2017-11-04, 23:25
Medlem
SkoterFreaks avatar
Tja!

Känner att det är dags för att skaffa en ny gitarr nu men vet inte riktigt vad jag ska köpa. Är ute efter en gitarr som jag kan få ett riktigt skönt grunge-sound på, vill gärna även att den ska ha en rätt så frän look. Gitarren ska helst inte kosta jättemycket men är redo att betala upp till ca 7.000 kr.

Tack på förhand!
Citera
2017-11-04, 23:37
Medlem
Kör Fender Jaguar eller Mustang. Eller varför inte tjacka den Cobanianska hybriden Jagstang.
Citera
2017-11-05, 00:42
Medlem
Beggad fender Jaguar känns väl helt rätt?
Citera
2017-11-05, 09:12
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Beggad fender Jaguar känns väl helt rätt?
För att Kurt Cobain hade en, eller vad är anledningen?

Fender Jazzmaster är bra alternativ, eller en telecaster. Eller varför inte en Squier J Mascis Jazzmaster Electric Guitar Vintage White. Billigast kommer man undan med en Squier Jaguar. Nu räcker det iofs inte bara med en elgitarr, man behöver förstärkare och effektpedaler med. Men någonstans måste man ju börja.
Citera
2017-11-05, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
För att Kurt Cobain hade en, eller vad är anledningen?

Fender Jazzmaster är bra alternativ, eller en telecaster. Eller varför inte en Squier J Mascis Jazzmaster Electric Guitar Vintage White. Billigast kommer man undan med en Squier Jaguar. Nu räcker det iofs inte bara med en elgitarr, man behöver förstärkare och effektpedaler med. Men någonstans måste man ju börja.

Delvis därför måste jag erkänna, men samtidigt är det (för mig) få gitarrer som skriker lika mycket
grunge som en heavy relic jagga med rosewoodhals
Citera
2017-11-05, 12:42
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Delvis därför måste jag erkänna, men samtidigt är det (för mig) få gitarrer som skriker lika mycket
grunge som en heavy relic jagga med rosewoodhals

Har du möjlighet ska du testa en Fender Jazzmaster. Jag ägde en gång i tiden en mycket speciell sådan och ångrar att jag sålde den. Den är mycket pedal-kompatibel med sina P90-mickar som är grymt roliga att experimentera med. Den har dessutom "floating tremolo" vilket är ett annorlunda svajarmssystem som används mycket inom shoegaze. Grunge kan jag tyvärr ingenting om, men jag utgår från att genrerna mer eller mindre är besläktade med varandra.
Citera
2017-11-08, 17:37
Medlem
En fender telecaster lätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här