2017-11-07, 21:43
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Hoppas du är ironisk.
Som tur är ganska ovanlig kommentar i de flesta sammanhang.
Haha nej det är rätt normalt, grabbar emellan. Lite ovanligare att använda sånt språk i "fina salonger" dock. Men helt harmlöst
Citera
2017-11-07, 21:45
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Hoppas du är ironisk.

Nej. Moralpaniken har spårat ur. Iofs visar det att medierna inte har några riktiga incidenter att komma med längre.
Citera
2017-11-07, 22:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Och problemet är?

Att det inte hänt tidigare. Med denna häxjakt kommer liksom mediabossar bli väldigt försiktiga med detta med PK, de trodde liksom de var skyddade men icke.
Citera
2017-11-07, 23:05
Medlem
Citat:
What? Inte alls normalt. Du måste ha ett obskyrt umgänge.

Såvida man inte är pingstvän skulle jag säga sånt snack är en helt normal företeelse.
Citera
2017-11-07, 23:55
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Hoppas du är ironisk.

Helt klart normalt. Många i min krets använder ordet hora istället för tjej. "Kolla vilken snygg hora".
Citera
2017-11-08, 02:18
Medlem
Undrar lite hur dessa #metoo-primadonnor hade klarat sig i t.ex. bygg- eller restaurangbranschen?
Citera
2017-11-08, 02:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Helt klart normalt. Många i min krets använder ordet hora istället för tjej. "Kolla vilken snygg hora".
Utlänningar som kollar på Svenska tjejer förmodar jag?
Citera
2017-11-08, 02:59
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Utlänningar som kollar på Svenska tjejer förmodar jag?

Arier
Citera
2017-11-08, 05:32
Medlem
Eh....Om inte kommentaren fälls när bröst-individen kan höra så är det i min värld inte ens ett grovt skämt. Vad är problemet?

7 mån mörker och nu vill vi förbjuda humor också.....Skjut mig!
Citera
2017-11-08, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Att det inte hänt tidigare. Med denna häxjakt kommer liksom mediabossar bli väldigt försiktiga med detta med PK, de trodde liksom de var skyddade men icke.

Exakt och inte en dag för sent. Vänstermedia faller ihop fort nu. Ett normalt beteende/policies på de flesta företag har man sedan många år, först nu tvingas MSM införa dem.
Citera
2017-11-08, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Eh....Om inte kommentaren fälls när bröst-individen kan höra så är det i min värld inte ens ett grovt skämt. Vad är problemet?

Den subtila skillnaden är vetskapen om att bröstkvinnan inte skulle uppskatta skämtet från personen ifråga, ja då är det inte ok. Humor beror mycket på vem kommentaren kommer ifrån, är det Hagamannen eller Soran Ismail som säger det inför vänner till kvinnan så undrar jag om många skrattar?

Om det är en person som kvinnan gillar för personens lite oskyldiga sexistiska humor men i övrigt trevlig, ja då skulle hon nog inte bry sig.

Jag tror inte det finns någon, varken man eller kvinna, som tycker det är ok att någon person man inte gillar driver och skämtar om ens person inför andra.
Senast redigerad av PJ9 2017-11-08 kl. 07:54.
Citera
2017-11-08, 09:20
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Haha nej det är rätt normalt, grabbar emellan. Lite ovanligare att använda sånt språk i "fina salonger" dock. Men helt harmlöst

Grabbar emellan, hemma och privat kanske, inte om en kollega när man är på jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Nej. Moralpaniken har spårat ur. Iofs visar det att medierna inte har några riktiga incidenter att komma med längre.

Nej, det här är bra och nyttigt att det kommer ut. Man ska vara skyddad från kränkningar på ens arbetsplats.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Såvida man inte är pingstvän skulle jag säga sånt snack är en helt normal företeelse.

Nej, det är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av dandyline

Att du öppet sitter och erkänner hur skadade ni är ser jag nästan som humoristiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Siix

Det är en kollega det handlar om. Brukar du säga så till dina kollegor om andra kollegor på jobbet med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in