2017-11-10, 17:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Var någonstans görs kopplingen till reportern?

Oisin nämns, men jag klarar inte av att göra kopplingen från denna text (arbetarens artikel)

I min värld är inte de manliga ”feminister” som kvinnor nu vågat berätta för såväl Arbetaren som andra medier och polisen om – till exempel Fredrik Virtanen, Ehsan Fadakar, Soran Ismail och Oisín Cantwell – mycket bättre än den gamle polischefen. De skor sig på kvinnokampen, använder den för att få yrkesmässiga fördelar och anser, eftersom de är så goda feminister, att de har rätt att bete sig hur fan de vill mot kvinnor. Sådana män ska man snabbt dra ut i ljuset och lagföra.

Är ganska uppenbart i början av texten.
Citat:
Två Aftonbladet-journalister är utpekade för våldtäkt och deras kollega som skriver om brott och straff har gjort sig känd för att sexuellt ofreda och försöka locka hem kvinnliga vikarier med kokain. Det samtidigt som en älskad svensk komiker ställt in sina gig sedan han anklagas för två våldtäkter – den senaste utomhus i somras. Alla har de framställt sig som feminister och antirasister. Vad är det som möjliggör dessa mäns dubbla agendor?

Det är exakt det som "reportern" då ska ha gjort bl.a. För våldtäkt annars är det Virtanen och Fadakar och älskad svensk komiker det är Soran.
Citera
2017-11-10, 17:17
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är ganska uppenbart i början av texten.

Det är exakt det som "reportern" då ska ha gjort bl.a. För våldtäkt annars är det Virtanen och Fadakar och älskad svensk komiker det är Soran.
Mjo, men jag tycker det är en rätt feg, och substanslös, uthängning ändå.
Citera
2017-11-10, 17:31
Medlem
Artikeln från arbetaren var lite av en fröjd att läsa. I synnerhet:

"Mitt tips till alla där ute är att hålla koll på sitt beteende i stället för att bara slänga sig med epitet. För hur mycket feminist man än kallar sig och hur mycket feministisk litteratur man kan namedroppa ur eller mansplaina om – så är det inget värt om inte beteendet följer med."

Jag hoppas innerligt att vi i framtiden kommer slippa journalistisk där ens egna självbild överskrider vikten av analysförmåga och yrkeskunnande. En gång för alla har vi nu fått bekräftat för oss kappvänderi och skenhelighet är fullt möjligt att genomskåda och att tillskriva sig en inbillad godhet inte längre fungerar.
Citera
2017-11-10, 19:30
Medlem
Citat:
Mjo, men jag tycker det är en rätt feg, och substanslös, uthängning ändå.
Vill du utveckla det?
Citera
2017-11-10, 19:45
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Vill du utveckla det?
Det finns inga källor mer än artikeln i DN. Hur har han kommit fram till dessa namn. Känns som att det bygger på skvaller från flashback.
Citera
2017-11-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Har Lena Melin kommenterat något kring detta?😁😁
Så bra julklapp att det är översittaren Oisin som fastnat med handen i syltburken.
Översittaren? Han är en av de få journalister som vågar skriva obekväma men viktiga artiklar i frågor som rör rättssäkerhet. Hoppas inte han blir petad.
Citera
2017-11-10, 20:05
Medlem
Citat:
Det finns inga källor mer än artikeln i DN. Hur har han kommit fram till dessa namn. Känns som att det bygger på skvaller från flashback.

Till skillnad från Aftonbladet, expressen, dn, SvD, svt osv osv?

Muppjävel är det snällaste jag kan komma på...
Citera
2017-11-10, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Översittaren? Han är en av de få journalister som vågar skriva obekväma men viktiga artiklar i frågor som rör rättssäkerhet. Hoppas inte han blir petad.

Idiot, han kommer bli kastad till vargarna precis som han behandlat sina offer. Karma kallas det..
Citera
2017-11-10, 20:10
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Till skillnad från Aftonbladet, expressen, dn, SvD, svt osv osv?

Muppjävel är det snällaste jag kan komma på...
Vad surrar du om? Ingen annan har publicerat namnet, de flesta då det kanske inte är någon bra idé att skita i idet blå skåpet (de har egna skelett i garderoben).

Om du tror att jag inte tror att det är Oisin kan du väl kolla vem som la fram namnet först.
Citera
2017-11-10, 20:11
Medlem
Citat:
Källorna vill väl vara anonyma kan man anta eftersom de inte heller gått ut offentligt med sina anklagelser mot honom i andra media.
Citera
2017-11-10, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Han är en översittare av abnorma mått.
När skrev han något obekvämt som inte ligger i linje med vad vännerna i twittermaffian tycker?
Citera
2017-11-10, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Han är en översittare av abnorma mått.
När skrev han något obekvämt som inte ligger i linje med vad vännerna i twittermaffian tycker?
Vad vännerna i twittermaffian skrivit vet jag inte, men Oisin skriver praktiskt taget alltid om rättssäkerhet och med ett maktkritiskt perspektiv.

Nämn några exempel på när han uppträtt som översittare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in