2017-11-01, 19:54
Bannlyst
Fredrik Lindstrand är dock ingen MFFare, då han kommer från Ljungskile är det dom han håller på. Hans jobb är att skriva om MFF då han är sportjournalist för sydsvenskan. Om han skulle ha några vänner inom vårat ultras låter jag vara osagt men angående pedofilieri så spelar inte Sarfo nästa år i MFF tröjan och har varit avstängd sedan de kom ut vad han syssla med. Dessutom skedde övergreppen när han var en sirius spelare och inte MFF spelare men det är klart all pajkastning funkar så man kan visa upp sitt fina mindervärdeskomplex mot MFF.

Tror knappast i förhandligar att sirius som inte förmodligen visste om Sarfos privatliv nämnde något om att han knullar barn iheller om jag ska vara helt ärlig.

Albornoz är en annan sak men det är historia nu han spelar inte längre i MFF.

För att vara ärlig personligen ville jag inte se honom i heller i MFF tröja när de kom ut vad han sysslade med.

Både har smutsat ner MFFs värde, vilket får mig att skämmas lite faktiskt. Men vad kan man göra åt det, det är upp till bevis och visa att det är inte ok därför spelar Sarfo inte hos oss nästa år.
Senast redigerad av ytmamz 2017-11-01 kl. 19:57.
Citera
2017-11-02, 00:29
Bannlyst
MFF har aldrig spöat julgrannar...

Citat:
Vi har tidigare berättat om en resa till Olofström där vi ställde oss i motståndarnas klack med fem pers, utan att kunna hitta det lokala kickersgänget "ESE". Efter den incidenten bestämde vi i Vildarna oss för att bestämma träff med dem inför nästa resa till OIK-HHC. Den gången fick vi dock problem med chaufförerna, varför resan fick ställas in. Istället siktade vi in oss på ett möte icke matchdag, eftersom HHC och "Steelers" hamnade i olika delar av tabellen och det således inte skulle komma några fler chanser.

Olofström ville ha en sammankomst på halva vägen 15 mot 15. Vi blev 17 man som tog oss till Hässleholm. På något sätt kom då en del annat folk och anslöt med bil från Helsingborg. Det var inte planerat men eftersom vi inte litade på att ESE skulle hålla sina utlovade nummer såg vi det som en rimlig förstärkning, trots att vi redan var mer än 15.

Som planerat dök det upp en motståndarliga, men det var definitivt inte den unga "mångkulturella" liga som vi räknat med. Dessutom hade de en helt annan klädstil än vad som är brukligt hos olofströmarna och deras nummer var närmare det dubbla mot vad deras ledare försökt få det till. Snabbt gick det upp för oss att vi hade blivit lurade och att dessa ligister varken var från Olofström eller var hockeysupportrar. Det var nämligen True Rockers, malmös fotbollsfirma, som av någon obskyr anledning hade tagit sig dit för att slåss mot oss i Olofströms namn.

Flera av dem var beväpnade med knogjärn och tyvärr tog det inte mycket mer än en minut innan de flesta HHC-supportrarna sprang från platsen. De som stannade kvar blev lämnade i ett hopplöst numerärt underläge och fick utstå en lång, brutal misshandel efter att de slagits till marken. Ett antal skador uppkom i samband med detta.

Vildarna är helt oförstående till varför inte mff-svinen styrde upp med exempelvis Frontline eller Helsingborgs Yngre, som följer ett rivaliserande fotbollslag, istället för att köra ett fegspel av oöverträffeliga proportioner. Dock är vi nöjda med att Olofströms "hockeygrabbar" uppenbarligen inte vågade möta oss, eftersom de skickade en helt annan firma på oss än den som vi styrde upp med. Det bevisar att de är fullständigt kuklösa och att det inte finns någon annan supportergrupp i Division 1 F som kan hota Vildarna.

Hämnden är ljuv.

http://vildarnahhc.blogg.se/2008/june/rapport-fran-hassleholm.html

Citat:
Vid 23:30-tiden på fredagskvällen ställde mellan 30 och 40 personer upp utanför Playbar på Ronnebygatan. Flera av dem har av vittnen identifierats som medlemmar från den huliganklubb som kallar sig MFF Bulldoggs, en så kallad ”firma” med fotbollssupportrar som inte har någon koppling till Malmö FF:s verksamhet eller den officiella supporterklubben. Bulldoggs-medlemmarna förberedde sig på bråk, bland annat genom att utrusta sig med tandskydd.

Eftersom det var Sailfest i stan hade Playbar anlitat extra vaktpersonal. De försökte förhindra gänget att komma in, men var maktlösa när ett 20-tal av gängmedlemmarna stormade in på krogen och med sparkar och slag började gå lös på såväl människor som inredning.
En man i 19-årsåldern som satt i krogens bar slogs ner bakifrån med en flaska. När han kvicknade till efter att ha fallit ihop såg han hur ett stort antal personer lämnade krogen.

Då hade även andra personer blivit misshandlade. Bland annat hade en man i 30-årsåldern blivit slagen med knytnävsslag i ansiktet.

Enligt vittnesuppgifter till Sydöstran har gänget även misshandlat en ung permobilburen man på krogen.

En medlem ur Bulldoggs har av vittnen iakttagits då han filmat stormningen av krogen.

http://www.sydostran.se/blekinge/polisen-radde-inte-pa/
Citera
2017-11-02, 06:35
Bannlyst
Är det någon som påstått att våra rötägg inte spöat några julgranar? Det tillhör väl den "kulturen" att attackera barnfamiljer?
Citat:
Ursprungligen postat av Elvira96
MFF har aldrig spöat julgrannar...

http://vildarnahhc.blogg.se/2008/june/rapport-fran-hassleholm.html

http://www.sydostran.se/blekinge/polisen-radde-inte-pa/
Senast redigerad av ytmamz 2017-11-02 kl. 06:51.
Citera
2017-11-02, 08:11
Medlem
1907.Skanes avatar
ytmamz:
Det tillhör supporterkulturen i stort att slåss emot andra supportrar, oberoende utav kategori. Just i Helsingborg har det alltid funnits oberoende fotbollssupportrar som har varit villiga att slåss emot mff:are. Att vanliga mff:are ofta har blivit tagna på sängen utav det här beror på att det helt enkelt inte har funnits någon seriös supporterkultur i malmö. Firmakulturen däremot är en förgrening som syftar till att rikta våldet specifikt emot likasinnade.

Dessa sakerna bör vara uppenbara vid det här laget, till och med för en malmöit, men eftersom du fortsätter tjata om "rötägg" hit och dit så känner jag ändå att jag vill förklara hur saker funkar.
Citera
2017-11-02, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
ytmamz:
Det tillhör supporterkulturen i stort att slåss emot andra supportrar, oberoende utav kategori. Just i Helsingborg har det alltid funnits oberoende fotbollssupportrar som har varit villiga att slåss emot mff:are. Att vanliga mff:are ofta har blivit tagna på sängen utav det här beror på att det helt enkelt inte har funnits någon seriös supporterkultur i malmö. Firmakulturen däremot är en förgrening som syftar till att rikta våldet specifikt emot likasinnade.

Dessa sakerna bör vara uppenbara vid det här laget, till och med för en malmöit, men eftersom du fortsätter tjata om "rötägg" hit och dit så känner jag ändå att jag vill förklara hur saker funkar.

Ingen seriös supporterkultur i Malmö? De har haft en klack, kat-b och kat-c sedan 1997 ca.
Citera
2017-11-02, 10:06
Medlem
1907.Skanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvira96
Ingen seriös supporterkultur i Malmö? De har haft en klack, kat-b och kat-c sedan 1997 ca.
Är det säkert att det är malmö som du pratar om nu?
Citera
2017-11-02, 16:08
Medlem
Denna tråden senaste dagarna:
MFF har ingen supporterkultur
MFF spöar "julgrannar"
Det är ok att spöa julgranar när vi gör det, för vi hatar MFF.
Journalisten som öppet stöttar ett lag från Bohuslän är egentligen MFFare och därför ljuger han när han skriver om huvudstamp på julgranar, detta bevisas genom en länk till mycket seriöst grävande journalisterna på Bakgatan (som skriver om ett annat fall).

För övrigt är Helsingborg enda platsen jag råkat ut för något. Vi var fyra killar (ej grabbar) i 14-15 årsåldern och blev attackerade av 10-12 25plussare. Men det är väl något man är stolt över där.

För övrigt 2: Vad fan är MFF Bulldoggs...?!
Citera
2017-11-02, 16:27
Medlem
1907.Skanes avatar
Mmm. "Vi har aldrig sett nån firma, malmö bulldogs vad är det?"

För övrigt tror jag att Elvira syftar på våran Fraktion Syd när han (hon?) talar om kat. A, B och C i malmö sedan ca 1997 men jag kan inte se någon som skrivit det rakt ut.

Å andra sidan kunde det ju vara kul om mff skulle våga sig på att spöa en granne till mig när jag firar jul. Bara på den jäveln, han ska ha det! ... HON!

..... HON!
Senast redigerad av 1907.Skane 2017-11-02 kl. 17:04.
Citera
2017-11-02, 17:46
Medlem
1907.Skanes avatar
Om det är någon som har något att säga om SFSU så skulle jag välkomna det oerhört varmt.
Citera
2017-11-02, 23:07
Bannlyst
Citat:
Är det säkert att det är malmö som du pratar om nu?

Jag kan bekräfta att det är sant.

Ni fick en seriös supporterkultur runt 91 har jag för mig....en förbannat plastig sådan dock...ni har alltid hängt med FCK...FCK byggde eran supporterkultur.

Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R

För övrigt 2: Vad fan är MFF Bulldoggs...?!

En grov felstavning....Sky Blue Crew (SBC) var namnet på ligan vid den tiden.
Senast redigerad av mffaren1994 2017-11-02 kl. 23:14.
Citera
2017-11-03, 01:56
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mffaren1994
J

En grov felstavning....Sky Blue Crew (SBC) var namnet på ligan vid den tiden.

oasis dif approves
Citera
2017-11-03, 08:28
Bannlyst
Citat:
ytmamz:

Ok, jag måste rätta dig där. Jag vet inte vad för värld du lever i, men supporterkultur har definitivt inget med vem som är bäst på gatan att göra.
Supporterkultur har och göra med tifo, röststyrka, engagemang på läktaren att göra.
Huliganism är en del utav fotbollen och det är ok med mig men att påstå att det är en del utav supporterkulturen är bara absurt om så är fallet så är det väldigt ytterst liten del.
Om du vill diskutera vem som är bäst på gatan så finns det ett huligan forum i en annan sektion här på flashback.

För övrigt så MFF hade full ståplats även under tunga årtiondet på 90-talet, jag stog själv på ståplats på norra stå då på gamla stadion och det var ett helvete att ta sig upp till kiosken vid ingången i halvtid för ståplats var fullsmockad, man var tvungen att använda armbågar för att ta sig fram så den här bilden att MFFs supporterkultur ska uppstått först på 2000-talet är förvrängd och påhittad utav helsingborgare med 0 kredibilitet.

Vill minnas att det tändes ett par bengaler på 90-talet på gamla norra stå dessutom.
Senast redigerad av ytmamz 2017-11-03 kl. 08:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in