2017-11-09, 20:07
Medlem
sonicyouthzs avatar
Hej
Det Är någon horunge som trakasserar min bil när jag inte är närvarande. Vill skaffa en kamera som kan under alla tider på dygnet filma som jag senare kan titta på. Billigare ju bättre
Citera
2017-11-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicyouthz
Hej
Det Är någon horunge som trakasserar min bil när jag inte är närvarande. Vill skaffa en kamera som kan under alla tider på dygnet filma som jag senare kan titta på. Billigare ju bättre

Vilket inte är tillåtet om den är riktad mot allmän plats. Du kan råka värre ute än horungen.
Citera
2017-11-09, 20:12
Medlem
sonicyouthzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Vilket inte är tillåtet om den är riktad mot allmän plats. Du kan råka värre ute än horungen.
Den kommer inte visas och döljas väl. Vill endast veta vem det är. Upptäckte precis en kniv liggandes på huven. Så horungen måste identifieras
Citera
2017-11-09, 20:28
Medlem
Finns det inte dashcams som är rörelseaktiverade? Dom drar visserligen en del ström men koppla den till ett extra batteri du har i bakluckan så slipper du batteritorsk.
Citera
2017-11-09, 20:29
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicyouthz
Den kommer inte visas och döljas väl. Vill endast veta vem det är. Upptäckte precis en kniv liggandes på huven. Så horungen måste identifieras

Förstår att det är trist men ska du använda filmen som bevis så kommer du ju lika väl åka dit då.
Citera
2017-11-09, 20:41
Medlem
sonicyouthzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Förstår att det är trist men ska du använda filmen som bevis så kommer du ju lika väl åka dit då.
Nej. Ska själv se filmen. Sen ska den slängas så fort jag ser vem det är. Det har gått för långt nu med en kniv på huven.
Citera
2017-11-09, 21:32
Medlem
S.O.Stolps avatar
Om vi släpper det moraliska/lagliga så kanske en Asgari 720PRO . Då får du kamera med en avancerad CMOS-sensor. Det ger dig en högupplöst bild på 1280x720 pixlar. Asgari 720PRO kommer även med ett vidvinkelobjektiv som ger dig 70 graders betraktningsvinkel. Detta gör det enkelt att övervaka både stora och små ytor.

Asgari 720PRO har en avancerad rörelsedetektor och givetvis mörkerseende.

Blott 1 799 kr.
Citera
2017-11-09, 22:05
Medlem
Zer0Shits avatar
Åtelkamera?
Citera
2017-11-11, 19:21
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Åtelkamera?
Rätt svar.
Citera
2017-11-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Om vi släpper det moraliska/lagliga så kanske en Asgari 720PRO . Då får du kamera med en avancerad CMOS-sensor. Det ger dig en högupplöst bild på 1280x720 pixlar. Asgari 720PRO kommer även med ett vidvinkelobjektiv som ger dig 70 graders betraktningsvinkel. Detta gör det enkelt att övervaka både stora och små ytor.

Blott 1 799 kr.

Bevisföringen blir ändå ett problem, man måste ha tillstånd även för en åtelkamera, utan tillstånd, inget bevisvärde, och egna böter.
Här satte vi upp Ceres Compact 200W LED-armaturer, ljust som på dagen på parkeringen, har inte haft några problem sedan de kom på plats..
Citera
2017-11-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp

Blott 1 799 kr.

har man ett sådant åbäke i bilen så syns det. det innebär att avskummet som vandaliserar bilen kommer se den och slå sönder rutan för att ta den. Då går TS back på självrisk för rutan, 1800 för det odiskreta monstret till kamera.
Citera
2017-11-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gouaold
Bevisföringen blir ändå ett problem, man måste ha tillstånd även för en åtelkamera, utan tillstånd, inget bevisvärde, och egna böter.
Här satte vi upp Ceres Compact 200W LED-armaturer, ljust som på dagen på parkeringen, har inte haft några problem sedan de kom på plats..

dashcam, ialla fall riktad framåt och bakåt (2st?). sedan får han samla på sig kuk och konfrontera den som gör det med bilderna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in