2017-11-01, 20:19
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beyas
Och här "dementerar" dom sin egen artikel.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/fulla-djur-en-myt-ar-egentligen-sotsugna

Det där bekräftar ju bara att älgar kan vara argsinta vid den här tiden och uppträda som om de är alkoholpåverkade. Om BO hamnat i en onaturlig ställning så kan det ju bero på ett djur som varit framme.

Citat:
Bara en skröna
Men fulla är inte djuren. Enligt Göran Ericsson, professor vid Institutionen för vilt, fisk och miljö på Sveriges lantbruksuniversitet, är det bara en skröna.

– De historierna kommer alltid vid den här tiden på året. Ibland blandar man ihop att djuren är närgångna med att de är berusade. När de är lite hotfulla så tror man att de ätit jäst fallfrukt, men det är helt enkelt så att de försvarar ett bra område där det finns gott om mat, säger han till TT.

Men så har vi ju griseknoen.
Citera
2017-11-01, 20:30
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Tänker att det måste va skitjobbigt att gå runt i ett såpass litet område och vara släppt men fortfarande skäligen misstänkt för mord. Det skulle nog växa ut ögon i nacken på en.
Citera
2017-11-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Polisen kollar förhoppningsvis upp hennes mobil, vilka hon har ringt/smsat till.

Ja, och om hon verkligen var ensam på golfbanan.
Citera
2017-11-01, 20:37
Medlem
PeterNosters avatar
Golfbanan. Hål 10 är intressant liksom avståndet till FP:

http://www.ulricehamnsgk.se/se/banan/18-halsbanan
Citera
2017-11-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ja, och om hon verkligen var ensam på golfbanan.

Om hon var ensam på golfbanan? Menar du att polisen ska kolla Matthijs mobil? Ja inte mig emot.
Citera
2017-11-01, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Statistik är intressant ur ett generellt perspektiv. Om man har specifika kunskaper om det enskilda fallet så är det dock bättre att tillämpa dessa. Statistik är väldigt trubbigt om du ska applicera det på ett enskilt fall.

Polischefen hade redan insett att den närmaste omgivningen var lågintressant när hon uttalade sig så där. Familjemedlemmar, arbetskamrater, eventuella älskare etc var redan granskade. Man ser nog hyfsat snabbt på ett fall hur landet ligger.

Ja statistik är mycket trubbigt, men om man inte har något annat så kan det åtminstone ge en fingervisning om var man skall börja leta. Men självklart är ju kända fakta om det enskilda fallet mycket mera värt.

Om polischefen redan efter några dagar tror att de har kartlagt hela BO:s omgivning så är det märkligt. Om BO hade någon hemlig kontakt till exempel så kan det vara svårt att hitta. Det kan också vara svårt att veta exakt vilken relation hon har haft till olika personer. Livförsäkringar, arv, internetkontakter, släktingar med mera måste utredas. Hennes arbetskollegor måste förhöras och ärenden som hon har handlagt måste gås igenom.

Det är ju enkelt att direkt börja tala om en helt slumpmässig mördare för då är det ingen som förväntar sig att de skall lyckas hitta personen. På det hela taget har polisen skött det här fallet utomordentligt dåligt så här långt.
Citera
2017-11-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Om hon var ensam på golfbanan? Menar du att polisen ska kolla Matthijs mobil? Ja inte mig emot.

Självklart. Dessutom bör hon betraktas som jävig och kopplas bort från fallet.
Citera
2017-11-01, 21:12
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danjileha
Så lite så :-)

Det är ju självklart möjligt att "hamna" där om man som många åker dit pga utav att ha blivit rekommenderade, så är sällan man möter samma person där två gånger (Kan nog räkna på 1 hand de personer man sett flera gånger där under 10+ år).

Har gjort en liten karta här med min otroliga talang inom paint!
Har förklaring på "färgerna" på vägarna inom spoilern nedan.

https://image.ibb.co/cvyWyG/karta.png <---- kartan

Tack för kartan. Kan du rita in var hål 10 på golfbanan ligger eller vilka hål som ligger närmast fyndplatsen.?
Citera
2017-11-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Golfbanan. Hål 10 är intressant liksom avståndet till FP:

http://www.ulricehamnsgk.se/se/banan/18-halsbanan

Vill ju inte vara petig men är inte det där hål nr 1?🤔

Tycker mig ha sett på någon karta att hål nr 11 är det som ligger närmast BP, men är inte säker och minns ej nu var jag såg det.
Citera
2017-11-01, 21:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vill ju inte vara petig men är inte det där hål nr 1?🤔

Tycker mig ha sett på någon karta att hål nr 11 är det som ligger närmast BP, men är inte säker och minns ej nu var jag såg det.

Men om du klickar på nummer 10 så visas hål 10.
Citera
2017-11-01, 21:54
Medlem
Någon flashbackare som med egna ögon bevittnat tysken senaste dagarna? Eventuella skador?
Vet vi varför han blev av med jobbet i somras?
Citera
2017-11-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men om du klickar på nummer 10 så visas hål 10.

Ja ser man på! Teknikens under; lite för avancerat för mig tydligen.😕

Men jag spelar å andra sidan inte golf.😐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in