2017-11-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinfaxi
"Mannen, som under decennier varit en av kanalens stora dragplåster, ska bland annat ha sexuellt trakasserat flera kvinnliga medarbetare.
– Han har varit närgången, skickat sex-sms och olämpliga bilder. Trots år efter år av klagomål och flera anmälningar blev det inga större konsekvenser"

- stämmer ju på Claes 100%. Det måste vara han som avses i detta fallet.

Arne Weise?
Citera
2017-11-01, 23:41
Medlem
Känner en som jobbade inom sociala, bla med prostituerade som hade råkat ut för CE.
En elak och otäck människa, helt otroligt att han har kunnat hålla på som han gjort..
Citera
2017-11-01, 23:42
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Är min spontana tanke också. Han har ju varit i blåsväder förr och kvalar onekligen in under kriterierna.

Den första jag tänkte på också, det går fortfarande otroligt mycket snack om honom uppe i korridorerna på tv-huset.
Citera
2017-11-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Den första jag tänkte på också, det går fortfarande otroligt mycket snack om honom uppe i korridorerna på tv-huset.

Jag kan inte tro att Arne Weise skulle vara annat än en gentleman. Tycker att han verkar mycket sympatisk.
Citera
2017-11-02, 00:03
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jag kan inte tro att Arne Weise skulle vara annat än en gentleman. Tycker att han verkar mycket sympatisk.

Handlar inte om honom utan om C.E. .
Citera
2017-11-02, 00:12
Medlem
Historierna om nyhetsankaret under glasbordet har varit känt länge.
Citera
2017-11-02, 00:43
Medlem
Tlagnojs avatar
Skulle sätta mina slantar på Rickard Olsson, min fru har träffat honom ett par gånger genom sitt jobb och har enligt henne varit obehaglig varje gång.
Citera
2017-11-02, 01:01
Medlem
Zoom008s avatar
Om nu Claes haft för sig en massa genom åren betyder inte att han helt plötsligt blir frigid och timid. Tvärtom tror jag ännu brunstigare och att ribban höjts då inte den 10 år yngre frugan längre ger honom rätt vibbar. Om det stämmer att han velat bajsa på folk så har han enorma störningar vilka borde eskalerat med åldern. Karln borde få någon slags lobotomi så han kan gå lös. Hörde talas om att han var pervers redan i slutet av 90-talet.
Citera
2017-11-02, 01:05
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Elfsberg har:
* jobbat i decennier på SVT
* varit aktuell som äckel tidigare, finns en diger tråd om det
* har varit avstängd under en längre tid från SVT
* är folkkär

Spermaharen (googla den barn) gjorde en teve-tablå 2001 typ
19.30 Rapport. Claes Elfsberg läser upp nyheter på ett helt korrekt vis och antastar inte alls unga kvinnor på redaktionen.

Det här är till 100% CE.

Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Skulle sätta mina slantar på Rickard Olsson, min fru har träffat honom ett par gånger genom sitt jobb och har enligt henne varit obehaglig varje gång.

Om det inte handlar om Elfsberg swishar jag en röding. Du behöver inte sätta några slantar.
Hedersord.
Senast redigerad av langaocb 2017-11-02 kl. 01:17.
Citera
2017-11-02, 03:47
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Har inte läst hela tråden, men sannolikheten att det är Claes Elfsberg är väl skyhög? De flesta vet väl om hans bakgrund som svårt kinky? Eller? Och han kan mycket välmanses vara folkkär, för 55-plussare är han väl tryggare än kungen, för de flesta. Har själv haft svåra sittningar med min mamma när jag försökt förklara att ”Bajsmannen” = CE.

Hahaha! Underbart.

Man kan bara tänka sig indignationen hos de äldre som missade internet och som bara använt TV i sina liv och som fortfarande spelar lotto med kulspetspenna.

Dessa har haft CE som en fundamental och trygg klippa i tjock-TVn sedan tidernas begynnelse.

Skulle någon förklara för dessa lätt senila åldringar på hemmet att, "vet ni vad, ni vet CE på rapport, han gillar BAJS, han gillar till och med att dra in flickor på toaletter och SKITA och PRUTTA på dom, han älskar att lägga sig under glasbord och låta unga kvinnor BAJSA så han kan titta på det."

De måste ju tro att de kommit till helvetet!

Om vi säger såhär, i och med #metoo så är "tyvärr" tiden inne att reda ut CS en gång för alla.

"Skiten" måste fram.
Senast redigerad av RingRing2014 2017-11-02 kl. 04:05.
Citera
2017-11-02, 04:21
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda

Arne Weise var känd som en gubbsjuk slusk när han var aktiv i TV, och jag har hört att han varit närgången mot minst en tjej även om det var länge sen.

Tror inte att det var en slump att temat var just en blond yngre kvinna när man skulle skämta med herr Weise i Blåsningen 1995: https://www.youtube.com/watch?v=IjSmT0zfUQs
Citera
2017-11-02, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersfigur
Om inte Lasse K redan blivit outad skulle jag sätta mina sparade pengar på han. Min bästa kompis byggde scener en sommar när Lasse turnerade en kort sväng med Diggilo. Han sa att han har nog aldrig träffat en otrevligare och mer självupptagen människa i sitt liv. Trängde sig föra alla i matkön, städade inte efter sig och var allmänt grisig.
Mötte honom i kön till Park Lain när jag var ung. Han räckte ut tungan och grimaserade.
Kändes dryg och otrevlig i sitt "skojande". Minns intrycket 30 år senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in