2017-11-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BnH
Hörde (på byn) att RB förlorat vårdnaden om sitt/sina barn. Kan ha med RG och BO att göra? Inte en aning men... (kanske kommit upp och avfärdats tidigare i tråden också i sådana fall)

Det tror jag då inte stämmer och svårt att se att RG och BO någonsin haft kontakt.
Citera
2017-11-10, 22:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hörde (på byn) att RB förlorat vårdnaden om sitt/sina barn. Kan ha med RG och BO att göra? Inte en aning men... (kanske kommit upp och avfärdats tidigare i tråden också i sådana fall)

Tanken är ju inte så tokig i så fall. Men vanliga mänskor skulle väl försöka förbättra sina villkor först, för att få barnen tillbaka så snart som möjligt. Det är ju inte troligt att de blir bortadopterade. Men det beror väl på hur RB är funtad då.
Citera
2017-11-10, 22:37
Medlem
Verkar som Rudi är indragen i en mardrömslik Hitchcock-film. Men han dras ju uppenbarligen till personer med problem.
Citera
2017-11-11, 12:26
Medlem
LaScalas avatar
Det känns som om man börjar i fel ände om man tror att nån utomstående (från jobbsituation t ex) ska gå omkring och ladda, kartlägga rutiner, hitta rätt dag, plats och tid etc.

Är det inte enklare att tro att nån på hemmaplan blivit förbannad över nåt (att hon ska ut och skutta i spåret istället för att kommA hem till familjen och laga (eller äta) mat t ex.
Denna (e) rusar (åker) efter i fullt humör och så PANG! Färdigskuttat.
Citera
2017-11-11, 12:32
Medlem
Dricksglas55s avatar
Bara för han är släppt betyder inte att han är oskyldig. Åklagaren hade väl inte tillräckligt med bevis JUST NU för häktning. Betyder inte att att han är helt avskriven. Att vara anhållen två gg för mord är ingen tillfällighet. Han kommer tas in igen för gott när polisen har mera kött på benen.

Som GW så tror jag inte på slumpen.
Citera
2017-11-11, 12:51
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessMuffinTop
Dom har inte lika bra bett och inte heller samma
Mentalitet, därför polis och väktare inte använder rottisar, svårt att hitta en bra
Haha inte lika bra bett? Okej 😂 Nu vet du inte vad du pratar om.

Har själv pratat med en polis om detta. Och hans svar var att enda anledningen till att dom har schäfrar istället för rottisar är att rottisar inte klarar värmen lika bra.
Citera
2017-11-11, 13:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Haha inte lika bra bett? Okej 😂 Nu vet du inte vad du pratar om.

Har själv pratat med en polis om detta. Och hans svar var att enda anledningen till att dom har schäfrar istället för rottisar är att rottisar inte klarar värmen lika bra.

Förmodligen OT men är inte rottweiler för klumpiga. Tror schäfern är både smidigare, vigare och snabbare.
Citera
2017-11-11, 13:14
Medlem
Citat:
Förlåt mig, nu gör jag vad jag inte gillar men har letat en del och inte hittat - vem är RB?

Edit: Det har nämnts någon tjejkompis till RG som heter Rebec*a - är det möjligen hon som är RB? Efternamn i så fall?
Senast redigerad av cleolin 2017-11-11 kl. 14:01. Anledning: Tillägg gissning på namn + senare rättat fr plural till singular på tjejkompis
Citera
2017-11-11, 13:43
Medlem
PapaEmeritus99s avatar
Amen vafan. Hur dog hon då?
Citera
2017-11-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Bara för han är släppt betyder inte att han är oskyldig. Åklagaren hade väl inte tillräckligt med bevis JUST NU för häktning. Betyder inte att att han är helt avskriven. Att vara anhållen två gg för mord är ingen tillfällighet. Han kommer tas in igen för gott när polisen har mera kött på benen.

Som GW så tror jag inte på slumpen.

Håller med. Hatar slumpen. Den finns i och för sig, men i såna här fall är det för långsökt. Att två såna här händelser sker, när en viss GM är i närheten, känns inte som en slump. Men skall inte döma än.
Citera
2017-11-11, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PapaEmeritus99
Amen vafan. Hur dog hon då?

Ja det kan man undra?
Jag har följt tråden lite då och då, p.g.a. jag bott i U-hamn förut.
Men jag har inte uppfattat någon brottsbeskrivning. Vet inte om någon har tillgång till sådan?

Det pratas om att ta dna-prov - så då antar jag att det funnits säker dna-källa på offret - Och i så fall lutar det åt ett sexualbrott.

Nu är ju Lisbeth lite till åren. Men det finns faktiskt vissa som har mognare kvinnor som preferenser. Jag har sett en något äldre (typ trettio +) afghansk man visa stort sexuellt intresse för en betydligt äldre kvinna. Vi som bor här tror ofta att andra länder och kulturer har samma codex som vi. Men världen är inte så enkel.
Något annat än sexualbrott som att hämnas på något som hon gjort i jobbet är också ganska långsökt.
Att polisen först misstänker rud* (*=i) och släpper honom - tyder väl på att dom inte kunde binda honom vid något. Denne rud* tycks ha haft en drogproblematik (läs: narkomani) Och det är väl sällan som knarkare ger sig på motionärer. Dom kan ge sig på varandra, ok - men en motionerande (nästan) pensionär.. det ställer jag mig lite frågande till.
visserligen skumt att denne rud* bosatt i Åre, nu figuererar i en annan tråd om en yngre kvinna som avlidit, är ju skumt. Men om han blivit förhörd angående ett mordfall, så borde han ju ligga lågt, för att inte dra ögonen till sig.
Kroppen befann sig i en onormal ställning. Vad det kan betyda? Övertäckt med grenar har föreslagits? Men finns ju många sätt som är onaturliga. Kläder som är i oordning?
Om det är ett sexualmord så bör man förstås söka bland dom som kunde tänkas ha intresse av henne. Men polisen har ju koder för att inte prata om det är någon asylsökande som misstänks. Och i just detta fallet är själva polisbefälet själv en riktig 'flyktingkramare'.
Rätta mig gärna om det är något jag missat..
Citera
2017-11-11, 16:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ja det kan man undra?
Jag har följt tråden lite då och då, p.g.a. jag bott i U-hamn förut.
Men jag har inte uppfattat någon brottsbeskrivning. Vet inte om någon har tillgång till sådan?

Det pratas om att ta dna-prov - så då antar jag att det funnits säker dna-källa på offret - Och i så fall lutar det åt ett sexualbrott.

Nu är ju Lisbeth lite till åren. Men det finns faktiskt vissa som har mognare kvinnor som preferenser. Jag har sett en något äldre (typ trettio +) afghansk man visa stort sexuellt intresse för en betydligt äldre kvinna. Vi som bor här tror ofta att andra länder och kulturer har samma codex som vi. Men världen är inte så enkel.
Något annat än sexualbrott som att hämnas på något som hon gjort i jobbet är också ganska långsökt.
Att polisen först misstänker rud* (*=i) och släpper honom - tyder väl på att dom inte kunde binda honom vid något. Denne rud* tycks ha haft en drogproblematik (läs: narkomani) Och det är väl sällan som knarkare ger sig på motionärer. Dom kan ge sig på varandra, ok - men en motionerande (nästan) pensionär.. det ställer jag mig lite frågande till.
visserligen skumt att denne rud* bosatt i Åre, nu figuererar i en annan tråd om en yngre kvinna som avlidit, är ju skumt. Men om han blivit förhörd angående ett mordfall, så borde han ju ligga lågt, för att inte dra ögonen till sig.
Kroppen befann sig i en onormal ställning. Vad det kan betyda? Övertäckt med grenar har föreslagits? Men finns ju många sätt som är onaturliga. Kläder som är i oordning?
Om det är ett sexualmord så bör man förstås söka bland dom som kunde tänkas ha intresse av henne. Men polisen har ju koder för att inte prata om det är någon asylsökande som misstänks. Och i just detta fallet är själva polisbefälet själv en riktig 'flyktingkramare'.
Rätta mig gärna om det är något jag missat..

Onormal ställning uppfattar jag som positionen på själva kroppen, ett ben som är vridet helt ur led, bruten nacke med huvudet i konstigt läge etc. Något som blir mer markant än att bara ramla och kanske slå i huvudet olyckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in