Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Du är på många sätt en märklig man. Du vet mycket väl varför jag möter vänsterpropagandister med motpropaganda. Men jag förstår inte varför du försöker hävda att institutens mätningar är trovärdiga. Jag har aldrig påstått att direkt ljuger, det räcker men att de helt enkelt är tillfreds med att de inte kan fånga opinionen och då redovisar de vad de samlat in.
Stora delar av opinionen är ointresserad av att medverka i OU och de flesta av dem är inte politiskt korrekta samhällsmedborgare. Sd krigarnas antal på Sentio och YouGov är ett grovt överskattat och deras motståndare i antal grovt underskattat. Ute i stugorna sitter 2 miljoner och mår illa över samhällsutvecklingen de kommer att vinna valet med en jordskredsseger.
Kraftiga korrigeringar har gjorts av instituten efter varje val. Nu nöjer de sig med sistamånaden korrigeringar samt ett rejält skutt uppåt när valresultatet är officiellt. Jag är för övrigt spiknykter så dina avancerade trollerier går jag inte på. Det kan andra göra.
Va? Vad? Vem? När? What?
Alltså, 1) du sa apropå kommande mätningar att ”Demoskräp börjar”, 2) jag frågade om du var full eftersom månadens Demoskop redan har kommit och avhandlats, 3) jag räknade upp kommande mätningar i trolig kronologisk ordning. Det var allt inlägget innehöll.
Du svarar då med en lång goddag yxskaft-rant om c:a 100 saker som inte har ett dyft med inlägget att göra. ”Märklig”? ”Trollerier”? ”Möter vänsterpropagandister med motpropaganda”? ”de kommer att vinna valet med en jordskredsseger”, vad betyder det ens? Vinna? SD kommer att få över 50?
Ööööh okej, antar att jag skulle gissat knark istället för kröka, då, men återigen - ”Demoskräp” kom förra veckan, så sitt inte uppe och vänta på den.