2017-11-03, 17:33
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrstackarna
Ska enl. hörsägen vara en Ingr*d Vest*n.

Utgår då från att det är hon som bor i Bjä*sta.
Verkar ju vara hennes pappa som är skriven på adressen också.

Har Du någon mer info? Byskvaller?
Citera
2017-11-03, 18:44
Moderator
KomissarieBecks avatar
Ok, vi få väl gå på det vi har så länge.....

Ing*rid V*estin vad vet vi om henne.

Skriven på P*olkavägen 48.

Pappan(?) skriven på samma adress 89 år gammal.

Det verkar vara ganska många V*estin i närområdet. Stor släkt??

Verkar inte finnas några fordon på adressen...

Märkligt har man inte bil om man bor i Bjästa???
Citera
2017-11-03, 21:31
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Hittar ingen faceb på henne däremot hittar jag en äldrekvinna med samma namn som kan vara hennes mamma. Någon annan som hittat nåt?

BO eller en namne till henne verkar ha jobbat som barnskötare. Lite lurigt när man inte hittar hennes faceb.
Senast redigerad av -TheRiddle- 2017-11-03 kl. 21:42.
Citera
2017-11-04, 05:46
Medlem
"Flera personer har föhörts". Då vanliga frågan är: Finns det asylboende eller HVB för "ensamkommande låtsasbarn" i närheten?
Citera
2017-11-04, 06:37
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Ok, vi få väl gå på det vi har så länge.....

Ing*rid V*estin vad vet vi om henne.

Skriven på P*olkavägen 48.

Pappan(?) skriven på samma adress 89 år gammal.

Det verkar vara ganska många V*estin i närområdet. Stor släkt??

Verkar inte finnas några fordon på adressen...

Märkligt har man inte bil om man bor i Bjästa???

Kanske inte har råd med bil? Bjästa är ett typiskt område där mestadels arbetarklass och låginkomsttagare huserar.
Citera
2017-11-04, 09:44
Medlem
Finns det något som tyder på brott? Polisen säger bara att man gör en undersökning för att kunna utesluta brott.
Förhör gör man väl för att få reda på när hon sist sågs i livet. Men är man 50+ kan vad som helst hända. Hjärnblödning, hjärtinfarkt eller någon känt sjukdomstillstånd som diabetes eller epilepsi... Jag tror inte på mord, vad skulle motivet vara?
Citera
2017-11-04, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
"Flera personer har föhörts". Då vanliga frågan är: Finns det asylboende eller HVB för "ensamkommande låtsasbarn" i närheten?

Nej inget av dom, dessa har legat norr om stan men har lagts ner vilket resulterade i en minskning av problem på gym och dyligt i stan.

Tillbaka till ämnet hoppas inte det blir ytterligare olöst mord i kommunen.
Citera
2017-11-04, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Hittar ingen faceb på henne däremot hittar jag en äldrekvinna med samma namn som kan vara hennes mamma. Någon annan som hittat nåt?

BO eller en namne till henne verkar ha jobbat som barnskötare. Lite lurigt när man inte hittar hennes faceb.

Om nu det här är rätt person så är mamman död sedan bra precis 24 år men arma far. BO´s syster avled under tragiska omständigheter för knappt tre år sedan.

https://www.flashback.org/t2492358p5
Senast redigerad av Oakvillage1 2017-11-04 kl. 12:55. Anledning: Felskrivning
Citera
2017-11-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Clean
Nej inget av dom, dessa har legat norr om stan men har lagts ner vilket resulterade i en minskning av problem på gym och dyligt i stan.

Tillbaka till ämnet hoppas inte det blir ytterligare olöst mord i kommunen.

Fast inget av det du skriver stämmer, man har gjort en flytt av vissa boenden men alla bor fortfarande centralt, anledningen till att färre är på gymmet är att enssmkommande inte längre får ett gymkort per automatik, så färre tränar.

Jag är inte för att försvara någon och fick jag bestämma skulle vi skicka hem majoriteten av flyktingarna, men när det gäller grövre våldsbrott i Örnsköldsvik de senaste 30 åren så är det nästan uteslutande svenskar som gjort det, dråp, mordförsök osv.
Citera
2017-11-04, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decubitus
Fast inget av det du skriver stämmer, man har gjort en flytt av vissa boenden men alla bor fortfarande centralt, anledningen till att färre är på gymmet är att enssmkommande inte längre får ett gymkort per automatik, så färre tränar.

Jag är inte för att försvara någon och fick jag bestämma skulle vi skicka hem majoriteten av flyktingarna, men när det gäller grövre våldsbrott i Örnsköldsvik de senaste 30 åren så är det nästan uteslutande svenskar som gjort det, dråp, mordförsök osv.

Dom har stängt gideåbruk och björnforsen, det är såvitt vad jag vet mindre syrianer i mellansel. Ja alla hvb hem ligger i centrala övik. Men berätta för mig hur många ligger det i bjästa ? Det var ju det som var frågan...

Ja vem fimpade S*affan a*nström ? Tror inte det var flyktingar.

Jag står bakom dig i frågan om att stan skulle må bättre utan dom. Men precis som du säger grövre brotten är svenskar.
Citera
2017-11-05, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Clean
Dom har stängt gideåbruk och björnforsen, det är såvitt vad jag vet mindre syrianer i mellansel. Ja alla hvb hem ligger i centrala övik. Men berätta för mig hur många ligger det i bjästa ? Det var ju det som var frågan...

Har du mer exakta adresser på vart asylboendena ligger i centrala övik? Är det mycket problem med sånt i Övik?
Citera
2017-11-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Har du mer exakta adresser på vart asylboendena ligger i centrala övik? Är det mycket problem med sånt i Övik?

Nej inga adresser finns 7-8st i kommunens regi, sen driver impius hvb-hem.

Har inga detaljer om hur som uppför sig, men det är väl det vanliga. Vet att ett av stans gym portade en drös efter att som trakasserade andra kunder.
Själv övergav jag 1life för det var så jävla mycket mena-ungar där. Duschade aldrig och tvättade aldrig sina gymkläder.

Varför det skrivs så lite om kvinna ifråga i tråden är väl pga att hon verkade rätt anonym och tråkig. Verkar inte finnas så mycket att gotta sig i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in