2017-11-10, 11:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Mervinna:
...tror du då, på riktigt, att den danska polisen skulle ha lagt ner de enorma resurserna som gjorts i Madsenfallet för att hitta Melizzah - eller hennes döda kropp - och att sätta fast Rezah? Eller att den svenska polisen skulle ha lånat ut sina likhundar, eller att hela världspressen skulle ha bevakat fallet som hökar? Knappast, va?

Jo det skulle dom gjort. Vi har et fall her i Norge ifrån 1988 kallad "Therese fallet" der en liten flicka med norsk mor och pakistansk pappa, båda arbetarklass, forsvann. Det blev lagd ner ENORMA ressuser i detta. Prata inte skit.[/quote]

Jo, om det är ett BARN gör de ju det. Det kräver den allmänna folkviljan, skulle bli ett himla liv annars. Men i mitt exempel var Melizzah en vuxen kvinna, som delvis levde på soc och som bodde i ett socialt utsatt område.

Jag är dessutom rätt säker på att polisen vägt in att K kom från en journalistfamilj. D.v.s. - de och deras vänner skulle kunna svartmåla polisen något enormt i pressen, om en enda sten lämnades ovänd...
Citera
2017-11-10, 11:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där stämmer inte. Flera i hans sällskap har själva sagt att det inte är några större problem att lyfta upp en kropp i helt skick. Så det är dina fantasier och en spekulation i början av det här fallet. Det kan du stryka direkt. Nu. Du får hitta på ett annat skäl. Kanske för att han kände lust till att stycka henne. Kan du tänka dig att din raring har gjort det? Bara av ren lust.

Nu pratar du utan källa igen. Källa, tack? Tysken berättade ju att han och hans team experimenterat med detta i hans ubåt, som har ungefär samma storleksförhållanden som N - och ingen av dem klarade av det trots att de var huvudet längre än Madsen allihop. Men du kanske tror att M har superkrafter..?
Citera
2017-11-10, 11:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du läser inte tidningarna ordentligt, du tittar på för många Madsen-klipp på youtube. Nej, ensamarbete mitt i natten är inte ok med tanke på att rånare är ute efter en enda sak, pengar. Vem som står i vägen skiter de i. Är man två så är man delvis skyddad. Men mot en pistol ex.vis så är två personer också utsatta. Att jämföra detta med en journalist och en lokalkändis som blev sedda av ett större team av folk är som att jämföra natt och dag.
Och jo, det har stått överallt att ubåtsturen var ett led av intervjun. Skärp dig nu.

Källa?
Citera
2017-11-10, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur vanligt i arbetssituationer är det, menar du, att en kvinna och en man blir ensamma tillsammans i en miljö där det är helt omöjligt att larma? Jag har svårt att komma på några. På myndigheter t.ex. brukar det vara rum med glasdörrar där handläggaren går in med sin klient, och dessutom brukar handläggaren ha ett larmarmband - bara att trycka på den röda knappen. På soc gör man alltid hembesök två och två (även hemma hos en kvinna för den delen).

De jag kan tänka mig är t.ex. distriktssköterskorna. Men även för dem finns det riktlinjer om att de ska gå två-och-två hem till personer som de känner sig osäkra inför. T.ex. psykiskt sjuka patienter. Likaså i hemtjänsten. En anställd i hemtjänsten har också rätt att säga ifrån att hon inte vill gå till en boende som gjort närmanden eller kommit med sexuella anspelningar, då får någon annan - gärna en man eller äldre kvinna - ta den boenden.

Att försöka förneka att kvinnor råkar ut för sexuella närmanden och ibland våld när de agerar i sin yrkesroll, blir ju bara fånigt. Och för en arbetsgivare vore det direkt oansvarigt...
Herregud - var har du fått det ifrån? Larmarmband? Glasdörrar? Jag tänker inte outa mig genom att berätta om mitt arbete och arbetsmiljö. Men du pratar om saker du inte har minsta lilla aning om. Lägg ner. Du gör dig bara ännu mer korkad. Och det blir svårt med tanke på vad jag läst i dina inlägg här.
Citera
2017-11-10, 11:11
Medlem
Citat:
Nu pratar du utan källa igen. Källa, tack? Tysken berättade ju att han och hans team experimenterat med detta i hans ubåt, som har ungefär samma storleksförhållanden som N - och ingen av dem klarade av det trots att de var huvudet längre än Madsen allihop. Men du kanske tror att M har superkrafter..?
En liten kvinna som Kim är inte så svår att hala upp. Han påstod ju själv att han gjorde det. Eller hur? Jag har inte läst nånstans att han sagt att det var nån transportstyckning. Det är din egen lilla idé för att skydda Madsen och ge honom nån sorts alibi för styckningen.
Citera
2017-11-10, 11:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Herregud - var har du fått det ifrån? Larmarmband? Glasdörrar? Jag tänker inte outa mig genom att berätta om mitt arbete och arbetsmiljö. Men du pratar om saker du inte har minsta lilla aning om. Lägg ner. Du gör dig bara ännu mer korkad. Och det blir svårt med tanke på vad jag läst i dina inlägg här.

I så fall är det olika i olika kommuner och landsting. Jag vet hur det är här i alla fall. På soc har de till och med pansarglas i receptionen och en sluss vid ingången nuförtiden, där alla granskas innan de får komma in i väntrummet.
Citera
2017-11-10, 11:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
En liten kvinna som Kim är inte så svår att hala upp. Han påstod ju själv att han gjorde det. Eller hur? Jag har inte läst nånstans att han sagt att det var nån transportstyckning. Det är din egen lilla idé för att skydda Madsen och ge honom nån sorts alibi för styckningen.

Han har ju erkänt nu att han styckade henne, har du missat det? Fanns inte en chans att han kunnat hala upp henne hel utan ett block-och-talja-system. Tysken har för övrigt alltid en vinsch med selar på sin ubåt just för att kunna hala upp en skadad besättningsman genom luckan. Men M hade (förstås...) inget sådant...
Citera
2017-11-10, 11:16
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jo det skulle dom gjort. Vi har et fall her i Norge ifrån 1988 kallad "Therese fallet" der en liten flicka med norsk mor och pakistansk pappa, båda arbetarklass, forsvann. Det blev lagd ner ENORMA ressuser i detta. Prata inte skit.
Merwinna:
Jo, om det är ett BARN gör de ju det. Det kräver den allmänna folkviljan, skulle bli ett himla liv annars. Men i mitt exempel var Melizzah en vuxen kvinna, som delvis levde på soc och som bodde i ett socialt utsatt område.

Jag är dessutom rätt säker på att polisen vägt in att K kom från en journalistfamilj. D.v.s. - de och deras vänner skulle kunna svartmåla polisen något enormt i pressen, om en enda sten lämnades ovänd...[/quote]

Norsk och dansk polis skiter vel i pressen. Hur det fungerar i Sverige vet jag inte, men ni har vel blivet et lite mini USA så.......
Senast redigerad av kugutt 2017-11-10 kl. 11:20.
Citera
2017-11-10, 11:22
Medlem
Citat:
Källa?
Suck.
Åkturen i hemmabygget "Nautilus", en 18 meter lång ubåt, ingick i researcharbetet. Kim Wall är lika noggrann som nyfiken i sitt jobb, säger hennes vänner

https://www.expressen.se/kvallsposten/sista-timmarna-av-mysteriet-med-kim/

Sluta nu ropa efter källa hela tiden. Orka lägga upp samma källor hela tiden. Om du bemödade dig att läsa länkar som läggs upp och lägga dom på minnet så hade det varit bättre.
Citera
2017-11-10, 11:27
Medlem
Citat:
Han har ju erkänt nu att han styckade henne, har du missat det? Fanns inte en chans att han kunnat hala upp henne hel utan ett block-och-talja-system. Tysken har för övrigt alltid en vinsch med selar på sin ubåt just för att kunna hala upp en skadad besättningsman genom luckan. Men M hade (förstås...) inget sådant...
Jag är så jävla trött på den där tysken som du påstår säger allt och som du beundrar så mycket.
Ja, Madsen har erkänt styckning. Men han har inte sagt varför så vitt jag vet. Inte officiellt. Du ANTAR en massa. Vad som inte finns en chans att göra, har du ingen aning om. Du sitter och fabulerar så mycket att folk kanske t o m tror att du har rätt. Han har heller inte sagt varför han knivstack henne 15 ggr. Kanske för att han trodde det gjorde henne lättare? Och varför slängde han mobilerna.
Orka.
Citera
2017-11-10, 11:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Suck.
Åkturen i hemmabygget "Nautilus", en 18 meter lång ubåt, ingick i researcharbetet. Kim Wall är lika noggrann som nyfiken i sitt jobb, säger hennes vänner

https://www.expressen.se/kvallsposten/sista-timmarna-av-mysteriet-med-kim/

Sluta nu ropa efter källa hela tiden. Orka lägga upp samma källor hela tiden. Om du bemödade dig att läsa länkar som läggs upp och lägga dom på minnet så hade det varit bättre.

Det där är tryckt redan den 13 augusti, och sedan dess har det kommit fram att det inte stämmer. Intervjun och fotograferingen gjordes redan på eftermiddagen. Den där "vännen" till Kim var inte heller med.

Och egentligen spelar det ingen roll för sakfrågan om M erbjöd K turen redan i deras mailkonversation. Han kan ändå ha googlat på bilder av henne innan han erbjöd den, och hon borde ändå ha kollat om det var vanligt att han tog med sig journalister på intevju 1-1 i ubåten.
Citera
2017-11-10, 11:36
Medlem
Citat:
Det där är tryckt redan den 13 augusti, och sedan dess har det kommit fram att det inte stämmer. Intervjun och fotograferingen gjordes redan på eftermiddagen. Den där "vännen" till Kim var inte heller med.

Och egentligen spelar det ingen roll för sakfrågan om M erbjöd K turen redan i deras mailkonversation. Han kan ändå ha googlat på bilder av henne innan han erbjöd den, och hon borde ändå ha kollat om det var vanligt att han tog med sig journalister på intevju 1-1 i ubåten.
Nej, det gjorde den inte. Det var ett vittne som påstått att man sett Kim och Madsen vid hangaren. Men det var fel. Det var ett australiskt team man hade sett.
Nu lägger jag ner här. Du är för dum för att överhuvudtaget se något alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in