Citat:
Ursprungligen postat av
Silvrisone
Srirachasoppa är genialiskt!
Miniatyrkärnvapen och skräddarsydda biologiska stridsmedel är också genialiska på sitt sätt men jag tror knappast de gagnar mänskligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
enkeltulipan
Pepparrot!
Älskar pepparrot! Kan man göra en pepparrotssoppa tro? Kanske kycklingbuljong och pepparrot och grädde, nåt sånt bara?
Började kolla på några av de asiatiska recepten och de ser ju jättegoda ut men så många konstiga ingredienser...
Jag älskar också pepparrot men pepparrot är en sådan råvara att försöka göra en rätt med det som huvudingrediens tror jag bara blir oätbart. När jag använder det uppfattar jag det som just "pepparrot", det är en så pass dominant smak att om det blir för mycket av den så kan du lika gärna sitta och knapra pepparrot. Bara min åsikt.
En enkel, billig och kryddstark asiatsoppa:
Ett och ett halvt block äggnudlar
Riven paprika
Buljong på kalvfond
Valfri kryddstark korv (inget från Scan eller andra lågnivåsopor såklart)
Lök
Bambuskott
Currypulver
Smör
Maizena
Stek korv, lök, bambu, paprika tillsammans med curry i smör
Koka upp nudlarna i buljongen
Dunka i det stekta i buljongen, allt det stekta, stekpannan ska vara ren
Koka upp en stund, red med maizena om du vill ha tjockare sås
Krydda upp med sriracha eller annan chili om du vill ha upp hettan, föredrar klassiska holländska pepparfrukter dock, inte starka men ack så goda.
Obs
INGA SOCKERSTINNA TOMATBASERADE JÄVLA FEJKCHILISÅSER FRÅN FELIX ELLER NÅT ANNAT SKITFÖRETAG! Gör du det och jag får reda på det så sov med ett öga öppet hädanefter för en natt så kommer jag och tvångsmatar dig med spökpeppar tills du svettas blod!