2017-11-04, 05:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Hur länge har du tänkt stanna där? Se till att headshotta så många ISIS-blattar som möjligt. Se också till att stödja assyrierna och motverka kurderna

Lycka till!

Hej. Har inte köpt en returbiljet. Vet själv inte hur länge jag kommer vara där men som det far runt i tankarna är det inget hemresa iaf.

Hahha, vet fan inte om jag skulle lyckas med headshot, aldrig hållt i ett vapen men ska göra det bästa jag kan.

Mitt motto är att se till att Syrien, Turkiet och Irak är allas länder som bor där, bara för att det heter Turkiet eller Syrien är inte andra minoriteter uteslutna. Det har jag sagt förr också, Syrien eller Irak är lika mycket kurders och assyriers. Vettefefan om jag kommer så långt men men...

Är skiträdd, inte för strid eller döden utan, har sagt upp mig från mitt jobb och om min identitet kommer till känna.

Citera
2017-11-04, 07:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Inte bara SD som besöker Syrien.

BEIRUT: A senior U.S. official met Syria’s national security chief in Damascus this week in the highest-ranking visit to Syria by an American official since the start of the war in 2011, a senior regional official close to Damascus told Reuters Friday.

http://www.dailystar.com.lb/News/Lebanon-News/2017/Nov-04/425135-damascus-confirms-us-official-met-syrian-security-chief.ashx

Tydligen har några CIA-folk försvunnit i Syrien.
He, he, det pratas om att de har drabbats av plötsliga och spridda Kalbr-skurar.
Citera
2017-11-04, 08:29
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Hej. Har inte köpt en returbiljet. Vet själv inte hur länge jag kommer vara där men som det far runt i tankarna är det inget hemresa iaf.

Hahha, vet fan inte om jag skulle lyckas med headshot, aldrig hållt i ett vapen men ska göra det bästa jag kan.

Mitt motto är att se till att Syrien, Turkiet och Irak är allas länder som bor där, bara för att det heter Turkiet eller Syrien är inte andra minoriteter uteslutna. Det har jag sagt förr också, Syrien eller Irak är lika mycket kurders och assyriers. Vettefefan om jag kommer så långt men men...

Är skiträdd, inte för strid eller döden utan, har sagt upp mig från mitt jobb och om min identitet kommer till känna.

Jag tycker att det är väldigt modigt av dig att åka till Syrien och strida. Jag gillar ditt motto här ovan, alla borde tänka så. Vi "vanliga" människor måste hålla ihop, oavsett folkgrupp och religion, mot de ondsinta makthavare som krigar och förstör människors tillvaro.

Klart att du är rädd, vem skulle inte vara det!? Mod är inte frånvaro av rädsla utan att trotsa rädslan. Men rädslan är en positiv känsla när den gör att man tänker på sin egen och andras säkerhet och inte tar onödiga risker. Så det hoppas jag att du gör.

Vi håller tummarna för dig och hoppas att du hör av dig så mycket du kan här i tråden.
Senast redigerad av humanlife 2017-11-04 kl. 08:42.
Citera
2017-11-04, 09:15
Medlem
humanlifes avatar
USA sätter upp en ny militärbas i Raqqa och SDF gillar det. Vilka äckliga landsförrädare de är!
Citat:
My World, My Rules? US Creates Another Base in Syria, SDF Reveals

The Syrian Democratic Forces (SDF) welcome the US's ever-increasing presence in Syria, although all this technically constitutes an invasion and has never been condoned by the country's government in Damascus.
…
"The United States is building military bases in the areas freed by our forces from terrorists. We consider it to be the right strategy. Recently, America created a military base at the entrance to the territory of Raqqa, in the Jezra neighborhood," the official said.

https://sputniknews.com/middleeast/201711041058806924-syria-raqqa-us-military-base/
Citera
2017-11-04, 10:00
Medlem
Tillssons avatar
Uppgifter om att irakiska trupper (PMU) har gått över gränsen från al-Qaim in i Syrien. De uppges strida med IS ca 3 km in Syrien vid Al Hiri. Därifrån är det bara ca 4 km till Abu Kamal. Intressant utveckling!

Källa: http://syria.liveuamap.com/en/2017/3-november-iraqi-pmu-enter-syria-on-albukamal-front-and-clash
Senast redigerad av Tillsson 2017-11-04 kl. 10:03.
Citera
2017-11-04, 10:34
Medlem
SU-35s avatar
https://www.rt.com/news/408772-israel-syria-protect-druze/

Happ detta var ju bra
Citera
2017-11-04, 11:03
Medlem
Var har IS sin huvudstad nu när AlQuim har fallit?
Citera
2017-11-04, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

Bukamal får väl tjänstgöra som den över helgen innan även den faller.

Efter det har de inte kontroll över något större
Citera
2017-11-04, 11:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Tel Aviv? Langley?

Allvarligt talat, det verkar som att vi nog får se Daesh totala sammanbrott till veckan.
Citera
2017-11-04, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM

Var försiktig. Oroa dig inte, kriget är ju nästan slut
Citera
2017-11-04, 11:40
Bannlyst
Iran säger att Raqqa tas snart.

Det verkar som att USA inte kommer stödja SDF (kurder och lite ISIS blandat) officiellt utan man ger dem vapen och logistik och planering så får de kriga själva. Kurderna kommer springa ganska fort medan dårarna i ISIS kommer kriga som vanligt, men de är få i SDF.
SDF kommer kollapsa snabbt.
Citera
2017-11-04, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
https://www.rt.com/news/408772-israel-syria-protect-druze/

Happ detta var ju bra

israhell vet att de är nära att förlora golan. Ekonomiskt är golan redan förlorat då de inte kan utveckla olja där vilket de tänkte göra. Jag ser verkligen fram emot israhells kommande nederlag i golan. Sionisttrump sköt fram det en bit.

Om israhell går in i Syrien nu betyder det i praktiken att de startar kriget eftersom de vet att om de väntar är det en snabb förlust. Syrien kan attackera israhells vagnar och soldater men kommer nog vänta med att ta tillbaka golan. Israhell går inte in, de förlorar hur de än gör. Deras militär är värdelös. De har ett flygvapen och atombomber och ett nätverk av infiltratörer världen över, det är allt de har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in