2017-11-01, 12:01
Bannlyst
Jag har följt alla "klaga på moderator"-regler. Det är efter det helt tillåtet att starta en "klagomålstråd".

(FB) Förstör man inte madrasser genom att knulla på dem?

Jag tycker att det är en helt legitim fråga. Jag undrar hur samlag påverkar sänghygienen. Jag kan inte för mitt liv se vad som är tramsigt med det? Jag har bäddat för en seriös diskussion.

Jag tycker helt ärligt att oddball tog ett jävligt dåligt och tramsigt beslut i det här fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Citat:
Ursprungligen postat av skatteplanering
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Förstör man inte madrasser genom att knulla på dem?

Antal inlägg: 2.
Citat:
Det rinner fittsaft (med sperma i ifall man kommit i tjejen), svett och annat gott ner i lakanet och ner i madrassen när man knullar, det kan ni inte förneka.

Förstör man inte madrassen då egentligen? Blir den inte jävligt äcklig ganska fort?
Citat:
Det vet jag ingenting om, jag får inte knulla och jag är oskuld.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Jaha, och vad är det som är så jävla tramsigt eller OT med detta? Det beskriver ju verkligheten precis korrekt och är någonting man bör ta hänsyn till lika mycket som man bör tänka på hur katter och pälsdjur förstör soffor, vilket precis är ett RIKTIGT och VERKLIGHT problem som finns i VERKLIGHETEN.
Du håller bara på att tramsa dig och försöker maskera det som en seriös tråd. Fortsätter du klaga så blir det en till varning, det finns många fler inlägg du inte fått varning för.
De har du plockat bort, varför då? Nu har jag iallafall skickat PM till dig och jag tycker bara att du är dum i huvudet och att det inte finns någonting mer att disktuera. Jag får nu starta en tråd, om du inte har något mer att tillägga så startar jag en tråd.
Gå och lägg dig istället för att trolla.
Citera
2017-11-01, 14:16
Medlem
blindguards avatar
Jadu, det här ser inte bra ut för Oddball, trots ditt aggressiva beteende mot honom. Lugn och sansad brukar alltid vara det bästa, även om du anser att han har gjort fel bör du bemöta honom med respekt, precis som vilken annan användare som möjligt.
Men ja, det ser verkligen inte bra ut för honom, ska bli intressant och se hur han, eller annan moderat försvarar det här beslutet.
Citera
2017-11-01, 14:34
Medlem
Helt rätt, tramstrådar får gärna tas bort. Det är helt uppenbart att det inte är en seriöst menad tråd.
Så vad är problemet?
Citera
2017-11-01, 14:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag har följt alla "klaga på moderator"-regler. Det är efter det helt tillåtet att starta en "klagomålstråd".

(FB) Förstör man inte madrasser genom att knulla på dem?

Jag tycker att det är en helt legitim fråga. Jag undrar hur samlag påverkar sänghygienen. Jag kan inte för mitt liv se vad som är tramsigt med det? Jag har bäddat för en seriös diskussion.

Jag tycker helt ärligt att oddball tog ett jävligt dåligt och tramsigt beslut i det här fallet.

Jag hade inte ens svarat på det här vare sig i PM eller i tråd då klagomålet grundar sig på aggression, svordomar och invektiv. Självklart ska man ha en ödmjuk inställning vid fall som detta.

Inte nog med att jag håller med om att tråden är illa dold 0.03, vilket också empiriskt visas av de flesta andra trådstarterna, den är ju faktiskt också 0.02, då en madrass är (FB) Inredning
Citera
2017-11-01, 14:56
Medlem
framtands avatar
Detta är nog den första 'klaga på moderatortråd' som jag tycker har lite bäring. Visst är det till viss del tramsigt och aggressivt beteende, men vetifan om det inte kunde lösas med en varning och trådflytt. Frågeställningen kan förtydligas men grunden för en diskussion om hur samlagsvätskor smutsar ner ett hem kan ju omöjligt vara trams och trolleri rakt igenom?
Citera
2017-11-01, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Självklart ska man ha en ödmjuk inställning vid fall som detta.
Även om du slickar röv på moderatorerna i någon slags desperat önskan om att själv tillhöra den skaran, så är det liksom inget tvång här på forumet. Hur var det du själv uttryckte det tidigare "detta är inte familjeliv"?

____
Ska man moderera i affekt eller undvika att svara på frågor bara för att användaren är upprörd så kanske man ska ägna sig åt något annat.

Att användaren "skatteplanering" är ett stort jävla troll blev uppenbart i tråden om den våldtäktsanklagade komikern, där hen medvetet spred massa falska rykten, för att sen komma tillbaka i tråden och skryta om det.

Men om man nu anser att personen är oseriös över lag så ska man väl för fan inte radera de poster som faktiskt ÄR seriösa?
Banna för kfk eller nåt skit, att slänga en post som är ontopic bara för att man tycker användaren är tramsig är ju helt efterblivet.

Edit: Det blir ju löjligt när man har ett regelverk som låter användarna bete sig hur fan som helst mot varandra, medans man har moderatorer som är så lättkränkta att de inte kan moderera ordentligt...
Senast redigerad av Blalotus 2017-11-01 kl. 15:31.
Citera
2017-11-01, 15:25
Medlem
Gerbaniss avatar
Jag har också många gånger funderat på detta. Utöver fittsaft och sperma så svettas man ju så in i helvete. Ungefär som att köra ett gympass och sedan lägga sig i sängen direkt efteråt när man är sjöblöt av svett.
Citera
2017-11-01, 15:32
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag hade inte ens svarat på det här vare sig i PM eller i tråd då klagomålet grundar sig på aggression, svordomar och invektiv. Självklart ska man ha en ödmjuk inställning vid fall som detta.

Inte nog med att jag håller med om att tråden är illa dold 0.03, vilket också empiriskt visas av de flesta andra trådstarterna, den är ju faktiskt också 0.02, då en madrass är (FB) Inredning

Att trådskaparen är otrevlig och överlag tramsig går ju inte att förneka. Men nu finns det ju en fråga som inte bör anses vara tramsig som går att diskutera.

Skiter fullständigt i hur tramsig trådskaparen må vara i övriga inlägg och trådar, vilket Oddball inte verkar ha gjort.
Citera
2017-11-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
Jag har också många gånger funderat på detta. Utöver fittsaft och sperma så svettas man ju så in i helvete. Ungefär som att köra ett gympass och sedan lägga sig i sängen direkt efteråt när man är sjöblöt av svett.
Självklart.

Men eftersom användaren har trollat i andra inlägg så passar man på att straffa lite extra genom att även radera inlägg som är ontopic, bara för att markera.
Citera
2017-11-01, 15:35
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Men om man nu anser att personen är oseriös över lag så ska man väl för fan inte radera de poster som faktiskt ÄR seriösa?
Banna för kfk eller nåt skit, att slänga en post som är ontopic bara för att man tycker användaren är tramsig är ju helt efterblivet.

Edit: Det blir ju löjligt när man har ett regelverk som låter användarna bete sig hur fan som helst mot varandra, medans man har moderatorer som är så lättkränkta att de inte kan moderera ordentligt...

Håller med, samtidigt så känner jag att det inte heller hade spelat någon roll om skatteplanering menade att skapa en tramstråd bara för han tycker det är kul med snusk ifall det ändå finns en seriös fråga som kan leda till en "normal" diskussion.
Citera
2017-11-01, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Håller med, samtidigt så känner jag att det inte heller hade spelat någon roll om skatteplanering menade att skapa en tramstråd bara för han tycker det är kul med snusk ifall det ändå finns en seriös fråga som kan leda till en "normal" diskussion.
Precis.
Dylika trådar är inget ovanligt och att trolla är inte förbjudet i regelverket.

Men den här trams/OT regeln verkar ju kunna omfatta det mesta nuförtiden...
Citera
2017-11-01, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Att trådskaparen är otrevlig och överlag tramsig går ju inte att förneka. Men nu finns det ju en fråga som inte bör anses vara tramsig som går att diskutera.

Skiter fullständigt i hur tramsig trådskaparen må vara i övriga inlägg och trådar, vilket Oddball inte verkar ha gjort.

Förstår inte riktigt att ni tycker den frågan är mycket att diskutera. Det är väl ganska självklart att en madrass blir smutsig, och således också i viss mån "förstörs", om den täcks av spermafläckar, fittjuice och svett.

Ser tyvärr inte att det finns så mycket att diskutera där.

Sen håller jag med om att moderatorer borde försöka vara hövliga, men i ordväxlingen ovan ser jag egentligen bara att det är TS som är aggressiv, exempelvis med "jag tycker bara att du är dum i huvudet".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in