2017-11-12, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtBenny
Blev possitiv på analys, dock så sa hon inte vad jag var possitiv på som sagt. Har hänt förr att jag varit possitiv på Opiater efter analys fast jag aldrig rört en opiat. Men ska träffa läkarn imorgon så då får jag svar.
Men då var det inte analys. Det blir liksom inte fel på analyser som GC/MS, dom används i juridiska fall. Jag tror att många tror att det är analys bara för att provet skickas iväg, men många mottagningar skickar iväg för automatiserad immunokemisk screening, dvs samma princip som sticka.

Jag vet att det fins stickor som kan plocka upp Etizolam men där jag lämnar måste man göra just analys för att kolla Etizolam och det skulle inte förvåna mig om samma sak gäller för fluklotizolam.

Citat:
Ursprungligen postat av Bgubbe
sträcket va svagt så det nästan inte syntes, ska ha nytt prov igen men jag hoppas ja klarar det med.

Ok tack för svar!
Citera
2017-11-14, 10:23
Medlem
BonZus avatar
Hej, jag ska ta urinprov på sjukhus nästa vecka och undrar om det är sannolikt att jag åker dit.

Jag har rökt och ätit CB i ung. två veckor i oktober till början av november efter en paus på ca. två månader. Innan dess brukade jag i ett halvår ungefär (dagligen). Efter dessa två veckor så var jag ren en vecka för att sedan röka tisdag och onsdag förra veckan, sedan dess har jag inte rört CB. Kommer jag att klara mig?

Väger över 115 kg.
Citera
2017-11-14, 20:01
Medlem
Hej i fredags tog jag lsd och blev tagen av snuten på bar gärning. Dom tog in mig och legga mig och fick mig att kissa. Undrar kommer jag torska nu när dom skickat det på analys. står inte så mycket om analys?
Citera
2017-11-14, 21:02
Medlem
Hej! Blev stoppad av polisen i söndags och intagen på både blod- och pissprov. Tog mellan 0.15-0.2g kokain under fredagskvällen. Hörde att kolan var 88% ren (som säkerligen inte stämmer fullt ut), bra var det iallafall.
Kom fram till att blodprovet togs 44 timmar efter den sista linan och pissprovet 46 timmar efteråt. Var positiv på urintestet, så körkortet är indraget fram tills att blodtestet kommer tillbaka.
Hur stor tror ni chansen är att jag klarar blodprovet, eller är det helt kört? Vet att frågor som dessa är otroligt svåra att svara på men har blivit riktigt frustrerad och ledsen sedan det hände. Dumt av mig att köra bil så tätt inpå. Har hög metabolism med tanke på att jag är rätt spinkig trots dålig kost.
Alla svar som kan hjälpa mig få reda på mer uppskattas!
Citera
2017-11-14, 22:48
Medlem
lah-mis avatar
Drogtest: heroin.

Hej. Nu är det så att jag ska lämna urinprov på sjukan snart. Det kommer att skickas på analys. Om jag har förstått rätt så syns det inte specifikt heroin på testet, utan enbart morfin-kodein. Kan jag skylla på något kodeinpreparat som också omvandlas till morfin, typ Citodon? Eller är det kört?
Citera
2017-11-14, 23:04
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palsternackan23
Hej! Blev stoppad av polisen i söndags och intagen på både blod- och pissprov. Tog mellan 0.15-0.2g kokain under fredagskvällen. Hörde att kolan var 88% ren (som säkerligen inte stämmer fullt ut), bra var det iallafall.
Kom fram till att blodprovet togs 44 timmar efter den sista linan och pissprovet 46 timmar efteråt. Var positiv på urintestet, så körkortet är indraget fram tills att blodtestet kommer tillbaka.
Hur stor tror ni chansen är att jag klarar blodprovet, eller är det helt kört? Vet att frågor som dessa är otroligt svåra att svara på men har blivit riktigt frustrerad och ledsen sedan det hände. Dumt av mig att köra bil så tätt inpå. Har hög metabolism med tanke på att jag är rätt spinkig trots dålig kost.
Alla svar som kan hjälpa mig få reda på mer uppskattas!
kan va ren i blodet om du har lite tur, kokain går ut rätt fort i blodet och iom du tog så lite finns chansen. Du ska alltid neka urin, eftersom de ändå tog blod. Antar att du blev stoppad som förare i bil?
Citera
2017-11-14, 23:16
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjork1s
Hej i fredags tog jag lsd och blev tagen av snuten på bar gärning. Dom tog in mig och legga mig och fick mig att kissa. Undrar kommer jag torska nu när dom skickat det på analys. står inte så mycket om analys?
Yes, LSD syns i Urin i en dag ungefär men inte i blodet. hade du lämnat blod hade de blivit negativt.
Citera
2017-11-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
kan va ren i blodet om du har lite tur, kokain går ut rätt fort i blodet och iom du tog så lite finns chansen. Du ska alltid neka urin, eftersom de ändå tog blod. Antar att du blev stoppad som förare i bil?
Ja ett urinprov ska man ju försöka undvika har jag hört. Försökte komma undan med enbart blodprov men dom sa att polisen har rätt att hålla kvar dig i 6 timmar. Dom tvingade mig dricka en massa vatten och efter 3 timmar tröttnade jag och gav pissprov ändå. Åker väl på endast ringa om jag har tur. Får hoppas att blodet hann bli rent.
Och ja, jag var föraren i bilen.
Citera
2017-11-14, 23:57
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palsternackan23
Ja ett urinprov ska man ju försöka undvika har jag hört. Försökte komma undan med enbart blodprov men dom sa att polisen har rätt att hålla kvar dig i 6 timmar. Dom tvingade mig dricka en massa vatten och efter 3 timmar tröttnade jag och gav pissprov ändå. Åker väl på endast ringa om jag har tur. Får hoppas att blodet hann bli rent.
Och ja, jag var föraren i bilen.
ja jag har för mig att de kan hålla kvar en 6 timmar + ytterligare 6 timmar. gäller bara o härda ut, de kan inte tvinga dig att dricka vatten utan de gör bara så för att du ska vika ner dig och gå med på piss. Aja får hoppas de löser sig.
Citera
2017-11-15, 13:23
Medlem
Hupats avatar
Hur länge sitter concerta i urinet? Kollar de upp om det finns?
Frågar åt en vän
Citera
2017-11-15, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lah-mi
Drogtest: heroin.

Hej. Nu är det så att jag ska lämna urinprov på sjukan snart. Det kommer att skickas på analys. Om jag har förstått rätt så syns det inte specifikt heroin på testet, utan enbart morfin-kodein. Kan jag skylla på något kodeinpreparat som också omvandlas till morfin, typ Citodon? Eller är det kört?
Nej. Ör analys ser dom exakt vika metaboliter som finns i urinen.
Citera
2017-11-16, 00:21
Medlem
poles1469s avatar
Uppföljer min fråga sen förr, vad händer om man nekar pissprov? Någon har alltså golat ner mig och några polare via skolan och jag antar att jag kommer bli pisstestad. Jag har nu hoppat av skolan (mestadels av andra skäl) men jag ska till skolan på fredag och prata med mentor, rektor osv. Om jag helt enkelt säger att jag inte vill pissa, vad kan de göra? Blir jag bötfäld? Kommer soc bara anta att jag röker och försöka tvinga mig till piss tills jag inte pallar mer?

Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in