Citat:
Ursprungligen postat av
1907.Skane
ytmamz:
Det tillhör supporterkulturen i stort att slåss emot andra supportrar, oberoende utav kategori. Just i Helsingborg har det alltid funnits oberoende fotbollssupportrar som har varit villiga att slåss emot mff:are. Att vanliga mff:are ofta har blivit tagna på sängen utav det här beror på att det helt enkelt inte har funnits någon seriös supporterkultur i malmö. Firmakulturen däremot är en förgrening som syftar till att rikta våldet specifikt emot likasinnade.
Dessa sakerna bör vara uppenbara vid det här laget, till och med för en malmöit, men eftersom du fortsätter tjata om "rötägg" hit och dit så känner jag ändå att jag vill förklara hur saker funkar.
Ok, jag måste rätta dig där. Jag vet inte vad för värld du lever i, men supporterkultur har definitivt inget med vem som är bäst på gatan att göra.
Supporterkultur har och göra med tifo, röststyrka, engagemang på läktaren att göra.
Huliganism är en del utav fotbollen och det är ok med mig men att påstå att det är en del utav supporterkulturen är bara absurt om så är fallet så är det väldigt ytterst liten del.
Om du vill diskutera vem som är bäst på gatan så finns det ett huligan forum i en annan sektion här på flashback.
För övrigt så MFF hade full ståplats även under tunga årtiondet på 90-talet, jag stog själv på ståplats på norra stå då på gamla stadion och det var ett helvete att ta sig upp till kiosken vid ingången i halvtid för ståplats var fullsmockad, man var tvungen att använda armbågar för att ta sig fram så den här bilden att MFFs supporterkultur ska uppstått först på 2000-talet är förvrängd och påhittad utav helsingborgare med 0 kredibilitet.
Vill minnas att det tändes ett par bengaler på 90-talet på gamla norra stå dessutom.