Citat:
Ursprungligen postat av
Kokoluring
Fråga från oinsatt : Har inte hängt med i alla svängar i det här, men om det nu är mord, är det inte ungefär det mest odiskreta mord som någonsin begåtts? Dansken måste ha vetat att folk visste att Journalisten skulle åka med honom. Anti-alibi, liksom. Var karln dum eller har jag missuppfattat något? Kollade snabbt igenom förstainläggets sammanfattningar, hittade inget som visar på att jag skulle missuppfattat.
Peter (RaketMadsen) är tabloidernas man med önskan att förbli känd och närde även en dröm om att lura polisen och komma undan med ett känt, omskrivet ouppklarat mord. Han har en Grandios bild av sig själv, understatement, och raketforskningen gick åt skogen så nu har han transformerat sig till MördarMadsen. Uppenbarligen.
Att det blev just Kim Wall, känd journalist, var förmodligen en slump. Men visst, att hon var världsreporter, gjorde mordet mer känt utanför de nordiska länderna.
Nej, det var inte särskilt diskret, men det var kanske inte meningen heller. Hade inte torson flutit upp så kanske just denna offentliga tur inneburit att han klarat sig. Vem skulle vara så korkad? Skulle en mördare bete sig så? Dessutom RaketMadsen?
Kim hade i landsatts 22.30 och sedan hade han ensam gjort en normal testtur - som han brukade - med sin ubåt Nautilus och morgonen därefter klivit i land. Ovetandes om var Kim tagit vägen efter han släppt av henne.
Kan fungerat.
Ursäkta min lite raljerande ton.