Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Men nu var det faktiskt demos som diskuterades och inte hur många du tror sitter i stugorna och tänker på er.
Alltså jag hade förväntat mig mer av dig än en så infantil analys men då du tillhör fienden gör jag ofta det misstaget, att överskatta er förmåga att förstå. Då jag är på mitt givmilda humör så ämnar jag undervisa dig i elementär propaganda. Demonstrationena är enbart ett medel, eller för att använda en semantiskt term-instrumentalis, för att sprida glädjebudskapet. Antalet deltagare är inte det viktiga, utan vilket genomslag budskapet får, och i dagens moderna samhälle är det media som räknas. Därför tågar kommunisterna varje första maj förgäves och för döva öron, då folket är alldeles ointresserade. Demokratin fruktar oss och det med rätta, då vi uttrycker ett sanningsenligt alternativ till denna förnedring. Men kanske är det bästa beviset, att vi är på rätt väg, när företrädare för en impotent vänster uttrycker sin vanmakt, precis som du brukar göra. Morgondagen tillhör oss...