2017-11-01, 19:38
Bannlyst
Jag lägger ner det här ordbajsandet nu då man pratar med en vägg. Tro vad ni vill. är swisscoin scam så låt swisscoin vara en scam. om den är ute på börsen eller inte får folk själva avgöra. Kan man göra pengar på swisscoin får man själva ta reda på om det går. Att inte du eller hon/han kan göra pengar på det betyder inte att ingen kan göra det.

Jag köpte på mig apple aktier för ett par år sen när de redan var värda mycket men jag fick aldrig de stora stålarna som vissa fick. Fan vilken scam apple är då de aldrig berätta att de ärbara de stora fiskarna som tar allt. Jävla blåskonto då jag bara fick ett par rödingar. Samma med att spela på lotto. Varför vinner jag aldrig de stora pengarna fan det är ju blås konto, rena scam då ingen vinner på lotto då det du läser på nyheterna är igensatt av skådespelare för att få dig att köpa en

Nu måste jag ordbajsa på flashback. Ett anonymt forum
Citera
2017-11-02, 07:31
Medlem
Ingen har tvingat dig att ordbajsa här. Men det har varit underhållande, då du exponerar en hel del av de fula affärer som gjorts.

Nej, ni visste inte i April att priset skulle dumpas, för om företaget hade berättat att de skulle dumpa ut 9 miljarder coins, samtidigt som ni skulle behöva vänta på era hade det kanske varit liiite svårare att värva nya offer. Vem som helst hade insett att den inte kommer att bli värd mer, den kommer att bli värd mycket mindre.
Med det i facit, vad finns det för konkret som säger att dina nya värdeprognoser skulle stämma? Företaget har ju en historia av att göra lappkast i sin strategi när det börjar brännas.
Citera
2017-11-02, 22:12
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Ingen har tvingat dig att ordbajsa här. Men det har varit underhållande, då du exponerar en hel del av de fula affärer som gjorts.
Det är nog även informativt för alla de som i det tysta läser den här tråden och försöker bilda sig en första uppfattning i ämnet. Hans totala oförmåga att besvara konkret kritik utan bara vräka ur sig stora mängder dravel utan relevans som dessutom ofta är motsägelsefullt och felaktigt, kommer garanterat tända varningslampor hos de flesta kritiskt tänkande människor som besöker tråden.
Citera
2017-11-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmiro
Du kan inte läsa mellan raderna, jag skrev vill du ha pengar över natten så får du köpa bitcoin då den hoppar upp o ner 1000€ om dagen. Hög risk investering men gnaska så säker om du håller i din kuk samtidigt och inte får en tillbaka samtidigt för då kan du gå o lägga dig innan den kommit ut

Helt omöjligt att förstå vad du försöker förmedla.

Men förklara istället varför just Swisscoin kommer bli stort? Bara för att man kallar något en kryptovaluta så innebär inte det automatisk succé. Varför skall någon välja just Swisscoin? Hittills ser det inte direkt ut som en bra investering.
Citera
2017-11-05, 11:53
Bannlyst
Swisscoin har gått upp 128% och det är bara på två dagar. Alltså från 0,23 till 0,78 satochi

Eller hur Ingenhemma och Slö. Swisscoin är den största bluffen som någonsin skådats. Gå o lägg er
Citera
2017-11-05, 17:23
Medlem
Haha.

Med klockrena klappmongon på din nivå inblande elmiro kan den nog gå flera hundradels ören ytterligare.

Dödstöen borde bli när ytterligare 8miljarder sic träffar marknaden eller när klappmongon som väntar på att få ut sina sic slutligen inte har någe flis kvar att "pumpa" upp valutan med.

Hur går det med mastercard och usabilty föresten ? eller är det fortfarande bara coinexchange.io där idioterna skyfflar sic mellan varandra?

Skulle inte du lägga upp en skärmdump på dina fin fina affärer?
Citera
2017-11-05, 21:09
Medlem
- slö/ingenhemma

Nu får ni nog släppa detta och känna att ni förlorade argumentet.
Det ni poängterade. Var att Sic aldrig skulle komma ut till handel. - Att ägarna och de som stod högst upp i pyramiden skulle dra med alla pengar i juli.

Ni har flaggat för att detta är en scam redan från första början.

Nu har SiC kommit ut, dumpats, men arbetar sig sakteligen uppåt.

Trådstarten var ifall Swisscoin var en scam alá onecoin. - Ni hade fel. Vi hade rätt. Punkt

Huruvida Swisscoin är en guldgruva att investera. - Det är upp till den som investerar och inte två klappmongon på flashback att avgöra.
Citera
2017-11-05, 21:33
Medlem
- ingenhemma -

Bara en reminder. Hur mycket du än flamear SiC här så kommer du aldrig få tillbaka
de pengarna du förlorade i Onecoin.

https://www.coinexchange.io/market/SIC/BTC

Gå in där och lägg en slant. Vem vet, du kanske når break even innan årsskiftet
Citera
2017-11-05, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Haha.

Med klockrena klappmongon på din nivå inblande elmiro kan den nog gå flera hundradels ören ytterligare.

Dödstöen borde bli när ytterligare 8miljarder sic träffar marknaden eller när klappmongon som väntar på att få ut sina sic slutligen inte har någe flis kvar att "pumpa" upp valutan med.

Hur går det med mastercard och usabilty föresten ? eller är det fortfarande bara coinexchange.io där idioterna skyfflar sic mellan varandra?

Skulle inte du lägga upp en skärmdump på dina fin fina affärer?

haha tillbaka. Du och ingenhemma läser massa skit på olika trash sidor där folk bara snackar skit för att swisscoin är en stor konkurent till många kryptovalutor.

Hade inte jag känt någon i företaget så hade även jag snackat goja som ni gör men har man direkt kontakt med horst och även manfred så är man i ett guld läge. Jag får order när man ska köpa och sälja i rätt tid därav vinsterna jag gör dagligen. Har inte knegat på 4år "deklarerat 0" då det inte behövs för jag gör flera tusen om dagen på alla kryptovalutor jag joinat. Det fina med krypto är att det är skatte fritt om man inte är dum nog o berättar det för någon. Varför ska skatteverket resa upp mina cash för om jag själv kan resa istället.

Men lev era liv och knega på vanliga arbeten för bättre kan ni inte göra än att ta order från era chefer. Nöj er med era 20k i månaden. Låt oss andra göra buisness. Ska Till spanien nästa vecka härligt med en sol semester nu när vintern slagit till i sverige. Vet du vad det är pengar från swisscoin hahaha
Senast redigerad av elmiro 2017-11-05 kl. 22:14.
Citera
2017-11-06, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sindustries
- slö/ingenhemma

Nu får ni nog släppa detta och känna att ni förlorade argumentet.
Det ni poängterade. Var att Sic aldrig skulle komma ut till handel. - Att ägarna och de som stod högst upp i pyramiden skulle dra med alla pengar i juli.

Ni har flaggat för att detta är en scam redan från första början.

Nu har SiC kommit ut, dumpats, men arbetar sig sakteligen uppåt.

Trådstarten var ifall Swisscoin var en scam alá onecoin. - Ni hade fel. Vi hade rätt. Punkt

Huruvida Swisscoin är en guldgruva att investera. - Det är upp till den som investerar och inte två klappmongon på flashback att avgöra.
Då får du nog ta och plocka fram var jag sagt att SIC aldrig skulle komma ut till handel. Att få ut den på en börs är det säkraste sättet att döda ett coin. Det visar sig direkt att det påhittade värdet var direkt felaktigt och att dina projicerade framtida värderingar bara var rena fantasier. Nu är det ju upp till de som investerat att försöka slänga in mer pengar och pumpa upp värdet. Men det är låååångt kvar...

Det som är scam är ju hur det har marknadsförts med hjälp av det påhittade värdet och fantasivärdeökningen. Ni kan ju inte göra annat än att hålla med om att samtliga som investerat i SwissCoin före lanseringen på coinexchange gjort en fantastiskt dålig affär. De har betalat rätt mycket pengar för något som är värt mindre än 1% av vad de betalat.
Och som sagt, ni har även själva erkänt att det inte är genom handel i SwissCoin ni tjänat pengar, utan genom bonus/provision för att värva nytt folk.
Citera
2017-11-06, 10:15
Medlem
@sindustries

Märkligt påstående från din sida, varför skulle inte sic kunna noteras på en handelsplattform/exchange?

antar att du är ruskigt dum i huvudet och har läsförståelse och slutledningsförmåga som en 4åring?
Dunning-kruegr effekt så man skäms o dina vägnar.

Om du accepterar att du inte fattar någonting, att du inte redar ut ens de enklaste lärdomarna om marknadsekonomi (för att inte tala om "krypto"), att det du fått matat till dig i samband med att du betalade hela kr för dina sic är information från bedragare som har egen vinning av att lura av dig dina pengar (typ som elmiro, inte för att han tjänat en spän "på riktigt", utan bara annamt sucesstänket - om jag tänker att jag är miljonär i krypto så blir jag det, jag vet saker inegn annan vet, svennelivet är inget för mig, hus i spanien, vara min egen chef, inget ekkorhjul för mig, osvosv.......), så ger jag dig en ytterst liten chans att förstå så pass mycket att du inte går på nästa bluff.

-Det är ju inte frågan om att börsnotera ett företag, så i stort helt oreglerat, det finns inget som hindrar dig eller mig från att skapa en egen coin och få ut på en/flera exchange, det kostar inte mer en ett par 1000lappar.

-Det är en viktig del i pumpndump bedrägerier att den går att påverka värdet. går dock inte så bra för sic om man nu vill jämföra med andra "pumpndump coins". finns mycket info och även grupper i olika forum som gör gemensamma pumpndumps, bara o googla.

-små volymer med handel med värdeökning på 1-3öre/st?
patetiskt, när resten av mynten (och då pratar jag inte om de 10% som ni mlmblåsta sitter och väntar på, de kostade väll 3-4kr st? dessutom?) träffar marknaden så kommer det finnas möjligheter att styra upp lite ordentliga pumpndumps.

Nu är ju ponzi/pyramid delen av swisscoinsbluffen över (det som kallas för mlm när det finns en produkt att sälja).

-den gick jättebra.
Vet ni vilket företag som era "investeringar" landad i? vad jag kan se så finns där inget bolagkassa kopplad till vare sig sic eller manfred o co? gick alla era pengar in i skatteparadis?

@elmiro
pumpa på det är en lång väg tillbaka till värdet som du köpte (och "tvingades" återinvestera dina påhittade bonusar från din downline)

-värdet sen lansering dvs knappa 30dagar -99,43% dvs köpte du swisscoin för 1000kr så kan du sälja dem för totalt 5kr nu.

-köpte ni in er på "swisscoin tokens packet" (mlmdelen) eller lurade andra att köpa dem av er eller genom eran downline så fick ni en del av provisionen i swisscoin, på dessa är värdeförlusten inte lika stor men med tanken på att swisscoins är värda 1-5öre/st beronde på hur stor volym man försöker sälja så är det likfröbannat värdeförluster på -99% eller mer
(beronde på när ni köpte packetet och för vilken summa) men vad jag kan se så va värdet 2kr-5kr enligt manfreds egna uträkningar (hahaha, vilka idioter ni swiss & onecoin mongon är)

-Så det enda hoppet ni har kvar (om jag förstår er rätt) är att om några år ska värdet av någon anledning öka?

-men något annat än påståenden från kända och dömda bedragare kan ni inte presentera?
-det här med tillgång och efterfrågan (väldigt grundläggande marknadskrafter) förstår ni inte öht.
-att värdet har 10dublats betyder likförbannat att manfred o co "sålde" till er för 1000kr och ni fick "varor" till ett värde av 2-5kr?
-KYC innebär att ni är alla kända och finns i en databas som myndigheter förr eller senare kommer att ta del av, så ni är ju knappast hemliga för de ni blåst, tänk även på att det krävs tillstånd från FI för att förmedla värdepaper & investeringar.

Ska springa lite i mitt ekkorhjul nu.

Ser fram emot mer dumheter från er klappmongon nu när ni har lite mer att försöka greppa.
Citera
2017-11-07, 11:47
Medlem
speedygonsalezs avatar
medlem på avanza men har nordea som standardbank har lite frågor.

kan köpa bitcoin XBT på avanza där 200st cert motsvarar 1 riktig bitcoin, fattar inte skillnaderna, är XBT aktier i företaget medans bitcoins köp är som att växla pengar?

Avkastar 200 bitcoin XBT via avanza lika mycket som att köpa 1 bitcoin?

vart handlar man swisscoin bäst och vart säljer man bäst för att få riktiga SEK att enkelt föra över till sin vanliga bank sen?? Eftersom swisscoin ligger på 0.05kr/st är det ju värt att köpa för nån lax och vänta 5 år.

Även intresserad av ethereum och undrar vart det enklast handlas och säljs.
Även Emercoin är intressant.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in