Citat:
Ursprungligen postat av
dj0h4nn3s
Alltid känt på mig att det där är en riktig råtta. Minns hur han fick kritik för sin antisemitism och beskyllde hans kritiker för att vara rasistiska islamofober. Manipulerar sig fram i karriärsstegen som en blodtörstig igel. Han började väl som reporter på låtsastidningen N24, startade sen en hjärndöd viralsida, och vips blev han "chef för sociala medier" - vilket jävla låtsasjobb för övrigt, lyfte nog en fin lön på att lägga upp hjärndöda klipp på facebook. Samtidigt som han manipulerar sig fram lyfter Aftonbladet fram honom som en profil för att kännas "fräscha" och "i tiden". Det hade aldrig hänt om han hade hetat Erik Larsson. Och på det beter sig så svinigt det bara går mot kvinnor. Vilken råtta.
DN:s artikel är låst, någon som kan citera urvalda delar?
Några citat:
Citat:
En tidigare chef på Aftonbladet har anklagats för våldtäkt. Nu kliver ytterligare en kvinna fram och säger att samma man trakasserat henne i flera år, samtidigt som han varit både hennes chef och pojkvän.
– Jag är rädd för att om jag inte berättar har han makt över mig, säger Filippa Berg, ansvarig utgivare för Lajkat.se.
Citat:
En av de våldtäktsanklagade männen är en hög chef inom Aftonbladets ägare Schibsted. Fyra tidigare medarbetare som DN pratat med beskriver mannen som en maktfullkomlig person som mobbar och fryser ut dem som kritiserar honom. Nu säger Filippa Berg, i dag chef och ansvarig utgivare för Schibstedsajten Lajkat, att mannen under flera år utnyttjat sin maktposition för att kontrollera och trakassera henne både psykiskt och fysiskt.
Citat:
Filippa Berg träffade mannen när hon var 21 år och han var chef på en annan sajt. Han anlitade henne som redaktör och de blev snabbt ett par.
Citat:
Enligt Filippa Berg isolerades hon socialt och professionellt av mannen. Han sa att hon bara kunde lita på honom och skällde på henne om hon pratade om honom med andra på jobbet. Han använde sitt inflytande som chef för att hota och kontrollera henne.
Citat:
Filippa Berg säger att mannen även förgrep sig på henne fysiskt under deras förhållande. Enligt henne hade han vid några tillfällen sex med henne trots att hon bad honom att sluta.
– Jag hade ju bara honom och bodde hos honom, så efter ett tag slutade jag säga nej.