2017-11-10, 17:39
Bannlyst
NOT NINE A CLOCK NEWS

När vi talar om Israel är det viktigt att inte ryckas med i religiösa kulisser Jag vet inte hur många fler judar man påstods ha gasat för att det skulle gynna anglosionisternas plundringar i trakten av Eufrat Tigris Egypten o söderut...
Israel för mig är ett land tillkommit av England i samklang med Rotschild för plundring av Afrika och kontroll av Gulfländernas allt ökande oljeförsälning genom kraftiga tullar- Från början hade engelsmännen ensamrätt på världens sju hav alla som seglade där var tvungna att betala en avgift lite så har det fortsatt milt sagt
Genom kolonialismen i Afrika hade man dragit gränserna för att skapa så mycket clashes mellan byhövdingar o stammar som möjligt söndra genom att härska id amin khadaffi you name them så att de skulle genera ett behov av lokalbefolkningen att betala för att komma åt vattnet som England hade kontroll på Det var genom detta synsätt man dels kunde roffa åt sig skapa rasism slaveri-Man förlade tull o kontroll på afrikas sydligaste udde o lika dant i argentinas sydliga udde eller på falkland eller Gibraltar
Man har medvetet härskat och söndrat skapat krig genom att skapa isis usama bin laden al quaida
Man har även via mediekontrollen skapat flyktingströmmar mördat miljoner och byt ut folkvalda med smutskampanjer mord och ersatt de med västvänliga. Det är mitt i detta elände runt om oss vi lever idag även om de flesta inte är medvetna om det utan lever sina liv i det lilla
Se dollarsedelns med egyptens pyramid och ögat det israeliska som skulle hålla kolla på att ingen annan än dessa fick sno åt sig av exklusiviter-Detta öga har spridits sig kontroll över folk och styrning sker idag på mer sofistikerade grunder Facebook Google Twitter. Men i Sverige är det en bra lösning det kan tyckas konstigt men inte om man förstår Wallenbergfamiljes dynatis roll genom historien.
Nästa sak man ska tänka på är rollen Israel haft sen 1948 om man tänker på Britania rule them all och frimureriet/illuminati Rotschild.
Israel kom till av gamla kolonilaister slavhandlare där Sverige varit delaktig sen starten via Muteborg.
Det är på dessa ben de flesta krig skapats.
Istället för israel bör vi kalla dem för anglosionister
Jag vet inte vem eller vad Palme ville

Men jag är nog 15-20 år för tidig i mitt resonemang för att tas på allvar
Palme var en eftergift, en skuld till bröderna Wallenberg som vart inblandade i 2 världskriget - för att de fick gå fria ville Cia/underättelsen efter 2.världskriget utnyttja läget-Man ville ha folk som arbetade för dem. De som var världsledande redan då som tjänade pengar på båda sidorna ville fortsätta och lägga sig under nya områden efter kriget. Nato och Warzawapakten bildades-Palmes släkt som hade en del o göra med Ig Farben lyftes fram och uttnyttjades.
Då tänkte man att Sverige kunde ha trojanska hästar på viktiga positioner i samhället dels för att skydda oss från kommunismen dels ge Usa Väst ett försprång till öst.
Palme Elmer och Hagård träfades utanför Skövde 1947 dvs precis då wallenbergarna klarat sig undan straff i Nurnbergrättegångarna
Några år efter fick OP sin utb i Usa men som "hette jag reste runt i staterna i de södra delarna och såg raskravallerna-Det är väl detta Holmer menade skulle skaka Sverige i grundvalarna. En spion som lyfts fram av medierna för att bli statsminister man förstår Pg Vinge och andra som var rakryggade och hade kämpat så kom denna kille från ingenstans och fördes fram av kapitalet och Erlander. Kart att vissa Olof Frånstedt mfl anade ugglor vem var han? De såg väl att han hhade konstiga möten ibland och förstod att han höll på med något-Förmodligen skulle så få som möjligt veta därav blev han misstänkligjord när han var tvungen att smyga med sitt uppdrag.

De upplevde säkert inte att de gjorde fel kanske de inte heller gjorde -moral kristendom och andra religioner är med största sannolikhet uppfunna för att mängden av konkurrenter ska gå vilse o göra rätt för sig medans de som fattat snor 99.99999% av kakan
https://www.vaken.se/palme-var-ocksa-spion/
Jag har inga morliska värderingar om England Rotschild wallenbergs affärer det är var man på jordens rättighet att göra likadant de har varit smartare än oss andra
Det har varit ett helt annat rättsystem då-Rättsystemet verkar pendla ändra form allt efter hur makten vill gör affärer. Viktigare än så är inte moral eller religion- Som nu vill de satsa på massinvandring för att generera intäkter då måste neger förbjudas svenskar får dansa med så gott det går i svängarna. bjudas men för ett 20-tal år sen var det okej att som gammal globalist kunna kalla de för svartingar
Senast redigerad av janostortan 2017-11-10 kl. 18:23.
Citera
2017-11-10, 17:50
Medlem
Gothuss avatar
1984
5 mars - Sveriges överbefälhavare Lennart Ljung informerar till Sveriges regering om den månadslånga ubåtsjakten i Karlskrona.

1985
18-27 februari – Sveriges militär genomför manövern Västgräns i sydvästra Dalarna samt Värmland.

1986
5 mars 16 norska soldater omkommer under NATO-övningen Anchor Express i Vassdalen i Norge, sedan de överraskats av ett snöskred.

1987
30 mars - Nobel Industrier erkänner att man gjort sig skyldiga till flera fall av otillåten export av krigsmateriel.
Wikipedia

Övningen i Sverige 1985 följs möjligtvis upp 1986, troligtvis på andra orter som vi har förstått, Arvidsjaur och Gotland är några orter som det ryktats om.
Lite varning på att man samövade med NATO i hemlighet och att det var ett ypperligt tillfälle för andra intressen att mörda vår statsminister….
Kan förklara mörkandet och även rykten om övning i Stockholm.
Och det kan förklara varför vi tycker att svensk militär och polis till synes verkat inblandade i mordet på Olof Palme.
Även ÖB, Lennart Ljung´s Legion of Merit.
Finns det fler platser som man bedrev övning på i Sverige sista veckan i februari och första veckan i mars, 1986?
Senast redigerad av Gothus 2017-11-10 kl. 18:10.
Citera
2017-11-10, 18:18
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
1984
5 mars - Sveriges överbefälhavare Lennart Ljung informerar till Sveriges regering om den månadslånga ubåtsjakten i Karlskrona.

1985
18-27 februari – Sveriges militär genomför manövern Västgräns i sydvästra Dalarna samt Värmland.

1986
5 mars 16 norska soldater omkommer under NATO-övningen Anchor Express i Vassdalen i Norge, sedan de överraskats av ett snöskred.

1987
30 mars - Nobel Industrier erkänner att man gjort sig skyldiga till flera fall av otillåten export av krigsmateriel.
Wikipedia

Övningen i Sverige 1985 följs möjligtvis upp 1986, troligtvis på andra orter som vi har förstått, Arvidsjaur och Gotland är några orter som det ryktats om.
Lite varning på att man samövade med NATO i hemlighet och att det var ett ypperligt tillfälle för andra intressen att mörda vår statsminister….
Kan förklara mörkandet och även rykten om övning i Stockholm.
Och det kan förklara varför vi tycker att svensk militär och polis till synes verkat inblandade i mordet på Olof Palme.
Även ÖB, Lennart Ljung´s Legion of Merit.
Finns det fler platser som man bedrev övning på i Sverige sista veckan i februari och första veckan i mars, 1986?

Finns ju en i tråden som säger sig ha deltagit i det just i den aktuella tidpunkten.
Citera
2017-11-10, 18:20
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det är klarlagt att IB var en militär underrättelseorganisation. IB styrdes av FST men avdelning 03 sysslade med kartläggning av kommunister främst inom krigsindustrin och den leddes av några socialdemokratiska ombudsmän.

Jag tror inte att det var många som visste att de arbetade inom en organisation som kallades IB och som leddes av Birger Elmér. De flesta hade uppfattningen att de arbetade för försvaret och några i periferin trodde att de arbetade för Säpo. Som alltid i liknande sammanhang var det ingen som informerades som sånt de inte behövde veta.

IB var ett nätverk ledd av en välinformerad kärna - raka motsatsen till vanliga organisationer med en öppen struktur. Sedan är det en annan sak att också vanliga organisationer kan ha tagits över av osynliga nätverk och att medlemmar kanske tror att de arbetar för organisationens syften medan de i själva verket utför vad det parasiterande nätverket önskar. Ett s.k. demokratiproblem.

Ja, jag tror att detta är ett mycket tänkbart scenario om vilka som ligger bakom MOP.
Citera
2017-11-10, 18:50
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Undrar om det går att verifiera var Adelsson var den kvällen samt att parkeringsskadan ägt rum. Det skulle ytterligare stärka trovärdigheten.
Ja men det är nog svårt så här långt i efterhand.
Jag tror att Adelsohn stavar med ett s endast och ett h även.
Att han skulle vara inblandad framgår inte av Dahlgren´s berättelse men jag kan ändå tycka att hans rötter är intressanta likväl många andra personligheter.
På mödernet härstammar han från södra Gotland och även Gustaf III:s baneman, Jacob Johan Anckarström (1762-92). Hans farföräldrar var av polskjudisk börd, inkomna till Sverige omkring 1880. Grosshandlare
Levy Louis Adelsohn, född 15 april 1852 i Suwalki, Polen, död 1915 i Karlstad.
https://forum.genealogi.se/index.php?topic=77303.0
Kanske Gertrud på länsrätten har sina rötter i samma polska trakter, det vet jag inte.
Senast redigerad av Gothus 2017-11-10 kl. 18:57.
Citera
2017-11-10, 18:51
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ja det det haltar värre än CP, men kan inte uteslutas. Att verka positiv är kan ju vara "reverse psykology" och gör det lättare att leda andra åt motsatt håll. Det kör jag med frugan hela tiden

Alla typer av mötesscenarier förutsätter någon form av medverkan från Lisbeth eller Olof Palme vilket jag inte sett någon trovärdig indikation på.

Vad LP säger på Sabb om de två GM hon tycker sig känna igen från Västerlånggatan innehåller inga indicier om ett förutbestämt möte.

Jag har inga problem LPs vittnesmål under mordnatten, för mig börjar märkligheterna vid tretiden på lördagseftermiddagen då de två GM försvinner i förhöret m Inge Reneborg.
Citera
2017-11-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
https://www.vaken.se/palme-var-ocksa-spion/

Den källan är väl snarast en indikation på att uppgifterna inte är något att ta fasta på. Vår tids EAP propaganda.
Citera
2017-11-10, 19:09
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Hur kan IVB känna till allt som CIA har i görningen ? låter väl troligare om det är någon annan lokal gruppering som står bakom handlingarna, någon gruppering som IVB kan ha direkt kontakt med. Om historien är sann vill säga.

Det är minst sagt märkligt. CIA-kontakten kallar han Charles Morgan men hans historia är svajig och hans uppenbarelse blir lite av baron von Münchausen.

Samtidigt går det inte komma runt att han varnade för ett kommande attentat mot Olof Palme och att den mystiske Lev Morozov falskt pekade ut IVB som Peter Imre Virags baneman.

Det är inte lätt att se hur de olika trådarna hänger ihop.
Citera
2017-11-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Hittar du någon demokratiskt vald västlig ledare bland dessa?

Trots energiskt letande i samband med PKK - spåret kunde Hans Holmer inte hitta några vittnesmål som passade in på en svartmuskig kurd.

Man skall komma ihåg att PLO bestod av rivaliserande fraktioner i olika grad militanta (något som Monty Phytongänget driver med i Life of Brian) som sinsemellan stred i långa perioder. Ibland är det svårt att avgöra om det var interna uppgörelser eller hämnd för terrorattentat från Israelerna som inte la fingrarna emellan med terrorister. Ännu svårare eftersom Israelerna infiltrerat vissa av dessa grupper och kanske påverkat dem i interna motsättningar.

Däremot kan man indirekt ha varit inblandade. IB-folk har utbildats av och till och med enrollerats av Mosad. T ex Ekberg. Man kan ha fått träning i det taktiska uppträdandet t ex.

Det finns dock inget som indikerar att Israelerna gett sig på europeiska politiker eller att de varit aktiva ens i utkanten av Palmemordet. Inte heller kan man se någon större effekt på den praktiska politiken.
Citera
2017-11-10, 19:19
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Peppe Engberg var nog mer lojal med Timbro än med Gnistan vid den tiden. Så jag utgår ifrån att det finns något skruvat i detta.

SÄPO-mannen Bengt Nylander beskriver i sin bok hur vettskrämd Peppe Engberg blev av intresset från KGBs sida.

Gnistan gick hårt åt Kreml och tog i den ideologiska tvisten Pekings Parti. PE tog kontakt med SÄPO för skydd och BN blev hans kontaktman. Därmed fick SÄPO en god överblick av den maoistiska rörelsen.
Citera
2017-11-10, 19:21
Medlem
Citat:
Läser man på om spektaklet kring Dubai-mordet som Mossad utförde (nyligen postad video i detta forum), så får Mossad mycket kritik av sina allierade för att använda falska eller stulna pass från "kompisländer", det är inte kutym. De flesta var från UK eller Australien.

(inbrottet som rapporteras , klumpigt insparkad dörr, kan vara ett sätt att dölja vad som sker på annat ställe och eventuellt uppehålla polisen, om de skulle komma.)

Men mossad behövde väl som sagt inte bryta sig in? Det fanns vänner som diskret kunde öppnat dörren.
Citera
2017-11-10, 19:24
Medlem
Citat:
Nix, har aldrig hör den i Hollywoodsammanhang.
NSA har fått kritik för sina långa psykologiskt pressande lögndetektortester över flera dagar. Trovärdiga avhoppare vittnar om specialbehandligen av folk med något att dölja. Inget unikt för NSA, förekommer på många ställen inte minns höga poster inom NATO.

OK men så fram med dessa källor då så att man kan avgöra sanningshalten. Så nu är det NSA??

Och var härstammar uppgiften från att de som failar används för smutsiga uppdrag. DEN storyn är ju inte ovanlig i Hollywood men finns det någon sådan från verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in