2017-11-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Jag tror inte det. Men jag tror däremot att SD kan norpa till sig väljare av S om de gör det jag skrev förut.
Hoppas att SD läser denna tråd och gör det mästa vi säger.

Är helt övertygad om, det finns absolut plats i Sverige för ett nytt parti, med hård politik.

Den negern araben eller hazaren som oberoende på vilket sätt han kommit hit, skall inom 2 år försörja sig själv.
Efter två år halveras alla bidrag, och det betyder allt, från soc, barnbidrag, ja allting!
Negern och araben som då ej klarar sig skall erbjudas bostad i militärtält på Gotska Sandön, med endast kall gröt till mat!
Givetvis skall alla kriminella negrer och araber möta exakt samma öde!
Senast redigerad av Hultabultan 2017-11-05 kl. 00:27.
2017-11-05, 00:30
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jag har varit oerhört pessimistisk senaste tiden rörande sds framtida siffror i opinionen. Har fått för mig att Kristerssons intåg var dödsstöten och att vi nu är på väg rakt nerför. Men just denna dag fick jag en nära in på religiös känsla, tror fanimej att sd har en chans ändå.

Bara senaste dagarna har något märkligt hänt, svårt att sätta ord på det men...ett uppvaknande, en tillnyktring, luften är lättare att andas, ett halleluja moment helt enkelt. Måhända beror det på me-too, Göran Perssons "hyllning" av Jimpan, Grotescos musikal, Svts Tvärvändning eller till och med Kristerssons mjuka framtoning.

Fan vet bröder och systrar men vi kan kanske fortfarande bli största parti ändå, liket lever!!

Edit: En majoritet av befolkningen i detta rike kommer snart att förstå att de blivit förda bakom ljuset. Dvs att alla har agerat helt åt helvete, förutom ett parti.

Känns lite märkligt att läsa din kommentar eftersom jag har haft samma känsla senaste dagarna som du. Det är förbaskat svårt att peka på exakt vad det är, men nåt håller på att hända; en "tillnyktring" som du skriver. Nåt är det som håller på att ske i alla fall... t o m löjeväckande pajasinstitutet Demoskop höjer SD:s siffror med tre procentenheter... den såg man inte komma.

Och i går träffade man VVS-killen som ska göra ett jobb i huset, han spyr då sin galla helt öppet över hela sjuklövern och hoppas att de kommer att "fara åt helvete" i nästa års val efter allt de ställt till med. Därefter kommer elektrikern, som är fly förbannad på "arabiseringen och afrikaniseringen" av Sverige och halva Europa och pratar väl om SD... Mot kvällen ringer en god vän som varit moderat mer än halva sitt liv och nu på allvar börjar tvivla på moderaternas vilja att ens försöka fixa migrations- och integrationskaoset; och att moderaterna aldrig kommer att kunna genomföra det de säger sig vilja göra så länge de väljer att ingå i regering med flyktingvurmarna C och L. Han säger nu att det inte finns några vettiga alternativ till SD.

En del vaknar sent.. förbannat sent. Att ett uppvaknande sker och kommer att fortsätta ske är oundvikligt så länge läget ser ut som det gör i Sverige nu. Skjutningar, grov kriminalitet, otrygghet, kvinnor som inte vågar gå ut alltför sent på kvällen... en invandring och anhöriginvandring som fortfarande ligger på mycket höga nivåer. Sjukvårdskris, skolkris, poliskris... fattigpensionärer som bara blir fler... listan är lång. Mycket lång.

Med 10 månader kvar till valet kan detta mycket väl gå vägen för SD. De senaste dagarnas privata erfarenheter visar att mörkertalet när det gäller SD i opinionen måste vara långt mycket större än vad många av oss ens kunde ana...
2017-11-05, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Är helt övertygad om, det finns absolut plats i Sverige för ett nytt parti, med hård politik.

Den negern araben eller hazaren som oberoende på vilket sätt han kommit hit, skall inom 2 år försörja sig själv.
Efter två år halveras alla bidrag, och det betyder allt, från soc, barnbidrag, ja allting!
Negern och araben som då ej klarar sig skall erbjudas bostad i militärtält på Gotska Sandön, med endast kall gröt till mat!
Givetvis skall alla kriminella negrer och araber möta exakt samma öde!
Skulle vara kul och se men frågan är om media skulle försöka tysta ner ett sådant parti. Och sen vilka ska den ta röster från? Socialdemokraternas väljare skulle de knappast kunna ta från om de var en rik kapitalist. De ända partiet som kan väljare från S idag som inte är PK är SD. Sen så SD väljare är nog svåra att ta från för de har redan väljt SD och de man kannse skulle kunna ha tagit har sprignt till M nu. Däremor kannse M. Men då får de vänta tills precis innan valet för nu har vissa inbaldat sig att M är hårdare med "Tuffe Uffe".
2017-11-05, 00:59
Medlem
Citat:
Skulle vara kul och se men frågan är om media skulle försöka tysta ner ett sådant parti. Och sen vilka ska den ta röster från? Socialdemokraternas väljare skulle de knappast kunna ta från om de var en rik kapitalist. De ända partiet som kan väljare från S idag som inte är PK är SD. Sen så SD väljare är nog svåra att ta från för de har redan väljt SD och de man kannse skulle kunna ha tagit har sprignt till M nu. Däremor kannse M. Men då får de vänta tills precis innan valet för nu har vissa inbaldat sig att M är hårdare med "Tuffe Uffe".

Problemet eller förklaringen är däremot att det finns idag plats för ett sådant parti.

Jag skulle liksom du bli oerhört förvånad hur SD skulle hantera ett parti, som skulle välkomna alla flyktingar, men bara om dessa kan betala för sig.
Det finns så många nyrika i Sverige, så det vore mycket underligt ifall inte någon av dessa vill testa sina politiska möjligheter?
Ingen svarting, neger, arab eller hazar skulle få ett enda öre i bidrag från staten.

Vet av egen mångfaldig erfarenhet, att en utlänning som kan perfekt engelska, är direkt anställningsbar på den svenska arbetsmarknaden, utan att kunna ett enda ord på svenska..
Senast redigerad av Hultabultan 2017-11-05 kl. 01:39.
2017-11-05, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Att lägenhetspriserna hamnar under 90 000 kr per kvadratmeter bör ingen se som något negativt.
Låt priserna rasa. Se din lägenhet som en pant. Rasar värdet på den så rasar ju priset även på din nästa lägenhet. Skatteverket missar lite reavinstpengar, det är allt.

Det är inte riktigt sant. Man förlorar också möjligheten att finansiera ny bil eller renoveringar genom att höja bolånet. Dessutom har ju folk utnyttjat värdeuppgången på tidigare bostad för att kunna betala kontantinsatsen på en mycket större och finare.

Det räcker egentligen med att priserna står still en längre stund så måste man börja amortera för att ha råd att flytta om man vill ha likvärdigt boende nästa gång. Nu har vi ju amorteringskrav så just det är väl inget problem men möjligheterna att göra bostadskarriär begränsas rejält om det inte längre finns någon värdetillväxt som kan utnyttjas för att skaffa fram större kontantinsats till nästa boende.

Nu har jag inte mycket bolån själv så personligen är jag rätt säker på att jag skulle tjäna på en 50%-ig prisnedgång men det gäller inte generellt.
2017-11-05, 08:57
Medlem
Den allt mer kufiske Sjöström på Novus har nu inlett ett samarbete med Omni, dit "Svensk väljaropinion" nu har flyttat efter att SVT börjat köpa Novusmätningar och därmed inte behöver någon poll-of-polls längre.

Troligen vill han hämnas på TV4 för att de ville byta Novus mot en poll-of-polls från Göteborgs universitet för att spara pengar, och han vill minsann vara poll-of-poll-gudfader så nu återupplivas alltså Svensk väljaropinion, det mest irrelevanta av P-o-P-alternativen TV4, Dagens Samhälle och Omni.

Eftersom han är en telefonmätare som hatar webbpaneler (bespara oss trötta teorier om att han hatar dem för att SD får mer där – han var först bland telefoninstituten med att uppfinna en specialmetod som lyfter SD – nej, hans personliga korståg handlar om en dogmatisk besatthet av telefonmätningarnas förmenta överlägsenhet) så har han nu uteslutit DN/Ipsos, så nu är det bara Novus, Sifo och Demoskop som får vara med. Det roliga är att Sifo också har börjat komplettera med webbpanel, så egentligen borde bara Novus och Demoskop ha fått vara med, men vad som är ännu roligare är att även Demoskop har börjat komplettera med webbpanel, och det skedde alldeles nyss utan Sjöströms vetskap, precis när han förberedde premiären för sin nygamla poll-of-polls!

Detta ledde till följande ansträngda meningsutbyte på Twitter mellan Torbjörn Sjöström (TS) och Peter Santesson (PS) från Demoskop:

Senast redigerad av CrispyKreem 2017-11-05 kl. 09:05.
2017-11-05, 11:30
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Den allt mer kufiske Sjöström på Novus har nu inlett ett samarbete med Omni, dit "Svensk väljaropinion" nu har flyttat efter att SVT börjat köpa Novusmätningar och därmed inte behöver någon poll-of-polls längre.

Troligen vill han hämnas på TV4 för att de ville byta Novus mot en poll-of-polls från Göteborgs universitet för att spara pengar, och han vill minsann vara poll-of-poll-gudfader så nu återupplivas alltså Svensk väljaropinion, det mest irrelevanta av P-o-P-alternativen TV4, Dagens Samhälle och Omni.

Eftersom han är en telefonmätare som hatar webbpaneler (bespara oss trötta teorier om att han hatar dem för att SD får mer där – han var först bland telefoninstituten med att uppfinna en specialmetod som lyfter SD – nej, hans personliga korståg handlar om en dogmatisk besatthet av telefonmätningarnas förmenta överlägsenhet) så har han nu uteslutit DN/Ipsos, så nu är det bara Novus, Sifo och Demoskop som får vara med. Det roliga är att Sifo också har börjat komplettera med webbpanel, så egentligen borde bara Novus och Demoskop ha fått vara med, men vad som är ännu roligare är att även Demoskop har börjat komplettera med webbpanel, och det skedde alldeles nyss utan Sjöströms vetskap, precis när han förberedde premiären för sin nygamla poll-of-polls!

Detta ledde till följande ansträngda meningsutbyte på Twitter mellan Torbjörn Sjöström (TS) och Peter Santesson (PS) från Demoskop:

(Min fetning)

Intressant. Mycket intressant. Inte ens högsta hönsen hos opinionsinstituten är ense om vilken mätmetod som är bäst. Och sedan vill de få oss vanliga dödliga att tro på just deras siffror och att de minsann vet hur opinionen ligger till... Meningsutbytet mellan Torbjörn Sjöström och Peter Santesson blir fanimej humor på låg nivå och visar med all önskvärd tydlighet vilka fjantar vi har att göra med här. Clownerna på Novus kastar skit på pajasinstitutet Demoskop, och Demoskop känner sig nödgade att försvara sig mot idioterna på det första institutet... Dårens väg är alltid rätt i hans egna ögon... Jösses!
Senast redigerad av Smoothman 2017-11-05 kl. 12:13. Anledning: Korrigering
2017-11-05, 13:34
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jag har varit oerhört pessimistisk senaste tiden rörande sds framtida siffror i opinionen. Har fått för mig att Kristerssons intåg var dödsstöten och att vi nu är på väg rakt nerför. Men just denna dag fick jag en nära in på religiös känsla, tror fanimej att sd har en chans ändå.

Bara senaste dagarna har något märkligt hänt, svårt att sätta ord på det men...ett uppvaknande, en tillnyktring, luften är lättare att andas, ett halleluja moment helt enkelt. Måhända beror det på me-too, Göran Perssons "hyllning" av Jimpan, Grotescos musikal, Svts Tvärvändning eller till och med Kristerssons mjuka framtoning.

Fan vet bröder och systrar men vi kan kanske fortfarande bli största parti ändå, liket lever!!

Edit: En majoritet av befolkningen i detta rike kommer snart att förstå att de blivit förda bakom ljuset. Dvs att alla har agerat helt åt helvete, förutom ett parti.
Att SD bör bli största parti är tämligen självklart,för SD har inte fallit utan eventuellt har tillväxten minskat,så räkna minst med att man ligger minst lite över Yougov-sentios siffror. Att S kan göra annat än att falla i verkligheten är omöjligt så givetvis blir SD störst. Men frågan är om det räcker att vara störst?
2017-11-05, 14:23
Medlem
Jag var på internet och surfade på datorn idag. Det första som kom upp innan jag ena han och söka var en bild på Ulf Kristerson och runriken löd någontin liknande det här. M går kraftigt uppåt och SD rasar!. Sen så klikade jag på den och då atod det hur mycket M och S har och hur mycket de har gått upp. Sen så stod de hur mycket SD hadde tappat men inte hur mycket de hadde.
2017-11-05, 15:21
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
(Min fetning)

Intressant. Mycket intressant. Inte ens högsta hönsen hos opinionsinstituten är ense om vilken mätmetod som är bäst. Och sedan vill de få oss vanliga dödliga att tro på just deras siffror och att de minsann vet hur opinionen ligger till... Meningsutbytet mellan Torbjörn Sjöström och Peter Santesson blir fanimej humor på låg nivå och visar med all önskvärd tydlighet vilka fjantar vi har att göra med här. Clownerna på Novus kastar skit på pajasinstitutet Demoskop, och Demoskop känner sig nödgade att försvara sig mot idioterna på det första institutet... Dårens väg är alltid rätt i hans egna ögon... Jösses!

Vilka pajaser, mätningarna av SD ser ut som karbonkopior. Enda avvikelserna är att Demoskop har prickat in SD i riksdagsvalet något bättre, samt att Novus har gett SD något högre resultat de senaste två åren.

https://minfil.org/raJcR7cfb7/Diagram_Demoskop_Novus.png
2017-11-05, 16:42
Medlem
Hur ser novus mätningen på SD ut? jag har försökt hittat den men inte lyckats.
2017-11-05, 16:52
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Hur ser novus mätningen på SD ut? jag har försökt hittat den men inte lyckats.

Novus novembermätning har inte kommit än, vad jag känner till?
I oktobermätningen fick de 17,5% hos Novus.

http://novus.se/valjaropinionen/svtnovus-valjarbarometer/2017-2/novussvt-oktober-avvaktande-lage/

Poll of polls (ett enda stort skämt) :

http://novus.se/valjaropinionen/novus-poll-of-polls/novus-svensk-valjaropinion-oktober-2017/
Senast redigerad av Smoothman 2017-11-05 kl. 16:56. Anledning: Rättelse

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in