Citat:
Ursprungligen postat av
S.Kandal
Jag har varit oerhört pessimistisk senaste tiden rörande sds framtida siffror i opinionen. Har fått för mig att Kristerssons intåg var dödsstöten och att vi nu är på väg rakt nerför. Men just denna dag fick jag en nära in på religiös känsla, tror fanimej att sd har en chans ändå.
Bara senaste dagarna har något märkligt hänt, svårt att sätta ord på det men...ett uppvaknande, en tillnyktring, luften är lättare att andas, ett halleluja moment helt enkelt. Måhända beror det på me-too, Göran Perssons "hyllning" av Jimpan, Grotescos musikal, Svts Tvärvändning eller till och med Kristerssons mjuka framtoning.
Fan vet bröder och systrar men vi kan kanske fortfarande bli största parti ändå, liket lever!!
Edit: En majoritet av befolkningen i detta rike kommer snart att förstå att de blivit förda bakom ljuset. Dvs att alla har agerat helt åt helvete, förutom ett parti.
Känns lite märkligt att läsa din kommentar eftersom jag har haft samma känsla senaste dagarna som du. Det är förbaskat svårt att peka på exakt vad det är, men nåt håller på att hända; en "tillnyktring" som du skriver. Nåt är det som håller på att ske i alla fall... t o m löjeväckande pajasinstitutet Demoskop höjer SD:s siffror med tre procentenheter... den såg man inte komma.
Och i går träffade man VVS-killen som ska göra ett jobb i huset, han spyr då sin galla helt öppet över hela sjuklövern och hoppas att de kommer att "fara åt helvete" i nästa års val efter allt de ställt till med. Därefter kommer elektrikern, som är fly förbannad på "arabiseringen och afrikaniseringen" av Sverige och halva Europa och pratar väl om SD... Mot kvällen ringer en god vän som varit moderat mer än halva sitt liv och nu på allvar börjar tvivla på moderaternas vilja att ens försöka fixa migrations- och integrationskaoset; och att moderaterna aldrig kommer att kunna genomföra det de säger sig vilja göra så länge de väljer att ingå i regering med flyktingvurmarna C och L. Han säger nu att det inte finns några vettiga alternativ till SD.
En del vaknar sent.. förbannat sent. Att ett uppvaknande sker och kommer att fortsätta ske är oundvikligt så länge läget ser ut som det gör i Sverige nu. Skjutningar, grov kriminalitet, otrygghet, kvinnor som inte vågar gå ut alltför sent på kvällen... en invandring och anhöriginvandring som fortfarande ligger på mycket höga nivåer. Sjukvårdskris, skolkris, poliskris... fattigpensionärer som bara blir fler... listan är lång. Mycket lång.
Med 10 månader kvar till valet kan detta mycket väl gå vägen för SD. De senaste dagarnas privata erfarenheter visar att mörkertalet när det gäller SD i opinionen måste vara långt mycket större än vad många av oss ens kunde ana...