Citat:
Ursprungligen postat av
Azima
Var 21 när jag tappade den. Kan tycka att det var en bra upplevelse och att den hade inte alls varit lika bra om jag hade gjort det tidigare. Kände mig mer mogen och tyckte verkligen om det, medan om jag känner mig rätt själv så hade jag om jag varit yngre bara velat komma och sen dra. Medan nu var det en upplevelse att komma ihåg.
Om det inte bara var "komma och sen dra", var det i ett förhållande då? Eller hade/hade det inte haft någon betydelse med vem/hur det kände?
Citat:
Ursprungligen postat av
erikp121
Skulle köpa en hora för 1 timme, men blev 2 för en halvtimme istället. Det gav mig klartecken om att sex inte är värt något alls egentligen.
Har du haft sex med andra än prostituerade och isf, kände du även då att det inte var värt något då också? Av nyfikenhet bara, sex är ju en stor grej för de allra flesta verkar det som.
Citat:
Ursprungligen postat av
ChrisChan
Besökte en prostituerad som 20-åring då jag ansåg det oacceptabelt att vara 20+ och oskuld. Ett mycket bra beslut. Det avdramatiserade sex för mig och det var skönt att ha tagit den där jävligt tafatta förstagången med någon som glömt bort mig nästa dag. Träffade henne ett par gånger till sen.
Känner jag kanske borde haft med det i trådstarten men hade varit intressant att höra om det fanns någon anledning till varför alla ni som svarade var oskulder. Inte för att 20 är särskilt gammalt egentligen men om du som andra, inkl jag, känner att det behövde hända, var det något som hindrade dig tidigare? Eller hade det aldrig hänt bara? Jag vill inte gå till en prostituerad själv men gillar idén om avdramatisering.
Citat:
Ursprungligen postat av
twoeggs
Jag var 26. Hade länge nojjat över att jag var oskuld och försökte få det överstökat. Träffade en tjej på nätet. Hade med mig en flaska vin, så var inte nykter när det skedde. Sexet hade förmodligen blivit bättre utan alkohol dock.
Det kändes absolut som det var en större grej än man gjort det till innan, även om det var skönt. Tror mycket av stigmat inte är kopplat till oskulden i sig, utan att en viss typ av personer tenderar att vara oskulder. Men det finns grader på skalan. Man behehöver ju inte vara rockstjärna för att få tjejer, men att vara lite framåt och våga hjälper nog. Att ha förlorat oskulden förändrade inte mitt liv särskilt mycket, men det var skönt att slippa tänka det var kört och att ingen vill ha en osv.
Var du öppen med att du var oskuld? Jag är yngre än vad du var då men jag känner igen mig i tankarna om att "det är kört" vilket jag tror smittar av sig på vågandet. Men du kände inget sånt eller, att det påverkade din egen förmåga/driv/vilja att träffa tjejer?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sqrbanken
Hade tidigare varit för blyg och allmänt socialt efterbliven för att få kliva på. 9 öl och en tjej med samma mängd i sig på puben ledde mig hem till hennes förortslya. Var verkligen ingen höjdare, men det berodde givetvis på alkoholen och på att jag verkligen var usel. Fick mig ett blåsjobb i samma veva och fick själv smaka mus för första gången däremot. Jackpot
Hur pass mycket socialt efterbliven var du vid det tillfället? Eller var det alkoholens förtjänst? Känner igen mig i blyg och socialt efterbliven, mindre nu än tidigare men retardationen gör sig påmind när det gäller att bryta ny mark dvs nya situationer och sånt. Tänker om alkoholen hjälpte då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Elvira96
Det finns kvinnor som accepterar oskulder. Dock så kommer ni inte hitta någon kvinna på denna planet som accepterar en kille som är oskuld av fel anledningar.
Vilka anledningar hade varit rätt? Tror inte det finns killar som väljer att avstå sex.