2017-09-30, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisen75
Ah ok.. Jag förstår.

Ja, jag e oxå kvinna ... Hade hoppats du var man för det känns som att minskad sexlust är mest uttalat hos män... Fast å andra sidan har man ju ändå ingen sexlust när jag lider av ångest/Depp...

Har du oxå provat många andra AD innan du började med anafranil?

Jag har bara testat cipralex och escitalopram samt buspiron.
Citera
2017-09-30, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustablong
Jag har bara testat cipralex och escitalopram samt buspiron.
Hade de nån effekt alls på dig?
Har oxå ätit cipralex/esc. ( samma substans ) och visst jag funkade...men långt ifrån bra.
Citera
2017-09-30, 13:44
Medlem
Citat:
Hade de nån effekt alls på dig?
Har oxå ätit cipralex/esc. ( samma substans ) och visst jag funkade...men långt ifrån bra.

Jag blev endast lite bättre. Psykiatern pratade om terapisvikt och bytte ut till Anafranil. Hen ansåg att det inte var mening att prova andra ssri/snri utan gå på tca direkt då jag hade så omfattande ångest, OCD och att jag inte ville leva längre.

Kan man skriva privata meddelanden här? Träffade min psykiater för ett par veckor sedanoch fick ett tips ang sexuella biverkningar av AD för oss kvinnor som jag vill dela med mig till dig
Citera
2017-09-30, 17:36
Medlem
Citat:
Jag blev endast lite bättre. Psykiatern pratade om terapisvikt och bytte ut till Anafranil. Hen ansåg att det inte var mening att prova andra ssri/snri utan gå på tca direkt då jag hade så omfattande ångest, OCD och att jag inte ville leva längre.

Kan man skriva privata meddelanden här? Träffade min psykiater för ett par veckor sedanoch fick ett tips ang sexuella biverkningar av AD för oss kvinnor som jag vill dela med mig till dig

Jag har skickat ett PM till dig
Citera
2017-09-30, 21:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Citat:
Jag har skickat ett PM till dig
Prova Buspiron. Trycker på oxytocinreceptorerna och borda funka bra.
Citera
2017-09-30, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Prova Buspiron. Trycker på oxytocinreceptorerna och borda funka bra.

Har provat buspiron. Tog 6 tabletter om dagen i två månader och det hände absolut ingenting med mig 😕
Citera
2017-10-01, 10:13
Medlem
Kan man dricka alkohol när man står på anafranil?

Inte för att det är aktuellt just nu och dessutom är jag absolut ingen stor-konsument men hade kunnat vara trevligt att veta att man kan ta 1-2 glas vin en fredagskväll... ?
Citera
2017-10-01, 18:23
Medlem
Eutychoss avatar
Citat:

Inte för att det är aktuellt just nu och dessutom är jag absolut ingen stor-konsument men hade kunnat vara trevligt att veta att man kan ta 1-2 glas vin en fredagskväll... ?
1-2 glas borde ju bra, tror jag. Jag drack dock som vanligt men fick snefyllor och blev grispackad snabbt som fan. Vanligtvis är jag världens lugnaste på fyllen. Men jag kanske bara hade otur, har inte hört om nån annan som fått den reaktionen av alkohol med Anafranil. Fick även fruktansvärda bakfyllor. Efter det drack jag bara folköl istället för starköl.
Citera
2017-10-01, 21:22
Medlem
Citat:

Jag frågade min psykiatriker just detta och hen sa att 1-2 glas vin är inga problem. Vet man med sig att man ska på 40 årsfest med massa drinkar och sprit så sa hen att då tar jag endast morgondosen och hoppar över kvällsdosen. Dagen efter tar jag medicinen som vanligt. Annars finns risk för snefylla och förvirringstillstånd.
Citera
2017-10-02, 09:18
Medlem
Citat:
Jag frågade min psykiatriker just detta och hen sa att 1-2 glas vin är inga problem. Vet man med sig att man ska på 40 årsfest med massa drinkar och sprit så sa hen att då tar jag endast morgondosen och hoppar över kvällsdosen. Dagen efter tar jag medicinen som vanligt. Annars finns risk för snefylla och förvirringstillstånd.
Ok...så håller man sig inom rimliga gränser och könner av läget så bör det ju vara lugnt..
Har nästan inte druckit nåt på hela detta året pga testande av flertal mediciner...
Citera
2017-11-10, 15:45
Medlem
Står på 30 mg anafranil sedan 1,5 månad...tänkte våga mig på ett glas vin Idag.
Borde väl vara ok, eller?
Citera
2017-11-10, 16:25
Medlem
Citat:
Står på 30 mg anafranil sedan 1,5 månad...tänkte våga mig på ett glas vin Idag.
Borde väl vara ok, eller?

Ja självklart , jag står på 300mg om dagen och kan dricka lite då och då. Man blir berusad lite snabbare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in