Citat:
Ursprungligen postat av
elmiro
Är du efterbliven kan du läsa mr ? JP köpte på sig bitcoin, var skrev jag att det var swissi ?
Det är nästan som om det vore ett slags Dunning-Kruger-skämt detta. Vet inte om man skall skratta eller gråta. Dina gamla språklärare gråter nog dock, liksom både Fridolin och Björklund. Det blir helt enkelt svårt att ta en förolämpning om mental kapacitet på allvar när hela meningens språkliga uppbyggnad och semantiska innehåll bara dryper med fel.
Nog om det, tillbaka till ämnet. Du förstod överhuvudtaget inte min ironiska kritik av din irrelevanta JP Morgan-information. Men låt mig förtydliga den.
Det här är en tråd om Swisscoin. Du berättar för den här tråden helt betydelselös information om vad JP Morgan gör med Bitcoin. Jag påpekar just därför att du INTE talar om vad JP Morgan gör med Swisscoin, vilket hade varit av intresse för tråden. Vi kan nog anta med rätt hög säkerhet att de har köpt och sålt exakt 0 st Swisscoin. Men det jag var ute efter, var att du skulle redogöra för detta själv.
Vill du ha ytterligare förtydliganden så säg bara till!
Citat:
Ursprungligen postat av
elmiro
Swisscoin är 2 i marketcap men inte i värde.
Mycket intressant! Jag lär nog vilja återkomma till detta påstående senare. Men låt oss nöja oss vid att du berättar för oss vad du tror marketcap är en förkortning för och vad det betyder. Vore kul att höra.
Citat:
Ursprungligen postat av
elmiro
Har själv 28st bitcoin som köptes när de kosta cirka 3tusen förr föra året. Köpte på mig 1000 bitconnect i vintras när värdet låg på cirka 1krona st, idag ett värde på 20€ st. Har cirka 5miljoner på mina E-wallets som jag plockar ut i mellan åt för slippa massa onödig skatter och pappers arbete. Pallar inte med att staten ger bort mina väl spenderade pengar åt okända kriminella männsikor från alla världens hörn
På swisscoin har jag oså gjort 400 tusen då jag har 2tusen pers under mig som joinat företaget därav olika bonusar m.m. som jag plockat ut redan
Det är riktigt sorgligt detta faktiskt, om du verkligen tror att detta på något sätt utgör argument för Swisscoin som koncept.
@Alla:
För alla de som kommer till den här tråden med inställningen att tjäna snabba pengar enkelt, så skulle jag vilja lyfta perspektivet en liten stund.
Bitcoins största problem är att så många fortfarande felaktigt tror att det först och främst handlar om ett make-money-fast-koncept. Väldigt få, relativt sett, känner till dess verkliga framtida potential och den exponentiella innovation som pågår i dess spår. Det är därför inte ens konstigt att priset är så volatilt och studsar omkring hejvilt, då majoriteten av alla på den öppna marknaden jobbar med helt fel värderingsgrunder.
Men Bitcoins största problem är också det största skälet till att vi nu ser en allt större svans med altcoins, som antingen inte förstår konceptet eller ens bryr sig om det, utan bara är ute efter alternativa vägar till snabba pengar. Det finns naturligtvis ett fåtal seriösa och innovativa projekt här, men den överväldigande majoriteten (som vi räknar i tusentals) är medvetet bara rent skräp med helt fel målsättning och ofta helt utan relevant kompetens.
Långt många fler altcoins än de vi kan se nu har redan skapats och passerat obemärkt förbi. Här är en artikel (av många) runt detta som kan vara intressant att läsa. Författaren (som varit med sedan Satoshis inledande Bitcoin-implementationer) delar med sig av sina egna tankvärda funderingar runt problemet som sådant:
https://www.linkedin.com/pulse/id-known-what-we-were-starting-ray-dillinger
För de som inte orkar läsa så kanske hans avslutande ord ändå kan vara tankvärda om än lite dystra:
"But good lord, what we started. I hate to even imagine how many billions of dollars of scams and failures and thefts have been perpetrated by abusing people's faith in and enthusiasm for that technology by now. And I have no idea how we could possibly have prevented it."
Vill man seriöst argumentera för varför Swisscoin skall kunna lyckas (där tusentals har fallerat) så behöver man presentera både förståelse för tekniken runt kryptovalutor i allmänhet och Bitcoin i synnerhet. Sen behöver man förklara varför Swisscoin som koncept besitter tekniska egenskaper som gör att de kan mäta sig med just Bitcoin, i alla fall om det skall vara relevant för dem att fortsätta tjata om vad som händer med just Bitcoin.