2017-11-06, 13:07
Medlem
JPMorgandonators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Det här borde skickas vidare till tv-kanaler och tidningar i Kosovo. Hans(föreningens ordförande) politiska karriär och förtroende i byn/landet skulle garanterat raseras
Alla vi som gör/gjort affärer där och i liknande kulturer vet att det faktiskt är precis tvärtom.
Citera
2017-11-06, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Alla vi som gör/gjort affärer där och i liknande kulturer vet att det faktiskt är precis tvärtom.

Nja inte om det visar sig att han varit en bedragare. Hans förmögna släkting lär också ta skada av uppgifterna. Tippar på att nyheten får några sekunder i tv-rutan och adjöss till den politiska karriären för bedragaren.
Citera
2017-11-06, 14:51
Medlem
Citat:
Nja inte om det visar sig att han varit en bedragare. Hans förmögna släkting lär också ta skada av uppgifterna. Tippar på att nyheten får några sekunder i tv-rutan och adjöss till den politiska karriären för bedragaren.
Tveksamt. Tror snarare det vinklas till att han varit VD för ett stort fastighetsbolag i Sverige och tvingats bort därifrån av snåla hyresgäster som motsatte sig att han ville renovera upp rucklet till modern standard.
Citera
2017-11-06, 16:48
Medlem
klempos avatar
Citat:

Haha tror du verkligen att det finns albansk Robërdonë Aschbërg .

Sluta vara så naiv och googla lite om Kosovo.
Citera
2017-11-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
http://hotpot.se/hsb-stamma-narvaro.htm

Kan det låga närvarotalen bero på att styrelsemedlemmar hotade och motade bort bostadsrättsinnehavare som ville delta?
Citera
2017-11-07, 00:03
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Kan det låga närvarotalen bero på att styrelsemedlemmar hotade och motade bort bostadsrättsinnehavare som ville delta?
Med 152 miljoner på handen så har man ju möjlighet att köpa bort dem som ser vad som pågår också. Kanske många av dem som sålt på sistone visste vad som skulle ske och hade fått bra betalt för att hålla tyst.
(Ed. Ser nu att du skrev ”motade” också)
Senast redigerad av fermion 2017-11-07 kl. 00:06.
Citera
2017-11-07, 04:59
Medlem
Sabit har redan fått utrymme i media därnere.
Efter en Google translate står det ganska klart att han kan fortsätta leva som en kung där.

Han blir väl bara en hjälte när han tar miljoner från Sverige och placerar det i hemlandet.

Sabit Pacolli REAGERAR EFTER de svenska tidningarna REJECTS Till hans bedrägeri anklagelser

Insajderi
INSAJDERI
05.11.2017 14:11
Sabit Pacolli reagerar efter den svenska tidningen tvivel på honom för bedrägeri
Affärsman Sabit Pacolli reagerade efter ett långt forskningspapper i en svensk tidning, som skrev om jonglering av miljontals kosovoer med gamla bostadsrenoveringar.

I en reaktion på Facebooks sociala nätverk sa Pacolli att han inte missbrukade någon euro förrän han sa att sanningen snart skulle komma ut.

"Det är en falsk artikel," sade Pacolli, i ett videosvar till FB.

"Aldrig i mitt liv har jag begått brott eller har lurat någon. De som känner mig vem jag är. Det är falska nyheter. Mycket snart har sanningen kommit till det här fallet, säger han.

Enligt den svenska tidningen hade Pacolli som ordförande i föreningen lånat för att göra bostadsrenoveringar, onödiga och oanvändbara konstruktioner.

I den svenska tidningen står det vidare att Pacolli sålunda har satt i skuld många svenska invånare som inte har varit medvetna om att föreningens ansvar för underhåll av byggnader har lånat för att göra onödiga renoveringar, skriver Gazeta Express.

Sabit Pacolli har dock förnekat allt detta, säger sanningen kommer ut mycket snabbt.

"Dessa dagar i olika medier cirkulerar en falsk nyhet som jag har missbrukat fonden i föreningen som jag är president för. Sabit Pacolli i det svenska brottsregistret är rent som mycket. Jag känner mig själv, min karaktär och den roll jag har haft. Jag har aldrig ens missbrukat 10 euro i budgeten eftersom jag var så utbildad. Sanningen kommer snart att komma ut, och min advokat förbereder en rättegång för varje man som har räknat ut för mig ", svarade Pacolli på FB.

"Sabit Pacolli har aldrig handlat i strid med lagen. Varken i Sverige eller i min hemstad. Jag tackar alla de medborgare och vänner som har stöttat mig och stött mig i dessa svåra stunder för mig och min familj ", tillade han.”
Citera
2017-11-07, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tfmstr
Sabit har redan fått utrymme i media därnere.
Efter en Google translate står det ganska klart att han kan fortsätta leva som en kung där.

Han blir väl bara en hjälte när han tar miljoner från Sverige och placerar det i hemlandet.

Sabit Pacolli REAGERAR EFTER de svenska tidningarna REJECTS Till hans bedrägeri anklagelser

Insajderi
INSAJDERI
05.11.2017 14:11
Sabit Pacolli reagerar efter den svenska tidningen tvivel på honom för bedrägeri
Affärsman Sabit Pacolli reagerade efter ett långt forskningspapper i en svensk tidning, som skrev om jonglering av miljontals kosovoer med gamla bostadsrenoveringar.

I en reaktion på Facebooks sociala nätverk sa Pacolli att han inte missbrukade någon euro förrän han sa att sanningen snart skulle komma ut.

"Det är en falsk artikel," sade Pacolli, i ett videosvar till FB.

"Aldrig i mitt liv har jag begått brott eller har lurat någon. De som känner mig vem jag är. Det är falska nyheter. Mycket snart har sanningen kommit till det här fallet, säger han.

Enligt den svenska tidningen hade Pacolli som ordförande i föreningen lånat för att göra bostadsrenoveringar, onödiga och oanvändbara konstruktioner.

I den svenska tidningen står det vidare att Pacolli sålunda har satt i skuld många svenska invånare som inte har varit medvetna om att föreningens ansvar för underhåll av byggnader har lånat för att göra onödiga renoveringar, skriver Gazeta Express.

Sabit Pacolli har dock förnekat allt detta, säger sanningen kommer ut mycket snabbt.

"Dessa dagar i olika medier cirkulerar en falsk nyhet som jag har missbrukat fonden i föreningen som jag är president för. Sabit Pacolli i det svenska brottsregistret är rent som mycket. Jag känner mig själv, min karaktär och den roll jag har haft. Jag har aldrig ens missbrukat 10 euro i budgeten eftersom jag var så utbildad. Sanningen kommer snart att komma ut, och min advokat förbereder en rättegång för varje man som har räknat ut för mig ", svarade Pacolli på FB.

"Sabit Pacolli har aldrig handlat i strid med lagen. Varken i Sverige eller i min hemstad. Jag tackar alla de medborgare och vänner som har stöttat mig och stött mig i dessa svåra stunder för mig och min familj ", tillade han.”

Bra research, givetvis tycker han att han är oskyldig och har rätt till allas pengar i föreningen lol.
Citera
2017-11-07, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
HSB representanten i styrelsen har följande meritförteckning på Linkedin.

https://www.linkedin.com/in/arben-shala-26321b6b/?ppe=1

Kunskaperna i konflikthantering lär ju komma väl till hands nu.

Lite förvånad. Trodde att en representant från HSB var någon anställd av HSB som var utbildad ekonom/jurist/byggnadsingenjör. Det verkar ju mer vara något i stil med en verkstadsgubbe som har gått lite fackkurser och sedan blivit fackombud.
Bedragaren/juicefabrikanten är, liksom HSB-representanten, tydligen kosovoalban, vilket framgår av den länkade, ganska illa skrivna Linkedin-presentationen. Sen var det porttelefonföretaget. Vilka andra inblandade har gemensamt hemspråk? Hur fördelas bytet? Oerhört intressant tråd.
Citera
2017-11-07, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevapnadtjockis1
Hahah om har ju snott sidan rakt av från ett företag i Indien som heter Webexpterz.
Klickar man på facebooklänken på Papoonordic kommer man till denna sidan:
https://www.facebook.com/WebApplicationDevelopmentServices/?hc_ref=ARR9w-0XUb1XuIKxoR6IzZLMv-1JXGsRaz9knqehvC7zXI7Nn0J8npb48iOdrrWoRWY&fref=nf

Offerten andans Googletranslate. Blir svårt för styrelsen att kunna förklara hur de tänkte.
Hur kul som helst. Sånt här fanns inte på nittitalet, när min BRF fick lov att höja avgiften, då fasadputsen, som var mindre än tio år gammal, började trilla av. HSB-representanten gjorde en ganska slät figur imför mötet, men kom undan med att han skulle utreda. Innan någon redovisning förelåg hade vi lämnat lgh och orten av andra orsaker. Så fubbikar fanns naturligtvis då också. Den gemensamma nämnaren är, som påpekats tidigare, HSB.
Citera
2017-11-07, 08:37
Medlem
tomyhockeys avatar
kan kunga familjen pacolli från kosovo vara inblandad även i den här så kallade seabaseed misstänkt härva.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5766360

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=6810285
Citera
2017-11-07, 10:05
Medlem
HBOLLs avatar
Hoppas nu inte pengarna gått till finansiering av terrorister tänker då på islamister tex byggandet av moskéer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in