Citat:
Ursprungligen postat av
PapaEmeritus99
Amen vafan. Hur dog hon då?
Ja det kan man undra?
Jag har följt tråden lite då och då, p.g.a. jag bott i U-hamn förut.
Men jag har inte uppfattat någon brottsbeskrivning. Vet inte om någon har tillgång till sådan?
Det pratas om att ta dna-prov - så då antar jag att det funnits säker dna-källa på offret - Och i så fall lutar det åt ett sexualbrott.
Nu är ju Lisbeth lite till åren. Men det finns faktiskt vissa som har mognare kvinnor som preferenser. Jag har sett en något äldre (typ trettio +) afghansk man visa stort sexuellt intresse för en betydligt äldre kvinna. Vi som bor här tror ofta att andra länder och kulturer har samma codex som vi. Men världen är inte så enkel.
Något annat än sexualbrott som att hämnas på något som hon gjort i jobbet är också ganska långsökt.
Att polisen först misstänker rud* (*=i) och släpper honom - tyder väl på att dom inte kunde binda honom vid något. Denne rud* tycks ha haft en drogproblematik (läs: narkomani) Och det är väl sällan som knarkare ger sig på motionärer. Dom kan ge sig på varandra, ok - men en motionerande (nästan) pensionär.. det ställer jag mig lite frågande till.
visserligen skumt att denne rud* bosatt i Åre, nu figuererar i en annan tråd om en yngre kvinna som avlidit, är ju skumt. Men om han blivit förhörd angående ett mordfall, så borde han ju ligga lågt, för att inte dra ögonen till sig.
Kroppen befann sig i en onormal ställning. Vad det kan betyda? Övertäckt med grenar har föreslagits? Men finns ju många sätt som är onaturliga. Kläder som är i oordning?
Om det är ett sexualmord så bör man förstås söka bland dom som kunde tänkas ha intresse av henne. Men polisen har ju koder för att inte prata om det är någon asylsökande som misstänks. Och i just detta fallet är själva polisbefälet själv en riktig 'flyktingkramare'.
Rätta mig gärna om det är något jag missat..