper den rakt av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in