2017-10-30, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmiro
fel min vän, fick bekräftat idag att swisscoin har släppt ut 9miljarder coins till allmänheten samma dag den släpptes på krypto börsen därför den stört dök.
Om detta nu mot förmodan skulle stämma hade det ju varit som att pissa på de som investerat i SwissCoin och inte fått sina coins, dvs sannolikt de flesta. Vem som helst kan ju räkna ut att kursen störtdyker när man gör så.
Det som snackas om för att tillföra värde är ju rent löjligt. 8000 acceptance points snackas det om, ingenting konkret så klart. Hur många hade det funnits i Sverige t ex, 5 st? Man hade kanske kunnat betala en plats på bakluckeloppisen vid XXXLutz i Malmö, men knappast köpa en pizza.
Om du nu är så insatt elmiro, vem är de hemliga utvecklarna?
Citera
2017-10-31, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Om detta nu mot förmodan skulle stämma hade det ju varit som att pissa på de som investerat i SwissCoin och inte fått sina coins, dvs sannolikt de flesta. Vem som helst kan ju räkna ut att kursen störtdyker när man gör så.
Det som snackas om för att tillföra värde är ju rent löjligt. 8000 acceptance points snackas det om, ingenting konkret så klart. Hur många hade det funnits i Sverige t ex, 5 st? Man hade kanske kunnat betala en plats på bakluckeloppisen vid XXXLutz i Malmö, men knappast köpa en pizza.
Om du nu är så insatt elmiro, vem är de hemliga utvecklarna?

Vissa har fått sina coins men de flesta inte. i december kommer alla få sina coins. För ett par månader sen skrev du att swisscoin aldrig kommer släppas på börsen. Vad säger du om det nu ? Nu skriver du att de aldrig kommer få ett värde men vänta ett par månader när kortet kommer så kommer det hända grejer. Allt kan inte ske över en natt då ingen kryptovaluta har exploderat redan efter ett par veckor. Det tar tid + att efterfrågan på coinsen r riktigt hög.

Du läste säkert om snubben som köpte en pizza för 10 tusen bitcoins år 2010 när de inte var värda ett piss. samma snubbe har hängt sig i ett träd förra året. Läste det på facebook. Jag läste att han haft feta deprissioner efter det

Att du får all din info från facebook säger ju det mesta om dig. Tro inte på allt du hör o läser.
Citera
2017-10-31, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellbrel
Så fel det bara kan bli.

Man blir ju onekligen nyfiken på varför detta är det minsta relevant ens för Bitcoin. Snacka om äpplen och päron (pun maybe intended).

Jag vet inte vad ni andra tycker, men för att detta skall vara det minsta relevant för den här tråden vore det ju på sin plats med någon form av information runt hur många Swisscoin som JP Morgan har köpt.

Det vore ju spännade att höra hur du räknar i detalj här. Exempelvis coinmarketcap.com har ju Swisscoin på plats 973 och inte nummer 2. Enligt dina beräkningar är alltså Swisscoin större än Ethereum?

Är du efterbliven kan du läsa mr ? JP köpte på sig bitcoin, var skrev jag att det var swissi ? Swisscoin är 2 i marketcap men inte i värde.

Det har släppts 9miljarder coins för allmänheten 1miljard är inne i företaget. Om cirka 1-2mån kommer master kortet + att det kommer kunna tradas på alla krypto sidor efter det. Då kommer värdet få en ökning

Just nu är swisscoin inte värt ett bajs men de flesta som gick med visste om det här att det är en lång siktig investering. Vill du ha snabba cash får du köpa bitcoin då det är den enda som fungerar att göra stora cash i

Har själv 28st bitcoin som köptes när de kosta cirka 3tusen förr föra året. Köpte på mig 1000 bitconnect i vintras när värdet låg på cirka 1krona st, idag ett värde på 20€ st. Har cirka 5miljoner på mina E-wallets som jag plockar ut i mellan åt för slippa massa onödig skatter och pappers arbete. Pallar inte med att staten ger bort mina väl spenderade pengar åt okända kriminella männsikor från alla världens hörn

På swisscoin har jag oså gjort 400 tusen då jag har 2tusen pers under mig som joinat företaget därav olika bonusar m.m. som jag plockat ut redan
Citera
2017-10-31, 20:19
Medlem
@elmiro
Fast nu snurrar du ihop dina fantasier.
Väldigt mycket snorunge med hävdelsebehov över sånt betende. Om du helt enkelt lider av en släng mytomani så är mitt råd till dig att inte skriva ut dem som inlägg på flashback. Alternativt läsa igenom dina egna tidigare inlägg innan du sätter ord på dina senaste fantasier.

spendera nu inte alla dina miljoner sic på en gång.
Citera
2017-10-31, 20:58
Medlem
Citat:
Just nu är swisscoin inte värt ett bajs men de flesta som gick med visste om det här att det är en lång siktig investering. Vill du ha snabba cash får du köpa bitcoin då det är den enda som fungerar att göra stora cash i

Så du rekommenderar de som vill tjäna stora pengar att köpa Bitcoin? Och de som inte vill tjäna stora pengar skall köpa Swisscoin?

Alldeles nyss garanterade du ju att jag skulle bli miljonär inom 2-4 år. Kommer jag inte bli det nu då?
Citera
2017-10-31, 23:43
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Är du efterbliven kan du läsa mr ? JP köpte på sig bitcoin, var skrev jag att det var swissi ?
Det är nästan som om det vore ett slags Dunning-Kruger-skämt detta. Vet inte om man skall skratta eller gråta. Dina gamla språklärare gråter nog dock, liksom både Fridolin och Björklund. Det blir helt enkelt svårt att ta en förolämpning om mental kapacitet på allvar när hela meningens språkliga uppbyggnad och semantiska innehåll bara dryper med fel.

Nog om det, tillbaka till ämnet. Du förstod överhuvudtaget inte min ironiska kritik av din irrelevanta JP Morgan-information. Men låt mig förtydliga den.

Det här är en tråd om Swisscoin. Du berättar för den här tråden helt betydelselös information om vad JP Morgan gör med Bitcoin. Jag påpekar just därför att du INTE talar om vad JP Morgan gör med Swisscoin, vilket hade varit av intresse för tråden. Vi kan nog anta med rätt hög säkerhet att de har köpt och sålt exakt 0 st Swisscoin. Men det jag var ute efter, var att du skulle redogöra för detta själv.

Vill du ha ytterligare förtydliganden så säg bara till!

Citat:
Swisscoin är 2 i marketcap men inte i värde.
Mycket intressant! Jag lär nog vilja återkomma till detta påstående senare. Men låt oss nöja oss vid att du berättar för oss vad du tror marketcap är en förkortning för och vad det betyder. Vore kul att höra.

Citat:
Har själv 28st bitcoin som köptes när de kosta cirka 3tusen förr föra året. Köpte på mig 1000 bitconnect i vintras när värdet låg på cirka 1krona st, idag ett värde på 20€ st. Har cirka 5miljoner på mina E-wallets som jag plockar ut i mellan åt för slippa massa onödig skatter och pappers arbete. Pallar inte med att staten ger bort mina väl spenderade pengar åt okända kriminella männsikor från alla världens hörn

På swisscoin har jag oså gjort 400 tusen då jag har 2tusen pers under mig som joinat företaget därav olika bonusar m.m. som jag plockat ut redan
Det är riktigt sorgligt detta faktiskt, om du verkligen tror att detta på något sätt utgör argument för Swisscoin som koncept.

@Alla:
För alla de som kommer till den här tråden med inställningen att tjäna snabba pengar enkelt, så skulle jag vilja lyfta perspektivet en liten stund.

Bitcoins största problem är att så många fortfarande felaktigt tror att det först och främst handlar om ett make-money-fast-koncept. Väldigt få, relativt sett, känner till dess verkliga framtida potential och den exponentiella innovation som pågår i dess spår. Det är därför inte ens konstigt att priset är så volatilt och studsar omkring hejvilt, då majoriteten av alla på den öppna marknaden jobbar med helt fel värderingsgrunder.

Men Bitcoins största problem är också det största skälet till att vi nu ser en allt större svans med altcoins, som antingen inte förstår konceptet eller ens bryr sig om det, utan bara är ute efter alternativa vägar till snabba pengar. Det finns naturligtvis ett fåtal seriösa och innovativa projekt här, men den överväldigande majoriteten (som vi räknar i tusentals) är medvetet bara rent skräp med helt fel målsättning och ofta helt utan relevant kompetens.

Långt många fler altcoins än de vi kan se nu har redan skapats och passerat obemärkt förbi. Här är en artikel (av många) runt detta som kan vara intressant att läsa. Författaren (som varit med sedan Satoshis inledande Bitcoin-implementationer) delar med sig av sina egna tankvärda funderingar runt problemet som sådant:

https://www.linkedin.com/pulse/id-known-what-we-were-starting-ray-dillinger

För de som inte orkar läsa så kanske hans avslutande ord ändå kan vara tankvärda om än lite dystra:

"But good lord, what we started. I hate to even imagine how many billions of dollars of scams and failures and thefts have been perpetrated by abusing people's faith in and enthusiasm for that technology by now. And I have no idea how we could possibly have prevented it."

Vill man seriöst argumentera för varför Swisscoin skall kunna lyckas (där tusentals har fallerat) så behöver man presentera både förståelse för tekniken runt kryptovalutor i allmänhet och Bitcoin i synnerhet. Sen behöver man förklara varför Swisscoin som koncept besitter tekniska egenskaper som gör att de kan mäta sig med just Bitcoin, i alla fall om det skall vara relevant för dem att fortsätta tjata om vad som händer med just Bitcoin.
Citera
2017-11-01, 08:45
Medlem
Citat:
Vissa har fått sina coins men de flesta inte. i december kommer alla få sina coins. För ett par månader sen skrev du att swisscoin aldrig kommer släppas på börsen. Vad säger du om det nu ? Nu skriver du att de aldrig kommer få ett värde men vänta ett par månader när kortet kommer så kommer det hända grejer. Allt kan inte ske över en natt då ingen kryptovaluta har exploderat redan efter ett par veckor. Det tar tid + att efterfrågan på coinsen r riktigt hög.

Du läste säkert om snubben som köpte en pizza för 10 tusen bitcoins år 2010 när de inte var värda ett piss. samma snubbe har hängt sig i ett träd förra året. Läste det på facebook. Jag läste att han haft feta deprissioner efter det

Att du får all din info från facebook säger ju det mesta om dig. Tro inte på allt du hör o läser.
Du får gärna visa var jag skrivit att "swisscoin aldrig kommer släppas på börsen".
Jag uttryckte skepsis till att SwissCoin skulle noteras på börsen, då planen i somras var att företaget skulle göra en IPO, dvs noteras på en aktiebörs. Men precis som med OneCoin gör man ständiga lappkast. Vi gör en ICO, nej vänta vi gör en IPO, nej förresten , vi släpper ut en massa coins på en exchange.

Du kan ju berätta var det finns vettig information om SwissCoin förutom på Facebook. Och kom inte med "snacka med Horst eller en ledare".
Citera
2017-11-01, 09:01
Medlem
Citat:
Är du efterbliven kan du läsa mr ? JP köpte på sig bitcoin, var skrev jag att det var swissi ? Swisscoin är 2 i marketcap men inte i värde.

Det har släppts 9miljarder coins för allmänheten 1miljard är inne i företaget. Om cirka 1-2mån kommer master kortet + att det kommer kunna tradas på alla krypto sidor efter det. Då kommer värdet få en ökning

För en gångs skull skriver du något vettigt: "Just nu är swisscoin inte värt ett bajs"
Då kan du hålla med om att de där 2000 personer under dig har gjort sanslöst dåliga affärer som köpt coins (som de ännu inte fått) för rätt så mycket pengar, när de bara kunde ha väntat tills nu och köpt dem för en bråkdel.

Om vi ska gå tillbaks till vad du skrivit, skrev du i april "I augusti kommer en swisscoin ligga mellan 2-3€ då den är värld just nu 0,19€ så den är väldigt låg just nu att köpa."
Detta är väl vad du har sagt till alla under dig i pyramiden också. Allt det här med långsiktig investering är en efterhandskonstruktion som har kommit till på senare tid. För ett halvår sedan var kommunikationen att när coinet släpps i Augusti kommer värdet att ligga på runt 1€. Köp på er så mycket som möjligt innan coinet släpps.
https://youtu.be/rpRFfrNzceU?t=195
Visst, man talar även om att det på längre sikt kommer att bli värt ännu mer, men ingenting om att man ska dumpa 9 miljarder coins på marknaden vilket i praktiken gör dem värdelösa.
Citera
2017-11-01, 17:29
Bannlyst
jag pallar inte kontra massa idioter på ett anonymt forum då ni säkert är fattiga knegare på en fabrik. Ni får tro vad ni vill men jag fattar inte varför ni inte tror man kan göra pengar på krypto valuta är en gåta när det står överallt att digital valuta är den bästa buisnessen just nu. Lätt förtjänta pengar och skattefritt då det inte ingår i vinst skatt då krypto är inget lotteri el aktier. Så var det förr i iaf. jag läser inte skatte verkets hemsida var o varann dag. kanske har det ändrats av några banditer vad vet jag. man är ju bara korkad om man ringer upp de o säger att man har 5miljoner på olika e-wallets från kryptovaluta. Vem gör så för då borde man söka upp en doctor på riktigt för något stämmer inte garanterat i hjärnan. Sen om jag sitter i sverige bakom skärmen eller utomlands och köpt o sålt av kan ingen bevisa. Ska jag betala skatt i thailand om jag är där en vecka och säljer just då 2 bitcoin. idioti förfan

Jag har 28 Bitcoin och 1000 bitconnect. Samtidigt mainar jag Ether och Litecoin men har bara ett få tal som jag inte drar upp då jag är i inlednings fasen. Har precis börjat lära mig hur maining går till. ännu ett lagligt sätt o tjäna snabba cash om man nu vet hur det fungerar. Räknar jag snabbt vad det är värt om jag säljer allt jag har så blir det över 5-6miljoner i rena pengar ut i min egen ficka.

Sen har jag 1.2m swissi som jag köpt för 4k men av vinst pengar från bitcoin o det andra. Skulle inte swissi bli något så har jag det ovan. Men swissi kommer bli ganska så stort inom snar framtid då folk i andra länder köper på sig som de aldrig gjort förr. redan nästa år kommer de gå upp ett par kronor kanske 3€ då det är marknaden som styr. Förra veckan och den här veckan är Swisscoin nr 1 på försäljnings sidan då det köps/säljs mest av. Inte i market cap eller i värde för det har jag inte skrivit

Räkna 1.2m x 30kr = 36 millar rakt ner i fickan redan till sommaren 2018. Swisscoin är ute på marknaden och pengar kommer det bli annars är man blåögd.

Ingenhemma och Slö kommer skriva samma goja nästa år här inne fast att värdet gått upp ett par € men kommer skriva fortafarnade att det är SCAM, Den finns inte på börsen. Det går inte att sälja, trada med andra krypto osv..... Ni skriver massa goja utan riktigt fakta utan läser massa strunt från facebook och twitter där många skriver rent bajs
Citera
2017-11-01, 17:57
Bannlyst
Säg mig vilken krypto valuta har stigit direkt efter det entrat börsen ? Ni kommer inte hitta en enda. Vi har legat ute på börsen i 3v. Vad förväntar ni er. 50 miljoner inom första veckan ? Tror ni på jul tomten oså ?

Yes, det var kanske ett pyramid spel från början då jag joina via någon annan i augusti förra året. det gick inte annars. Det gick att ta ut pengar från swisscoin fram till mars iår tills kineserna fucka företaget då de tömde bolaget få flera miljoner € som mainfred fick hosta upp från egen ficka för att reperera misstaget efteråt. Därav var sidan jävligt slö, det gick inte att investera den här tiden

Jag fick in nätverkare från Indien, Nigeria som i sin deras tur tagit in över 2000 pers som hamnat under mig som även investerat och företaget gav feta bonusar ibörjan. Man hamna i olika rankingar då jag är green dimond. Jag fick en klump summa i sommras från dimond poolen då alla som blev diamant o högre ingick i poolen före sommaren. Så jag har över 400k från swisscoin redan. Har tagit ut mer än hälften i rikitiga cash.

Yes har många coins låsta på sidan men det kommer lösas i december så kommer alla få sina coins. Efteråt kommer den även kunnas köpas utan bitcoin då just nu måste det går via B. Ska gå att trada mellan varandra. Kommer släppas på ALLA krypto sidor för försäljning och köp. Kommer Master kort inom snar framtid. Allt det här gör att den kommer gå upp i pris men hur mycket vet man aldrig. Den kommer inte stiga via raket fart som vissa andra valutor har gjort efter ett par år då det är många swiss coins ute 9miljarder därav kommer det gå sakta uppåt men det räcker ett par kr så är man snuskigt rik för egen del.

Swisscoin har en blockchaine teknologi som kosta 25m € då det är bevisat sen tidigare. har kommit ut på olika börser. Allt annat som jag skrev kommer inom snar framtid. Vad mer fakta vill ni ha

Ni gör bara folk förvirrade av era falska anklagelser utan o veta riktigt fakta utan läser tredje parts information på facebook haha Skämtar ni med mig ? Jag har direkt kontakt med Horst alltså nr 2 och jag litar hellre på honom en någon lustig herre på flashback som bara är naiv och förvirrad av allt som läses på olika sidor av folk som inte har en tjusning vad swisscoin är + att jag har tjänat 400k redan. hade jag inte ha fått något så kanske. Ni som inte har fått något än har inte gjort som jag gjorde men bara för det är det ingen SCAM
Senast redigerad av elmiro 2017-11-01 kl. 18:01.
Citera
2017-11-01, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miles3
Så du rekommenderar de som vill tjäna stora pengar att köpa Bitcoin? Och de som inte vill tjäna stora pengar skall köpa Swisscoin?

Alldeles nyss garanterade du ju att jag skulle bli miljonär inom 2-4 år. Kommer jag inte bli det nu då?

Du kan inte läsa mellan raderna, jag skrev vill du ha pengar över natten så får du köpa bitcoin då den hoppar upp o ner 1000€ om dagen. Hög risk investering men gnaska så säker om du håller i din kuk samtidigt och inte får en tillbaka samtidigt för då kan du gå o lägga dig innan den kommit ut
Citera
2017-11-01, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
För en gångs skull skriver du något vettigt: "Just nu är swisscoin inte värt ett bajs"
Då kan du hålla med om att de där 2000 personer under dig har gjort sanslöst dåliga affärer som köpt coins (som de ännu inte fått) för rätt så mycket pengar, när de bara kunde ha väntat tills nu och köpt dem för en bråkdel.

Om vi ska gå tillbaks till vad du skrivit, skrev du i april "I augusti kommer en swisscoin ligga mellan 2-3€ då den är värld just nu 0,19€ så den är väldigt låg just nu att köpa."
Detta är väl vad du har sagt till alla under dig i pyramiden också. Allt det här med långsiktig investering är en efterhandskonstruktion som har kommit till på senare tid. För ett halvår sedan var kommunikationen att när coinet släpps i Augusti kommer värdet att ligga på runt 1€. Köp på er så mycket som möjligt innan coinet släpps.
https://youtu.be/rpRFfrNzceU?t=195
Visst, man talar även om att det på längre sikt kommer att bli värt ännu mer, men ingenting om att man ska dumpa 9 miljarder coins på marknaden vilket i praktiken gör dem värdelösa.

de där 9miljarderna kommer köpas upp ganska så snabbt när du får 1miljon för cirka 1000kr st om du köper den nu. Finns andra krypto valutor som har lika många även fler som är värda mer än 5-10€ efter några år på börsen. Det tog bitcoin flera år innan den rörde på sig o då finns det bara 91miljoner hela bitcoins som kan splittas ytligare

Vi visste inte i april att priset skulle dumpas så snabbt efter den entra börsen men du har ordbajsat dig genom tråden sen den starta med att den är scam, kommer aldrig ut på någon börs osv... Allt du skrivit är ren spekulation från din mun och ingen konkret fakta bakom det. Du känner ingen som kan ge dig någon konkret fakta utan läser tredje part information från folk som inte har en susning vad det innebär.

om du vet vad lång siktig investering innebär så ordbajsar man inte så som du gör.

Alla företag i världen har en struktur av ett pyramid spel. Ett exempel. Ikea Ingvar är högst upp. Sedan under honom ytligare chefer, under dessa ytligare chefer till du ser längst ner knegarna på golvet. Då det är ju knegarna på golvet som gör att Ingvar kan torka sig i röven med Gustav VASA i omlopp om han känner för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in