2017-11-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fast det kommer vi aldrig få reda på, inse det!

Skulle PM förklara varför han gjorde som han gjorde, så skulle det bara vara för hans egen agendas skull.

Du kan glömma att få en förklaring. Men skulle PM ge en ärlig förklaring, så skulle det bara bli mer absurt.

Det går inte få fram, varken genom en utredning, eller diskussion, hur han tänker. Troligtvis vill vi inte heller veta hur han tänker.

Ge dig nu. Pajas.

Ajaj, inte snyggt att kalla någon"pajas", som seriöst vill något. Jag håller med i sak, det är inte troligt att PM berättar den riktiga historien, men dom som vill tro eller drömma om det, ska få göra det, utan att bli "pajser", eller hur?
Citera
2017-11-04, 22:20
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ajaj, inte snyggt att kalla någon"pajas", som seriöst vill något. Jag håller med i sak, det är inte troligt att PM berättar den riktiga historien, men dom som vill tro eller drömma om det, ska få göra det, utan att bli "pajser", eller hur?
Min sak, som jag tror stenhårt på, är satt i sten.

Finns det andra förmågor som vinklar saker ur sin rimlighet, då är de clowner.

Naturligtvis berättar inte PM den riktiga historien. Kan man ens vänta sig något annat?

Skulle personligen vara mycket intresserad av hans uppriktiga förklaring, men den kan vi se om efter i stjärnorna.
Citera
2017-11-04, 22:28
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:

Skulle PM förklara varför han gjorde som han gjorde, så skulle det bara vara för hans egen agendas skull.

Du kan glömma att få en förklaring. Men skulle PM ge en ärlig förklaring, så skulle det bara bli mer absurt.

Det går inte få fram, varken genom en utredning, eller diskussion, hur han tänker. Troligtvis vill vi inte heller veta hur han tänker.

Ge dig nu. Pajas.
Vi är många som vill veta hur han tänker. Många vill även veta skillnaden på en fogsvans och en cirkelsåg, hur högt det är från golvet till luckan. Osv. Jag har mycket, mycket svårt att förstå varför någon (du) vill försöka styra vad som diskuteras i tråden. Skriver du till tv-kanaler, radiokanaler, tidningar och andra forum för att tala om vad som ska sändas och inte sändas? Skärp dig, ditt lilla, lilla intorkade ego.
Citera
2017-11-04, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Lugn, Du pullar till de bestaliaska mord som skett, antingen via detta nick som nu används eller annat.

Du....

Vad kan vi tala om de 14 knivsticken, jag vill inte du blir fuktig utan tänker mer medicinskt. Hur kan man se timmar via musen, kan det vara att KW dött av förblödning för hade det varit via de "stora kärlern" hade det synts.

Du vet väl att de större organen ifall de töms snabbt har en historia-

Mvh Berko

Nu är det ju helt uppenbart att du inte är frisk. Man skriver inte som du gör om man är en klok och normal person. Det är DU och ingen annan som gottar dig i elände. Såna som resonerar som du gör här och nu. de brukar oftast föra över sina egna tillkortakommanden på andra. Det är inget nytt fenomen.
JAG är ute efter en förklaring till hur sånt kan hända som i ubåtsfallet.

Så härmed har du avslöjat dig själv. Kanske är du full? Men det är ingen ursäkt i så fall.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-04 kl. 22:34.
Citera
2017-11-04, 22:38
Medlem
Citat:

Ge dig nu. Pajas.

I Lisa Holm fallet kom Åklagaren så nära sanningen man kan komma. Förövaren dömdes till livstid både av två eniga rätter (TR,HR) och HD avslog. Han avtjänar sitt livstidsstraff i Litauen. Hittills har han inte erkänt.

Möjligen blir det samma här. Redan nu börjar väl många få en uppfattning om vad PM gjort och efter rättegången vet vi säkert än mer säkert vad PM gjort med KW. Åtminstone så nära sanningen vi kan komma. Detaljerna får gärna PM ta med sig i graven, ointressanta. PM kommer säkert att överklaga så långt det går också. Han vill vara i scenljuset så länge som han kan, också en typ av njutning.

Dock kanske inte samma som han fick av grova våldsfilmer med tortyr och mord, eller det han gjorde med KW men likaväl en typ av njutning av att i allas centrum fullfölja hela experimentet/planen.
Citera
2017-11-04, 22:50
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Tack för ett intressant inlägg. Du förklarar så vem som helst kan förstå!

Men du har fel.

PM öppnade aldrig upp KW. Han mördade henne, sågade henne i bitar, och dumpade henne.

Möjligtvis var han intresserad av att mörda, men inte med det tillvägagångssättet som du påstår.

Det är tragiskt, och mycket konstigt. Men PM hade inte någon fascination över hur människokroppen ser ut på insidan.

Min teori är att han helt enkelt, är en sexualsadist.
En sådan oerhörd insikt du besitter. Hur vet du allt det här? Var ifrån kommer alla dina kunskaper..?
Citera
2017-11-04, 22:51
Medlem
Fråga från oinsatt : Har inte hängt med i alla svängar i det här, men om det nu är mord, är det inte ungefär det mest odiskreta mord som någonsin begåtts? Dansken måste ha vetat att folk visste att Journalisten skulle åka med honom. Anti-alibi, liksom. Var karln dum eller har jag missuppfattat något? Kollade snabbt igenom förstainläggets sammanfattningar, hittade inget som visar på att jag skulle missuppfattat.
Citera
2017-11-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Fråga från oinsatt : Har inte hängt med i alla svängar i det här, men om det nu är mord, är det inte ungefär det mest odiskreta mord som någonsin begåtts? Dansken måste ha vetat att folk visste att Journalisten skulle åka med honom. Anti-alibi, liksom. Var karln dum eller har jag missuppfattat något? Kollade snabbt igenom förstainläggets sammanfattningar, hittade inget som visar på att jag skulle missuppfattat.

Peter (RaketMadsen) är tabloidernas man med önskan att förbli känd och närde även en dröm om att lura polisen och komma undan med ett känt, omskrivet ouppklarat mord. Han har en Grandios bild av sig själv, understatement, och raketforskningen gick åt skogen så nu har han transformerat sig till MördarMadsen. Uppenbarligen.

Att det blev just Kim Wall, känd journalist, var förmodligen en slump. Men visst, att hon var världsreporter, gjorde mordet mer känt utanför de nordiska länderna.

Nej, det var inte särskilt diskret, men det var kanske inte meningen heller. Hade inte torson flutit upp så kanske just denna offentliga tur inneburit att han klarat sig. Vem skulle vara så korkad? Skulle en mördare bete sig så? Dessutom RaketMadsen?

Kim hade i landsatts 22.30 och sedan hade han ensam gjort en normal testtur - som han brukade - med sin ubåt Nautilus och morgonen därefter klivit i land. Ovetandes om var Kim tagit vägen efter han släppt av henne.

Kan fungerat.

Ursäkta min lite raljerande ton.
Citera
2017-11-04, 23:27
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
En mycket bra analogi också.

Men du bidrog inget till diskussionen.

Samtidigt så undrar jag, måste man vara empatistörd för att begå ett sådant brott, som PM gjort?
Okej, tur att vi har dig här som kan berätta för oss som är lite dummare vad som bidrar och inte.

Jag skulle säga att man inte offensivt kan stycka en annan person om man är förmögen att känna empati. Med risk för att inte bidra till diskussionen igen
Citera
2017-11-04, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Okej, tur att vi har dig här som kan berätta för oss som är lite dummare vad som bidrar och inte.

Jag skulle säga att man inte offensivt kan stycka en annan person om man är förmögen att känna empati. Med risk för att inte bidra till diskussionen igen

Tycker du bidrog och dessutom illustrerade du tydligt den uppbyggda förväntan som sker i hjärnan hos en person. Det tror jag nämligen skedde inom PM möjligen under lång tid, kanske fick extra fart när Nautilus efter lång tid äntligen åter sjösattes. Det blev första steget mot förverkligandet av tankedrömmen han närt eller så började den just då, vem vet?
Citera
2017-11-05, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tycker du bidrog och dessutom illustrerade du tydligt den uppbyggda förväntan som sker i hjärnan hos en person. Det tror jag nämligen skedde inom PM möjligen under lång tid, kanske fick extra fart när Nautilus efter lång tid äntligen åter sjösattes. Det blev första steget mot förverkligandet av tankedrömmen han närt eller så började den just då, vem vet?

Jag tycker att SARUMAN har bidragit till många bra psykologiska och filosofiska funderingar här i tråden, som är värdefulla. Utom möjligtvis för dem som bara är intresserade av det tekniska. Men på dem ska det naturligtvis inte falla någon skugga. De har kommit med enorma kunskaper om både det ena och andra här. ALLT hänger samman.

Det är väl, förhoppningsvis, meningen för oss alla att vi gemensamt ska försöka förstå vad som hände KW och vad PM-knölen egentligen gjorde? Utan att kasta skit på varandra?

Är det av andra orsaker som folk skriver här, då har jag nog inte begripit syftet med dessa diskussioner och delningar av erfarenheter och kunskaper.

Vilket skulle i så fall annars syftet vara att vara med i en sån här tråd?
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-05 kl. 00:24.
Citera
2017-11-05, 00:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
/.../ Nej, det var inte särskilt diskret, men det var kanske inte meningen heller. Hade inte torson flutit upp så kanske just denna offentliga tur inneburit att han klarat sig. Vem skulle vara så korkad? Skulle en mördare bete sig så? Dessutom RaketMadsen?
Betr. PM&Co:s kompetens och praktiska sinnelag kan man bli lätt konfunderad när man ser sådana här bilder:
https://get.google.com/albumarchive/114657365514543526210/album/AF1QipM75_wNyORXPhmraM9MqhzuL-nIv9w0cx0G2l71/AF1QipM1ybaZ0nHap1bfb3phylqEpsr8ug-qfNSketzf

Tydligen har man med hjälp av PM:s ordergivning och två rangliga lastpallar i trä hoppats kunna förflytta en 900 kg tung raket. - Det är inte utan att man ser fram emot en bemannad rymdfarkost med hemmasydd fallskärm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in