2017-10-12, 01:06
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Nej, det är du som påstår saker. Jag konstaterar bara vad som är öppet för alla att se, halvhjärtade försök till att försåt sig på alt-media och memes, samt exploatering av Kurdernas kamp som ni inte har med att göra.

Det är du som hävdar att AFA inte är annat än feta datanördar. Att man slutat skryta om sina aktioner är en sund utveckling, men det betyder inte att man inte finns. Kommer man från en rörelse där varje klistermärke ska få sin egen kamprapport så kanske man tolkar det så dock.

Varken s.k alternativ media eller Kurdernas frigörelse tar upp särskilt stor plats på antifa.se och det är väl trots allt dessa vi diskuterar?
Citera
2017-10-12, 04:32
Medlem
flukemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Hittar faktiskt inte ett någe. Det du beskriver känns som något man borde märkt, speciellt i vår digitala tidsålder, afa hade mjölkat en sån händelse i tio år.

Det var nog denna han syftade på https://twitter.com/afasthlm/status/914088661771317250
Citera
2017-10-12, 15:05
Medlem
pgdnDeletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Det är du som hävdar att AFA inte är annat än feta datanördar. Att man slutat skryta om sina aktioner är en sund utveckling, men det betyder inte att man inte finns. Kommer man från en rörelse där varje klistermärke ska få sin egen kamprapport så kanske man tolkar det så dock.

Varken s.k alternativ media eller Kurdernas frigörelse tar upp särskilt stor plats på antifa.se och det är väl trots allt dessa vi diskuterar?

Mycket sant detta om att man slutat skryta om sina aktioner, antar att det är lite det som skrämmer folk som funderar på att ge sig in i den mer aktiva och synliga delen av nazistiska aktiviteter här i Sverige.
För de har inget facit på hur frekvent och vart de kan räkna med att råka ut för en till exempel fysisk konfrontation. Taktiken talar väl lite för sig själv, antar att det måste vara lite oroväckande som aktiv nazist.
Kanske därför så många på det här forumet är så bajsnödiga huruvida AFA enligt sägen knappt existerar eller att de är flera hundratals proffsaktivister som inte gör annat än att göra livet ett levande helvete för nazister.

Hehe inte nog med att lite klistermärken är i behov utav en egen 'Kamprapport' (förövrigt en väldigt meme:able namngivning på NMR's aktiviteter) så om det är lite kallt och regnigt ute kan man ju alltid slänga upp en gammal 'kamprapport' och bara ändra datumet.
Senast redigerad av pgdnDelete 2017-10-12 kl. 15:09.
Citera
2017-10-21, 14:02
Medlem
En sund anledning till att inte heller gå ut offentligt om sina förehavanden är ju också att man därmed underlättar polisens ev utredningsarbete...
Citera
2017-10-22, 12:18
Medlem
Citat:

Det är ju tämligen skrattretande hur dålig koll högern faktiskt har på AFA. Detta är förvisso inte något dåligt i sig. Vet de inte hur AFA ser ut kommer de ha svårt att ta höjd för antifascismen.
Citera
2017-10-31, 06:07
Medlem
Skuggjags avatar
Kamrat djungeljoel är tydligen frisläppt från sin bur och den nya generationen antifanter är lyriska. Med en pampig rubrik firar man att "Hjälten från Kärrtorp frisläppt – Välkommen ut Joel!"

https://antifa.se/2017/10/28/afa-stockholm-hjalten-fran-karrtorp-frislappt-valkommen-ut-joel/

Att i sin retorik fara med uppenbar osanning är däremot försåtligt vilket självfallet kan genomskådas även av den oinvigde åskådaren. Det heter att
Citat:
Det är inte första gången antifascister döms betydligt hårdare än exempelvis nazister eller opolitiska brottslingar för motsvarande brott.

För att ta ett dylikt exempel, låt oss titta på Niklas Frost som dömdes för samma brott d.v.s. försök till dråp. Frost dömdes till 5 år i hovrätten. Joel dömdes till 5,5 år i hovrätten. Nu tänker ni säkert att jag snurrat till det, men låt oss kika lite närmare på vad de dömdes för. Joel blev dömd i tingsrätten för:

Citat:
Brotten som Bjurströmer Almgren döms för är dråpförsök, våldsamt upplopp samt brott mot knivlagen i Kärrtorp.

https://www.nordfront.se/joel-bjurstromer-almgren-doms-till-sex-ars-fangelse.smr

De övriga brotten kvarstod i straffreduceringen i hovrätten. Försök till dråp var domen som reducerades med ett år.

Frost å sin sida dömdes för dråpförsök. Han ska ha knivhuggit en AFA:it vid namn Johan Olsson vid Slussen i Stockholm 2007. Har inte hittat någon info om han dömdes för brott mot knivlagen i samband med konfrontationen vid slussen där AFA attackerade NMR men slogs tillbaka. Hur som helst, vet alla som har insyn i fallet Frost att han blev oskyldigt dömd och hela processen kan man läsa om via Nordfront. https://www.nordfront.se/niklas-frost-begar-resning.smr
Tänker inte gå in på det närmre, men gärningsmannen som begick de brott som Frost fick sitta för har även namngivits och pekas ut på bild via internet i en raderad post på en hemsida. Tänker inte nämna vilken sida men det är inte Nordfront eller Patriot.nu som den då hette. Som sagt, alla med insyn vet att Frost fick sitta av någon annans brott.

Vi kan också se till hur de blev behandlade av plitarna i fängelset. Frost blev trakasserad på olika sätt och man använde olika förevändningar för att inskränka hans politiska arbete, i det här fallet ta del av litteratur och hålla sig a jour med vad som pågick på utsidan. https://www.nordfront.se/utstuderade-trakasserier-fran-fangelsepersonal.smr

Kamrat djungeljoel däremot kunde ostört arbeta politiskt.
Citat:
Joel har använt tiden som frihetsberövad väl genom att organisera fångkamp och solidaritetsarbete för att belysa situationen och skapa konkret förändring för andra kamrater runt om i Sverige och världen som sitter av långa och orättvisa fängelsestraff för antifascistisk aktivism. Under ett besök på anstalten i Tidaholm intervjuades Joel av Kajsa Ekis Ekman till den informativa dokumentärfilmen ”Antifascisterna” av Patrik Öberg och Emil Ramos.

Frost fick inte ens träffa sin fru när han satt på samma anstalt.
Citat:
På Kumla ”trivdes” jag förvånansvärt bra och fick där tillstånd att träffa min fru igen, vilket Tidaholm förvägrade mig.
https://www.nordfront.se/niklas-frost-kampen-fortsatter.smr

Att syssla med fångkamp och solidaritetsarbete är nog inte det enda Joel gjort. Titta hur fet han blivit! Han ser ut som en lesbisk judinna för helvete! Inga trakasserier eller hårt tvångsarbete där inte! Eller vem vet, alla reagerar olika, hen kanske dämpa ångesten med att tröstäta Ben & Jerrys.
Senast redigerad av Skuggjag 2017-10-31 kl. 06:07. Anledning: Infoga AFA:as artikel
Citera
2017-11-01, 21:49
Medlem
Antifa vill normalisera pedofili.

Även den svenska grenen?

Är det en del av kampen för islam och peddoprofeten?
Eller är det allmänt vanligt att våldsvänstern har pedofiler i leden?

https://youtu.be/9siALpqSSKw?t=19
Citera
2017-11-02, 06:47
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Antifa vill normalisera pedofili.

Även den svenska grenen?

Är det en del av kampen för islam och peddoprofeten?
Eller är det allmänt vanligt att våldsvänstern har pedofiler i leden?

https://youtu.be/9siALpqSSKw?t=19

Antifa ≠ AFA

Den finns inte en "svensk gren". Antifa är ett ord som kan användas av vem som helst och likheterna mellan grupperna i USA och Sverige är minimal och både utformningen av organisationen och det utåtriktiktade arbetet.

Antifascistisk Aktion Sverige publicerar på sin hemsida antifa.se viss information om verksamhet samt sina ståndpunkter. In där och läs. Hittar du inte svar kan du mejla dom.
Citera
2017-11-02, 12:53
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Antifa ≠ AFA

Den finns inte en "svensk gren". Antifa är ett ord som kan användas av vem som helst och likheterna mellan grupperna i USA och Sverige är minimal och både utformningen av organisationen och det utåtriktiktade arbetet.

Antifascistisk Aktion Sverige publicerar på sin hemsida antifa.se viss information om verksamhet samt sina ståndpunkter. In där och läs. Hittar du inte svar kan du mejla dom.

Hur hänger det kursiverade ihop? Hur vet vi då att antifa.se företräder grupperna de utger sig för att tillhöra? Om man ser till avdelningarna Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala... etc. Kan jag bara utge mig för att tillhöra AFA Norrbotten och förvänta mig att bli tagen på allvar, eftersom vem som helst får använda antifas varumärke?

Bara skoja, det är orimligt att antifa skulle existera i traditionella arbetarkommuner och län. Era föräldrar är ju som bekant diplomater, journalister och lokalpolitiker.

Snygg dodge btw, mind the pun, no fat-ass type II diabites stricken mudsharks allowed. Vad tycker du om det uppenbara pedofildaltande som dina meningsfränder uttrycker sympati för i USA? Är det något som ni funderat över i era studiecirklar?

Det är kanske inte så populärt att framföra den åsikten, eftersom ni då skulle förlora socialtkapital. Hela Antifas existens bygger på att minska konflikterna i samhället, det ni säger er bekämpa. Så det kan självklart motiveras under skyddsgruppen sexuella avvikare. Kapitalismen gör ingen åtskillnad mellan sexuella rovdjur och heterosexuella.

De styrande vill knappast att sina undersåtar och tillika konsumenter ska börja ifrågasätta och göra uppror mot den givna sociala/statsordningen eftersom det skulle sabba produktionen av onödigt skit vi inte behöver. Det skulle också ta ifrån dem gynnsamma förhållanden som en ständig tillförsel av producenter och konsumenter, möjligheter att sänka löner och att flytta produktionen mellan nationsgränser.

Nej, tänker knappast korrespondera med någon osnuten McDonaldsanställd på hans lunchrast.
Citera
2017-11-02, 20:27
Medlem
baragnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggjag
Hur hänger det kursiverade ihop? Hur vet vi då att antifa.se företräder grupperna de utger sig för att tillhöra? Om man ser till avdelningarna Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala... etc. Kan jag bara utge mig för att tillhöra AFA Norrbotten och förvänta mig att bli tagen på allvar, eftersom vem som helst får använda antifas varumärke?

Bara skoja, det är orimligt att antifa skulle existera i traditionella arbetarkommuner och län. Era föräldrar är ju som bekant diplomater, journalister och lokalpolitiker.

Snygg dodge btw, mind the pun, no fat-ass type II diabites stricken mudsharks allowed. Vad tycker du om det uppenbara pedofildaltande som dina meningsfränder uttrycker sympati för i USA? Är det något som ni funderat över i era studiecirklar?

Det är kanske inte så populärt att framföra den åsikten, eftersom ni då skulle förlora socialtkapital. Hela Antifas existens bygger på att minska konflikterna i samhället, det ni säger er bekämpa. Så det kan självklart motiveras under skyddsgruppen sexuella avvikare. Kapitalismen gör ingen åtskillnad mellan sexuella rovdjur och heterosexuella.

De styrande vill knappast att sina undersåtar och tillika konsumenter ska börja ifrågasätta och göra uppror mot den givna sociala/statsordningen eftersom det skulle sabba produktionen av onödigt skit vi inte behöver. Det skulle också ta ifrån dem gynnsamma förhållanden som en ständig tillförsel av producenter och konsumenter, möjligheter att sänka löner och att flytta produktionen mellan nationsgränser.

Nej, tänker knappast korrespondera med någon osnuten McDonaldsanställd på hans lunchrast.

Du kan kalla dig AFA vadduvill. Det krävs däremot lite mer än så för att tillhöra AFA Sverige.
Citera
2017-11-02, 20:49
Medlem
pgdnDeletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggjag

t.
Ut å kör ba, "AFA mind the pun, no fat-ass type II diabites stricken mudsharks allowed" låter slagkraftigt! Eller kanske "AFA traditionella arbetarkommuner och län" med ett snyggt motto "Här arbetar vi järnet grabbar, traditionellt ska de va". Hell seger
Citera
2017-11-02, 21:03
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baragnell
Du kan kalla dig AFA vadduvill. Det krävs däremot lite mer än så för att tillhöra AFA Sverige.

Vad måste man göra för att få bli mongoloidernas bitch? Äger redan ett par Adidas® mjukisbyxor och en långärmad tröja. Kan till och med avhålla mig från att duscha och tvätta mig i en månad! Gå en intensivkurs i feministiskt självförsvar och gå på en strikt diet av Snickers och dricka mängder av Coca-Cola. Jag kan prata om hårt arbete och lössnus medans jag kämpar med kärringsnus, white förstås, den andra rinner så förskräckligt! Kan runka till cuckold och interracial porr medans alla mina verkliga förhållanden till kvinnor havererar, förutsatt förstås att jag inte haft förmånen att vara en undergiven liten bitch som förlorat oskulden till en polares vänstra hand.

AFA kan ju inte ha så höga krav med tanke på att en av grundarna Martin Fredriksson är en snitch och en avlönad säpocharlatan. Sedan ställer jag mig mycket kritisk till er inställning till nationell suveränitet, vad menar du med AFA Sverige? Du menar väl AFA Tellus?

"Antifascister i alla länder förena eder" - Kalle M.

Kan detta vara den antropologiska urtypen för autistus antifascistus? Många frågor men inga svar, det får en verkligen att förstå hur liten en är i relation till världen.
Senast redigerad av Skuggjag 2017-11-02 kl. 21:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in