2017-11-10, 07:28
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Ja risken är nog överhängande att det inte är några större massor som hittat tillbaka till SD de senaste veckorna. En negativ trend brukar hänga i lite längre än 1,5 månader.

Sen lär inte Martin Kinnunens och Markus Wiechels hjärndöda besök i Syrien samt Pavel Gamovs ifrågasatta omdöme i Ryssland inte hjälpa till heller.

Jag gissar på en procentenhet ner till 16,9% i snitt på status.st i november.

Jag gissar på att ännu fler fått erfarenheter av mångkulturen och snittet på 25,9 i november. Men vi får vänta lite innan alla mätningar trillar in. Demoskräp börjar antar jag
2017-11-10, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag gissar på att ännu fler fått erfarenheter av mångkulturen och snittet på 25,9 i november. Men vi får vänta lite innan alla mätningar trillar in. Demoskräp börjar antar jag
Full redan 08:30? November-Demoskop kom ju för en vecka sen och har avhandlats grundligt. November-Novus kom samma dag. Nu återstår Sentio, Inizio, Sifo, YouGov och Ipsos - troligen i den ordningen.
2017-11-10, 08:57
Medlem
Månsans avatar
Nåt från Inizio på gång tycks det. Fyllde just i en lång jäkla undersökning med massa frågor om vad man tror om framtiden.

Muslimkaoset tilltar, det går käpprätt åt helvete samt SD 2018 är en sammanfattning av mina svar.
2017-11-10, 10:05
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
SD är tydligen nöjda att de sjunker. Nyss utmanade Jimmie tuffuffe på debatt då han inte ansåg att M räcker till. Personlighetsklyvning? Dags att lämna över rodret kanske.
http://www.friatider.se/kesson-om-tappet-till-m-bryr-mig-inte-vem-som-slutf-r-v-r-politik
2017-11-10, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
SD är tydligen nöjda att de sjunker. Nyss utmanade Jimmie tuffuffe på debatt då han inte ansåg att M räcker till. Personlighetsklyvning? Dags att lämna över rodret kanske.
http://www.friatider.se/kesson-om-tappet-till-m-bryr-mig-inte-vem-som-slutf-r-v-r-politik
Vad gör han!Han hadde de jätte bra så klantar han till det nu M är ocksä nyliberalt som C!.
2017-11-10, 10:29
Medlem
Förhoppningsvis så tror jag att detta bara är ett mistag eller något linknade och att han inte gör om det. Fan jag önskade att jag kunde skika det vi har skrivit här så han SD fattade hur de kan få mer väljare.
2017-11-10, 10:50
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw

Vi får ta det lite lugnt nu och inte dra alltför stora växlar på denna "nyhet". Självklart vill Jimmie Åkesson och andra i partiet att SD ska växa. Kom ihåg att det är Expressens folk som går ut med detta. Journalister har en förkärlek att skruva till olika uttalanden och utelämna en hel del i sin rapportering.

Så här uttryckte sig Åkesson: "Jag bryr mig inte om vem som genomför vår politik. Det viktiga är att vi kommer dit. Å andra sidan, ska vi få riktigt inflytande över politiken behöver vi förmodligen tvinga oss till det av egen kraft. Och det kan vi egentligen bara göra genom att bli så stora så att vi inte går att ignorera."

Är det inte lite märkligt att just den fetade, understrukna delen inte lyfts fram som ett citat på Expressen hemsida? Journalisterna väljer alltid att skriva så att det gynnar deras och tidningens agenda, i detta fallet Bonniersfärens liberala synsätt. Någon som är överraskad?
2017-11-10, 10:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Dagen PS refererar till en intervju med Åkesson från Expressen.

Dom lägger också till sin egen bild av det aktuella opinionsläget:
Citat:
För även om SD backat i opinionsmätningarna under höstmånaderna ligger man trots det nästan dubbelt så bra till just nu, jämfört med valet 2014 när man gick från 5,70 till 12,86 procent av rösterna.
http://www.dagensps.se/opinion/akesson-nara-att-sluta-har-jag-tankt-manga-ganger/

Så Dagens PS verkar inte heller lita på Sifo & deras löjliga 15%
2017-11-10, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Vi får ta det lite lugnt nu och inte dra alltför stora växlar på denna "nyhet". Självklart vill Jimmie Åkesson och andra i partiet att SD ska växa. Kom ihåg att det är Expressens folk som går ut med detta. Journalister har en förkärlek att skruva till olika uttalanden och utelämna en hel del i sin rapportering.

Så här uttryckte sig Åkesson: "Jag bryr mig inte om vem som genomför vår politik. Det viktiga är att vi kommer dit. Å andra sidan, ska vi få riktigt inflytande över politiken behöver vi förmodligen tvinga oss till det av egen kraft. Och det kan vi egentligen bara göra genom att bli så stora så att vi inte går att ignorera."

Är det inte lite märkligt att just den fetade, understrukna delen inte lyfts fram som ett citat på Expressen hemsida? Journalisterna väljer alltid att skriva så att det gynnar deras och tidningens agenda, i detta fallet Bonniersfärens liberala synsätt. Någon som är överraskad?
Jag såg inte det. Du har nog rätt.
2017-11-10, 11:00
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Full redan 08:30? November-Demoskop kom ju för en vecka sen och har avhandlats grundligt. November-Novus kom samma dag. Nu återstår Sentio, Inizio, Sifo, YouGov och Ipsos - troligen i den ordningen.

Har du nån kännedom, Crispy, om vad tusan som hänt (händer) med "fina gamla" Skop ? De dyker upp med någon opinionsmätning lite då och då, ca var fjärde, sjätte eller åttonde månad... Finns detta "anrika" opinionsinstitut överhuvudtaget kvar? I så fall, varför levererar de partipolitiska opinionsmätningar så random? Nya ägare eller inga kunder?
Senast redigerad av Smoothman 2017-11-10 kl. 11:29. Anledning: Tillägg
2017-11-10, 11:09
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dagen PS refererar till en intervju med Åkesson från Expressen.

Dom lägger också till sin egen bild av det aktuella opinionsläget:

http://www.dagensps.se/opinion/akesson-nara-att-sluta-har-jag-tankt-manga-ganger/

Så Dagens PS verkar inte heller lita på Sifo & deras löjliga 15%

(Min fetning)

Man måste onekligen vara mycket verklighetsfrånvänd eller lida av någon form av mentalt handikapp om man tar Sifos 15-procentenheter på allvar.
2017-11-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Har du nån kännedom, Crispy, om vad tusan som hänt (händer) med "fina gamla" Skop ? De dyker upp med någon opinionsmätning lite då och då, ca var fjärde, sjätte eller åttonde månad... Finns detta "anrika" opinionsinstitut överhuvudtaget kvar? I så fall, varför levererar de partipolitiska opinionsmätningar så random? Nya ägare eller inga kunder?
Googlade lite och fann att de gick i konkurs 2012, och att de före konkursen hade två olika bolag där det ena beställde undersökningar av det andra för att få det att se ut som att de hade kunder. De återuppstod 2013, gick i konkurs igen 2016 och återuppstod samma år.

Det verkar som att deras existens är en enda stor glappkontakt som hänger på att de får ett större uppdrag av någon myndighet el dyl som de kan leva på ett tag. Väljarbarometrarna verkar ha varit gratisjobb i marknadsföringssyfte. Man kan nog räkna bort dem för gott...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in