Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Nej, inte jag heller (att han kastat den är bara en av flera möjliga hypoteser). - "Fogsvansen" har levt kvar sedan häktningsförhandlingarna och PM har också bekräftat att han använt en såg med orange handtag på ubåten. PM fick se en bild med en fogsvans med svart-orange handtag och menade att han använt sågen men sedan hängt tillbaka den i sin verkstad. Åklagaren hävdade att man varken vid husrannsakan i bostaden eller i verkstaden funnit just den sågen; däremot järnsågar. - Härtill kommer vittnet som sett PM vandra i väg till ubåten med en fogsvans med orange handtag; ett vittne försvaret menade var fientligt sinnat.
Han kanske har haft två sågar ombord: en fogsvans och en metallsåg; kastat bägge men bara en återfunnits? - Det finns flera alternativ och officiellt har efter vad jag förstår ingenting sagts om vilken typ av såg man hittat - varför en bågfil inte kan uteslutas.
Trevligt med en som kan hålla reda på saker och ting, som sågar till exempel jag tror till och med att du (och några få till) inser varför det är viktigt.
Det kommer att ligga honom i fatet om han hävdar att han burit tillbaka sågen,fogsvansen, om det sedan var den som hittades på botten.
Jag tror sågen är en av många viktiga pusselbitar om man ska ha det till mord och inte bara låta det bli griftefridsbrott.