Citat:
Ursprungligen postat av
backsight
Något som har tagits upp vid ett flertal tillfällen är att LH ska ha varit involverad i ett avvisningsbeslut alt omhändertagande av barn.
VARFÖR skulle en arbetsmarknadschef jobba med dessa ärenden över huvud taget när det är beslut som tas av migrationsverket / soc?!
Ja nu är du inne på något viktigt. Jag tror att motivet har någon koppling till flyktingmottagande. Precis som du skriver så kan man undra varför hon har haft med dessa saker att göra då det egentligen inte borde ingå i hennes ordinarie arbetsuppgifter.
Det verkar, när man tittar på Ulricehamns kommuns hemsida, som att det satsas enormt på nyanlända, men det är inte säkert att alla anställda i kommunen är helt positiva. Kanske är det så att ingen har velat ha ansvar för detta område och då har de hamnat på LH:s bord. Efter några incidenter med kod 291-knivskärningar, och en pappa som har hotat någon på kommunen så kan hon ha velat bli av med detta ansvar. Jag kan även tänka mig att det har kommit protester från Röshult där en mängd flyktingar skulle utplaceras.
Hon kan ha hamnat i bråk med någon gällande flyktingmottagande. Någon som tycker att hon har agerat felaktigt. Ämnet är väldigt laddat och någon kan ha känt sig kränkt och fått ett raseriutbrott.