2017-11-01, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Vatten i gasform är fortfarande vatten. Det blir inte ett annat ämne för att det förgasas men luften är 78% kväve och 21% syre samt 1% av andra gaser inkl. små mängder vattenånga men att hela atmosfären skulle bestå av vatten i gasform är ren trams.

Vi vet inte vad vatten är för medium eller element men vi kan genom experiment konstatera att vatten övergår till gasform när trycket faller.

Kolla dokumentären ”The secrets of water”, filmen är gjord av globalister så det innehåller en del dessinfo, men är för övrigt en ganska intressant film.
What we know is a drop!
https://www.youtube.com/watch?v=KN3PBFxV3Xw
Citera
2017-11-01, 14:48
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Vi vet inte vad vatten är för medium eller element men vi kan genom experiment konstatera att vatten övergår till gasform när trycket faller.

Kolla dokumentären ”The secrets of water”, filmen är gjord av globalister så det innehåller en del dessinfo, men är för övrigt en ganska intressant film.
What we know is a drop!
https://www.youtube.com/watch?v=KN3PBFxV3Xw
Vetenskapen vet att atmosfären består mestadels av syre och kväve. Vi vet också att vi behöver syre för att andas. Vi kan inte andas i en atmosfär som består av enbart gasformigt vatten. Du har dessutom fortfarande inte svarat på frågan om vad detta har med jordens form att göra. Jag är väldigt nyfiken på hur vad du menar att "atmosfären är vatten" påverkar jordens form.
Citera
2017-11-01, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
De täcker inte hela jorden samtidigt och det behövs inte heller. Ju fler desto bättre, naturligtvis, men det behövs bara 3 eller 4 för att få en position. Här är en animation som visar hur systemet fungerar.
GPS

Det vore spännande om man kunde se. Finns säker någon app enbart för att visa signalerna och var de kommer från istället för att bara visa var man själv är.

4. :-) Hoppar mellan 3 och 4 satelliter. Blev så nyfiken att jag laddade hem en app. GPS Status & Toolbox heter den (Android).

Har inte smartphone men om jag hade haft möjlighet, så hade jag nog kollat ett antal gånger vad mobilen visar och alltid på exakt samma plats men med nån eller några timmars mellanrum.
Sen är det ju fullt möjlig att med programmering simulera satelliter på mobilen men det kan ju ha missats.

Det finns en applikation till mobiler som heter “My location”, känner du till den? Det är en Google app. som visar på en bakgrundskarta var din mobil för tillfället befinner sig. Här är trailern som beskriver hur systemet funkar.
https://www.youtube.com/watch?v=v6gqipmbcok
Man påpekar noga i filmen att det inte är frågan om GPS, systemet hittar mobilens position via mobilmastens ”footprint” som sänds till mobilen.
Kan du gissa vad dom menar med ”footprint”?
Citera
2017-11-01, 14:59
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Har inte smartphone men om jag hade haft möjlighet, så hade jag nog kollat ett antal gånger vad mobilen visar och alltid på exakt samma plats men med nån eller några timmars mellanrum.
Sen är det ju fullt möjlig att med programmering simulera satelliter på mobilen men det kan ju ha missats.

Det finns en applikation till mobiler som heter “My location”, känner du till den? Det är en Google app. som visar på en bakgrundskarta var din mobil för tillfället befinner sig. Här är trailern som beskriver hur systemet funkar.
Man påpekar noga i filmen att det inte är frågan om GPS, systemet hittar mobilens position via mobilmastens ”footprint” som sänds till mobilen.
Footprint lär ju bara fungera så länge mobilen är inom mottagningsavstånd från en mobilmast så ett system som lokaliserar mobiler via mobilmaster lär ju inte funka om du är mitt ute i Atlanten men en GPS funkar utmärkt även där det inte finns några mobilmaster t ex mitt ute i Atlanten. Där kan du inte ringa om du inte har en satellittelefon men GPS fungerar utmärkt eftersom GPS inte får sin information från mobilmaster.
Citera
2017-11-01, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Jorfgloben är en exakt avbildning av jorden och inte en projektion.

Jordgloben en projektion av Gleason? Javisst, bara att utföra Gleasonprojektionen baklänges.

Ja, men inte nödvändigtvis just Gleasonkartan men latituder och longituder.
Citera
2017-11-01, 15:39
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ja, men inte nödvändigtvis just Gleasonkartan men latituder och longituder.
Problemet är att ingen har lyckats få fram en platt karta där alla avstånd stämmer. Det går att tillverka en jordglob där alla avstånd stämmer men inte att få fram en platt karta där avstånd, vinkar och allt stämmer. Hade jorden varit platt så skulle det vara den enklaste sak i världen att få fram en korrekt platt karta medan det hade varit helt omöjligt att tillverka en jordglob där alla avstånd och vinkar stämmer.
Citera
2017-11-01, 16:26
Medlem
madtops avatar
Citat:

Det falsifieras enkelt genom att granska källkoden för en mottagare.

Jag har tidigare länkat till källkod för en GPS-mottagare.
Det är bara att granska koden och hitta din simulering. Men du kommer inte att hitta något av den enkla anledningen att det inte är fejk.

Citat:

Tack för att du upplyser oss om ett bra sätt att bevisa förekomsten av GPS.

Om du lyssnar noga får du reda på att appen kan arbete med både GPS och utan GPS. Med GPS får man en liten blå prick som markerar ens position, har man inte GPS markeras ett mycket större område. Orsaken till att det blir ett område snarare är en position utan GPS är att triangulering mha av mobilmaster har mycket sämre noggranhet.

Mao: Om man har en liten blå prick på sin karta är positionen känd mha GPS. Och om positionen dessutom är korrekt på några meter när kan man vara mycket säker på att det handlar om GPS.
Senast redigerad av madtop 2017-11-01 kl. 16:29.
Citera
2017-11-01, 16:33
Medlem
madtops avatar
Citat:

Jodå, vi vet väldigt väl vad vatten är: Det är en molekyl som består av två väte och en syreatom.

Att du inte tror på detta innebär inte att vi andra inte vet. För det gör vi.
Citera
2017-11-01, 16:47
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ja, men vad är det för information som sänds ut av satelliten till GPS enheten och som gör det möjligt för mottagaren att räkna ut sin egen position?

Jag har ju redan svarat på den frågan... men ska förklara tydligare.

I varje sattelit finns en extremt noga atomklocka. Dess tid sänds ut konstant och gps-mottagaren tar in tex fyra GPS-satteliters tider. Eftersom det tar tid för signalen att komma fram till mottagaren kommer varje sattelits klockslag vara olika pga dopplereffekten.
Och då kan gps-mottagaren räkna ut sin position.
Citera
2017-11-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jodå, vi vet väldigt väl vad vatten är: Det är en molekyl som består av två väte och en syreatom.

Att du inte tror på detta innebär inte att vi andra inte vet. För det gör vi.

Glöm det, han tror ju inte ens på att atomer finns. Fick tyvärr inget svar på vad han anser att materia består av.

Det är nog i det närmaste hopplöst att argumentera med någon som har en världsbild som ligger någonstans mellan stenålder och medeltid.
Citera
2017-11-01, 19:50
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Jag har ju redan svarat på den frågan... men ska förklara tydligare.

I varje sattelit finns en extremt noga atomklocka. Dess tid sänds ut konstant och gps-mottagaren tar in tex fyra GPS-satteliters tider. Eftersom det tar tid för signalen att komma fram till mottagaren kommer varje sattelits klockslag vara olika pga dopplereffekten.
Och då kan gps-mottagaren räkna ut sin position.

Olika, pga olika avstånd mellan satelliterna o gps-mottagaren. Har inget att göra med dopplereffekten.
Citera
2017-11-01, 21:13
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Olika, pga olika avstånd mellan satelliterna o gps-mottagaren. Har inget att göra med dopplereffekten.

Dopplereffekten... vad tusan fick jag det ifrån.
Hjärnkaos helt enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in