2017-10-31, 18:08
Medlem
Wheatleys avatar
För de flesta händer det väl vid 15-18 års ålder, men för andra dröjer det. Det råder ju ingen brist på ”jag är x år och oskuld”-trådar där man ger råd. Men jag är intresserad av det omvända. Ni som var omkring 20 år eller äldre när ni fick till det för första gången, hur var det?

Några menar att man bör vara nykter när det sker, andra att alkohol underlättar. Enligt några kan man lika gå till en prostituerad för att få den första gången överstökad, andra att sex egentligen inte är någon big deal och att det händer när det händer. Men hur var det för er och hur tänker ni tillbaka på det?

Normalt är det väl kutym att man som TS ska börja berätta men jag är själv 20-25 år och oskuld. Bryr mig nog inte om själva sexet, däremot om att det med ålder känns som ett större stigma. Men det är inte mig tråden handlar om utan jag vill höra vad ni andra har att säga. Jag antar att oskulden är en större grej när man faktiskt är det så hur ändrades er syn på den efteråt?
Citera
2017-10-31, 18:15
Medlem
Var 21 när jag tappade den. Kan tycka att det var en bra upplevelse och att den hade inte alls varit lika bra om jag hade gjort det tidigare. Kände mig mer mogen och tyckte verkligen om det, medan om jag känner mig rätt själv så hade jag om jag varit yngre bara velat komma och sen dra. Medan nu var det en upplevelse att komma ihåg.
Citera
2017-10-31, 18:31
Medlem
erikp121s avatar
Skulle köpa en hora för 1 timme, men blev 2 för en halvtimme istället. Det gav mig klartecken om att sex inte är värt något alls egentligen.

Tillägg: Var 22 år ung.
Citera
2017-10-31, 18:33
Medlem
ChrisChans avatar
Besökte en prostituerad som 20-åring då jag ansåg det oacceptabelt att vara 20+ och oskuld. Ett mycket bra beslut. Det avdramatiserade sex för mig och det var skönt att ha tagit den där jävligt tafatta förstagången med någon som glömt bort mig nästa dag. Träffade henne ett par gånger till sen.

Något år senare drog jag till Thailand och träffade en "vanlig" tjej där. Kändes lite som att jag förlorade oskulden en andra gång med henne (jag tog hennes oskuld dessutom fick jag veta sen). Riktigt bra upplevelse som antagligen inte varit samma om jag inte hade övat innan.
Citera
2017-10-31, 18:59
Medlem
twoeggss avatar
Jag var 26. Hade länge nojjat över att jag var oskuld och försökte få det överstökat. Träffade en tjej på nätet. Hade med mig en flaska vin, så var inte nykter när det skedde. Sexet hade förmodligen blivit bättre utan alkohol dock.

Det kändes absolut som det var en större grej än man gjort det till innan, även om det var skönt. Tror mycket av stigmat inte är kopplat till oskulden i sig, utan att en viss typ av personer tenderar att vara oskulder. Men det finns grader på skalan. Man behehöver ju inte vara rockstjärna för att få tjejer, men att vara lite framåt och våga hjälper nog. Att ha förlorat oskulden förändrade inte mitt liv särskilt mycket, men det var skönt att slippa tänka det var kört och att ingen vill ha en osv.
Citera
2017-10-31, 20:14
Medlem
Sqrbankens avatar
22 år.

Hade tidigare varit för blyg och allmänt socialt efterbliven för att få kliva på. 9 öl och en tjej med samma mängd i sig på puben ledde mig hem till hennes förortslya. Var verkligen ingen höjdare, men det berodde givetvis på alkoholen och på att jag verkligen var usel. Fick mig ett blåsjobb i samma veva och fick själv smaka mus för första gången däremot. Jackpot

Bästa med hela grejen var att man nu kunde bocka av det på listan. Det var en oerhörd sten som föll från mina axlar!
Citera
2017-10-31, 21:19
Medlem
Tror faktiskt att de flesta förlorar oskulden runt 20 nuförtiden.
Citera
2017-11-01, 07:25
Medlem
Jag tycker det är intressant att denna tråd har startats. bra ts!

jag fyller snart 30 år och har ännu inte lyckats ha sex så kommer förhoppningsvis läsa denna tråd och kolla av vad ni som är äldre tyckte när ni fick komma till.
30 år känns sjukt länge kan jag säga
Citera
2017-11-02, 04:06
Bannlyst
Det finns kvinnor som accepterar oskulder. Dock så kommer ni inte hitta någon kvinna på denna planet som accepterar en kille som är oskuld av fel anledningar.
Citera
2017-11-03, 21:26
Medlem
Wheatleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azima
Var 21 när jag tappade den. Kan tycka att det var en bra upplevelse och att den hade inte alls varit lika bra om jag hade gjort det tidigare. Kände mig mer mogen och tyckte verkligen om det, medan om jag känner mig rätt själv så hade jag om jag varit yngre bara velat komma och sen dra. Medan nu var det en upplevelse att komma ihåg.
Om det inte bara var "komma och sen dra", var det i ett förhållande då? Eller hade/hade det inte haft någon betydelse med vem/hur det kände?

Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Skulle köpa en hora för 1 timme, men blev 2 för en halvtimme istället. Det gav mig klartecken om att sex inte är värt något alls egentligen.
Har du haft sex med andra än prostituerade och isf, kände du även då att det inte var värt något då också? Av nyfikenhet bara, sex är ju en stor grej för de allra flesta verkar det som.

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisChan
Besökte en prostituerad som 20-åring då jag ansåg det oacceptabelt att vara 20+ och oskuld. Ett mycket bra beslut. Det avdramatiserade sex för mig och det var skönt att ha tagit den där jävligt tafatta förstagången med någon som glömt bort mig nästa dag. Träffade henne ett par gånger till sen.
Känner jag kanske borde haft med det i trådstarten men hade varit intressant att höra om det fanns någon anledning till varför alla ni som svarade var oskulder. Inte för att 20 är särskilt gammalt egentligen men om du som andra, inkl jag, känner att det behövde hända, var det något som hindrade dig tidigare? Eller hade det aldrig hänt bara? Jag vill inte gå till en prostituerad själv men gillar idén om avdramatisering.

Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Jag var 26. Hade länge nojjat över att jag var oskuld och försökte få det överstökat. Träffade en tjej på nätet. Hade med mig en flaska vin, så var inte nykter när det skedde. Sexet hade förmodligen blivit bättre utan alkohol dock.

Det kändes absolut som det var en större grej än man gjort det till innan, även om det var skönt. Tror mycket av stigmat inte är kopplat till oskulden i sig, utan att en viss typ av personer tenderar att vara oskulder. Men det finns grader på skalan. Man behehöver ju inte vara rockstjärna för att få tjejer, men att vara lite framåt och våga hjälper nog. Att ha förlorat oskulden förändrade inte mitt liv särskilt mycket, men det var skönt att slippa tänka det var kört och att ingen vill ha en osv.
Var du öppen med att du var oskuld? Jag är yngre än vad du var då men jag känner igen mig i tankarna om att "det är kört" vilket jag tror smittar av sig på vågandet. Men du kände inget sånt eller, att det påverkade din egen förmåga/driv/vilja att träffa tjejer?

Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Hade tidigare varit för blyg och allmänt socialt efterbliven för att få kliva på. 9 öl och en tjej med samma mängd i sig på puben ledde mig hem till hennes förortslya. Var verkligen ingen höjdare, men det berodde givetvis på alkoholen och på att jag verkligen var usel. Fick mig ett blåsjobb i samma veva och fick själv smaka mus för första gången däremot. Jackpot
Hur pass mycket socialt efterbliven var du vid det tillfället? Eller var det alkoholens förtjänst? Känner igen mig i blyg och socialt efterbliven, mindre nu än tidigare men retardationen gör sig påmind när det gäller att bryta ny mark dvs nya situationer och sånt. Tänker om alkoholen hjälpte då?

Citat:
Ursprungligen postat av Elvira96
Det finns kvinnor som accepterar oskulder. Dock så kommer ni inte hitta någon kvinna på denna planet som accepterar en kille som är oskuld av fel anledningar.
Vilka anledningar hade varit rätt? Tror inte det finns killar som väljer att avstå sex.
Citera
2017-11-03, 21:59
Medlem
Den rök precis innan jag fyllde 21 på en relativt fin semesterort utomlands. Hade druckit mycket så hade whiskeykuk, kondomen tjejen hade med sig var för liten, samt så hade jag prestationsångest då hon tjatat hela kvällen om hur fantastiska svenska killar är. Det hände men vet ej om det kan räknas, var sämst

Helt off-topic, men det öppnade mina ögon till hur eftertraktade blonda blåögda män egentligen är runt om i världen, förutom i Sverige där tjejerna har skeva ideal.
Citera
2017-11-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121

Tillägg: Var 22 år ung.

Klart som fan du kände så när det inte fanns någon genuin attraktion gentemot dig från tjejernas sida. Återkom när du haft hett sex när båda två är kåta som djur på varandra, då du..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in